2020-01-09, 18:51
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Håller helt med dig, sidan har gått helt utför.
Har du någon rekommendation?

Nej tyvärr söker själv
Det blir så här Tonåringar blir giriga mer ska mer ha
Citera
2020-01-09, 19:41
Medlem
swebarbs avatar
nån som vet vad hände med swesub.to ? verkar inte funka mera ? vilken annan svensk sida finns där man kan ladda ner o inte streama ?
Citera
2020-01-11, 04:17
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Någon som lyckats lösa problemet med att man inte kan ändra upplösning med AdGuard?

Märkte att om man vitlistar sidan så blir det HD, men då måste man så klart stå ut med att hela sidan bombarderas med reklam tills man får upp helskärmen
Citera
2020-01-25, 13:47
Medlem
Popetoterors avatar
Hej
För mig funkar sidan nu helt utan reklam och ytterligare ny flikreklam, däremot så funkar inte upplösningsalternativ men verkar vara hd iaf 720...
Kanske bara tillfälligt, och adguard funkar på sidan...
Men som sagt kanske bara tillfälligt pga en uppdatering.
Stängt av WebRTC i FF genom about:config ->media.peerconnection.enabled byt till false så man slipper ip läckage.
Sen märkte jag på min Openvpn att det fanns en liten läcka på DNS, finns många tester en är https://ipleak.net/ men provat en hel del andra och de är ok.
Finns ett tillägg på Openvpn om man öppnar .conf (eller .ovpn)
där man kan lägga till en ny rad "block-outside-dns" i adminläge.
Sen lite överkurser FF använder cloudflare DNS server som standard, om man vill undvika använda cloudflare DNS server och istället använda ovpn DNS som leverantör så kan man koppla ur vissa funktioner genom att:
Öppna alternativ i FF, längst ner under allmänt, hitta Nätverk inställningar, tryck på inställningar under Nätverk inställningar, hitta "konfigurera hur FF kontaktar internet"
Klicka ur rutan anslut DNS över HTTPS..

Detta är bara en av många lösningar beroende på hur man själv gjort tidigare och ingen universallösning....utan en påminnelse att man bör hålla koll på sin egen ip spridning...
Finns en hel del att läsa på nätet om detta.
Citera
2020-01-30, 15:40
Medlem
Popetoterors avatar
Har funkat i snart en vecka utan nån som helst reklam, vill gärna inte gå in på varför.
och ni kanske upplever samma sak.
Lev väl
Citera
2020-01-30, 16:04
Medlem
Popetoterors avatar
Men däremot är det ett par saker jag vill ta upp.
Alla vet ju att Wireguard finns och kör man med det så måste man lägga till.
Installera: sudo apt-get install resolvconf

Och om att släppa ut ip hej vilt genom WebRTC är korkat... i FF så kan man köra about:config,-> media peerconnection.enabled byt till false så slipper du släppa ut in till höger och vänster.

Adguard är ett bra verktyg i FF

Sen är det här med att läcka DNS inte så jättebra, finns många tester men ipleak.net brukar ta de mesta, så får du upp ditt riktiga ip även om du kör med VPN.
Så ska du klaga, men jag tror att de ska kunna se det.
https://github.com/macvk/dnsleaktest är en av alla sidor man kan kolla på finns flertalet andra.

Önskar er alla en riktigt trevlig kväll....
Citera
2020-02-02, 10:09
Medlem
Karmapoliss avatar
Dom har nog bitit sig själv i svansen denna gång. Jag har också använt dom som nr 1 under många år. Under slutet av förra året så eskalerade popupmonstret hos dom.
När man klickade på play på en film öppnades mellan 5-13 popupsidor/fönster
Sen i slutet av året så dök det upp små popurutor uppe i högra hörnet av fönstret, som som ligger kvar och som måste stängas på kryssen. De dyker även upp även när man har filmen i full-läge. Helt sanslöst.
Sedan började filmerna att ca var 15-20 minuter stoppa för att det dök upp en popupsida. Sedan stängde man den och när man återgår till filmen och klickar på Resume så har man den där lila buffering-cirkeln som ligger mitt i filmen.

Denna sant har från att ha varit no1 gått till att bli en surfares mardröm. Mitt virusprogram varnar ideligen. Och adblocker funkar inte längre, när man kör på iPad, då får,man bara upp deras meddelande om att stänga av blockeren. Jag förstår att de vill ha betalt av sina kunder och nu erbjuder att man kan köpa sig fri från reklam. Via Bitcoin. Men detta var det nog i värsta laget. Man fullständigt skrämmer iväg sina användare. Jag menar de har ju siten nerlusad av reklam och popupfönster redan. Jag förstår inte hur de resonerar. Känns som en bunke tonåringar, duktiga på programmering men usla på marknadsföring och strategiskt tänkande. Denna aggressiva girighet kommer att minimera deras kundkrets. Sen kan det vara svårt att ta sig tillbaka, när andra konkurrenter hunnit etablera sig. Det finns ju ett stort antal sådana.

Av mina 5 närmaste vänner har nu 4 slutat att använda dom sen det häxjakten kulminerade december/ årsskiftet. Så nu det blir även för mej att säga adjö till dom och använda andra sajter.
Citera
2020-02-02, 20:57
Medlem
Klyrres avatar
Tycker hela piratandet gått utför. Visst finns det filmer men ja håller hårt i att ja vill ha swesub vilket begränsar en hel del. Väldigt många av filmerna på nyafilmer har tappat subben?
Citera
2020-02-21, 16:57
Medlem
aannkks avatar
Var kan man streama filmer med text numera? Utan att skaffa konto
Citera
2020-03-06, 21:11
Medlem
Någon mer som har problem att trycka på play med mobil på denna skitsidan? På PC funkar det efter 100 popup men inte med telefonen med varken safari eller TV Cast för chromecast
Citera
2020-03-07, 12:33
Medlem
Jag har samma problem, kan inte trycka på playknappen för att starta filmen från min ipad. Men det funkar på datorn. Återkom gärna om du hittat någon lösning.
Citera
2020-03-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojsun
Jag har samma problem, kan inte trycka på playknappen för att starta filmen från min ipad. Men det funkar på datorn. Återkom gärna om du hittat någon lösning.

Löste det med att uppdatera iOS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in