Citat:
Ursprungligen postat av
spoiler
"Angelica Junhager, 23, var på väg hem när en okänd man försökte våldta henne i Slottsbacken. Hon skrek och slogs, lyckades larma polis och hade även sinnesnärvaro nog att inte torka bort mannens saliv efter att han flytt.
Tack vare det dömdes han till fängelse. Nu vill hon uppmana alla som blir utsatta för övergrepp att anmäla, vittna och stå upp för varandra."
http://www.uppsalatidningen.se/aktuellt/jag-trodde-att-jag-skulle-do-4968448.aspx
Härligt med en kvinna som törs stå upp för sig själv och inte viker ner sig i modern kvinnoanda.
Jag vet att kvinnor kan, men de tycks ha lärt sig att förbli passiva för då kanske det går över snabbt?
Kvinnor, unga som äldre borde uppmanas att börja träna och bli starka istället för att vara passiva små dockor.
Sen måste det politiskt styrda nämndemannasystemet som konstant vurmar för utsocknes våldtäktsmän bort, begår man grova brott i ett land där man inte är medborgare så ska man utvisas på livstid, man har visat att man skiter i det nya landets lagar och regler och ska därför ta konsekvenserna.
Att påstå att man själv kan dö eller råka illa ut om man återvänder till sitt hemland det gör ju varenda idiot, naiviteten bland svenska nämndemän är ju skyhög, alternativt så vill de ha dessa monster springandes på gatorna.
Angelica Junhager är en hjälte som gjorde det enda rätta när hon slogs för sitt liv och flera kvinnor och även män borde ta efter och våga stå upp för sig själva.