2018-03-20, 16:24
Medlem
Hej i oktober 2016 då begärde jag utträde ur svenska kyrkan, men nu när deklarationen kom så är jag fortfarande medlem.
Har ringt up den lokala församlingen och de hittar inte min utträdes ansökan.

Så nu får jag betala en jäkla massa för något som de har slarvat bort.

Går de driva vidare detta eller är jag körd och får betala 2 år i onödan?
Citera
2018-03-20, 16:27
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Hej i oktober 2016 då begärde jag utträde ur svenska kyrkan, men nu när deklarationen kom så är jag fortfarande medlem.
Har ringt up den lokala församlingen och de hittar inte min utträdes ansökan.

Så nu får jag betala en jäkla massa för något som de har slarvat bort.

Går de driva vidare detta eller är jag körd och får betala 2 år i onödan?

Skickade du via post kan den ju faktiskt ha kommit bort via posten. Dina möjligheter att styrka att du faktiskt skickat den, och att församlingen tagit emot ansökan, är nog i så fall minimala.
Citera
2018-03-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Skickade du via post kan den ju faktiskt ha kommit bort via posten. Dina möjligheter att styrka att du faktiskt skickat den, och att församlingen tagit emot ansökan, är nog i så fall minimala.
De hörde av sig nyss, de har hittat min utträdes ansökan och den var korrekt, de sa att de blivit något galet och det är de som har gjort fel.
Nu viste de inte hur de skall göra, så skulle prata med Uppsala och hörs av sig senare i veckan.

Så nu får jag hoppas de löser sig
Citera
2018-03-20, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
De hörde av sig nyss, de har hittat min utträdes ansökan och den var korrekt, de sa att de blivit något galet och det är de som har gjort fel.
Nu viste de inte hur de skall göra, så skulle prata med Uppsala och hörs av sig senare i veckan.

Så nu får jag hoppas de löser sig

Du ska ju få ett bevis på utträde hemskickat också. För mig tog det nån vecka allt som allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in