2018-03-23, 14:25
Avslutad
Om man inte har koll på ett specifikt ämne, så kan det vara svårt att avgöra. Men ni som är experter inom ett eller flera områden: tycker ni det finns kunskapsluckor i några av Flashbacks delforum?

Personligen har jag inte direkt tänkt på något. Tycker snarare exemplevis att Språk-delen verkar inhysa en god mängd kunskap och passion.
Citera
2018-03-23, 14:31
Medlem
Beror ju lite på hur du definierar kunskapslucka. Exempelvis kan man få hyfsad hjälp med programmering, men det går öht inte att jämföra med Stack Overflow.
Citera
2018-03-23, 14:48
Medlem
Drama-Llamas avatar
Relationsforumet verkar mest vara fullt av folk som inte har den blekaste aning om hur man får relationer att fungera. Man kan säga att det finns en ganska stor kunskapslucka där.
Citera
2018-03-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Relationsforumet verkar mest vara fullt av folk som inte har den blekaste aning om hur man får relationer att fungera. Man kan säga att det finns en ganska stor kunskapslucka där.
Samma med politik: inrikes.
En jävla massa åsikter men det är väldigt få som kan något om politik. Ännu värre är det i I&I.

I matforumet hade ju fanns det förr en användare som typ bar upp hela forumet, tror han hette DePaul Eller nåt sånt...

I droger är det många nötter men en hel del kunnig expertis också.

Juridik verkar svämma över av folk som har det som yrke.

En kunskapslucka som jag tror är ganska rejäl finns nog i religionsforumet. Jag kan inte minnas att jag sett någon som haft seriösa kunskaper inom religion faktiskt, mest verkar det vara folk som tycker saker och den enda kunska folk bidrar med är sånt de precis googlat fram...
Citera
2018-03-27, 20:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Om man inte har koll på ett specifikt ämne, så kan det vara svårt att avgöra. Men ni som är experter inom ett eller flera områden: tycker ni det finns kunskapsluckor i några av Flashbacks delforum?

Personligen har jag inte direkt tänkt på något. Tycker snarare exemplevis att Språk-delen verkar inhysa en god mängd kunskap och passion.

Elforumet inhyser en oerhört stor mängd idioter som skriver saker de inte vet ett skit om och därför kan sätta människors liv på spel. Skrämmande stora kunskapsluckor där. Svarta hål i många fall.
Citera
2018-03-27, 20:09
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag tycker hela Flashback har tyvärr tappat ärligt talat.
Folk verkar mest hänga här för att ställa frågor och yttra frustration och ilska, kopplat med diverse paranoida.
Citera
2018-03-27, 20:16
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Samma med politik: inrikes.
En jävla massa åsikter men det är väldigt få som kan något om politik. Ännu värre är det i I&I.

I matforumet hade ju fanns det förr en användare som typ bar upp hela forumet, tror han hette DePaul Eller nåt sånt...

I droger är det många nötter men en hel del kunnig expertis också.

Juridik verkar svämma över av folk som har det som yrke.

En kunskapslucka som jag tror är ganska rejäl finns nog i religionsforumet. Jag kan inte minnas att jag sett någon som haft seriösa kunskaper inom religion faktiskt, mest verkar det vara folk som tycker saker och den enda kunska folk bidrar med är sånt de precis googlat fram...

Blir väl lite knasigt att jämföra vissa forum med varandra, tex realtions, politik och i&i är väldigt känslo och åsikt baserade medan andra forum tex vapen och militär , kemi och pyroteknik är mer faktagrundande.
Citera
2018-03-27, 20:18
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tycker hela Flashback har tyvärr tappat ärligt talat.
Folk verkar mest hänga här för att ställa frågor och yttra frustration och ilska, kopplat med diverse paranoida.

Jämfört med vardagens miserabla lägstanivå finns det fortfarande en slags nykter ifrågasättande åsiktskorridor på forumet. Det ställer en del krav på dig som läsare att sortera bort pöbelns enkelriktade åsikter, dina kunskapsluckor har du själv skyldighet att fylla.
Citera
2018-03-27, 20:25
Medlem
kraftfoders avatar
Så blir det ju alltid med ett någorlunda öppet forum som Flashback där vem som helst kan registrera sig och ge ut sina "expertråd", kunskapen varierar och ibland -tyvärr rätt ofta- rena trollråd..; Flashback är bra, missförstå mig inte, men får man ett råd här, ska man minst dubbelkolla rådet med annan källa, helst "trippelkolla" också.

Flashback har genom årens lopp mest funkat (för mig) som en idégivare, men skulle ALDRIG följa random råd här, om jag inte minst dubbelkollade rådet någon annanstans. (Har fått en massa bra råd här på FB, men alltid dubbelkollat minst, som sagt..)

Något som också stör mig lite, är att man inte har någon gemensam nivå för vad som räknas som "trams"; i ett delforum kan inlägget räknas som "oerhört klokt", i ett annat delforum renderar liknande inlägg i "trams och varning".. Borde finnas någon slags DIN-standard för alla fora här på FB! (Framförallt för att radera rent farliga råd då)
Senast redigerad av kraftfoder 2018-03-27 kl. 20:31.
Citera
2018-03-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Blir väl lite knasigt att jämföra vissa forum med varandra, tex realtions, politik och i&i är väldigt känslo och åsikt baserade medan andra forum tex vapen och militär , kemi och pyroteknik är mer faktagrundande.
Förvisso, men det finns ju faktiskt de som studerar statsvetenskap, kulturhistoria, politik osv, och även terapeuter eller psykologer.

Men visst är det som du säger, det förklarar faktiskt en del av "kunskapsluckorna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in