2018-02-25, 21:38
Medlem
finns det alternativ till icloud som ni använder för att säkerhetskopiera era telefoner till egen nas tex?
vill inte behöva betala för icloud varje mån
Citera
2018-02-25, 21:44
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Telefonen backar jag till iCloud, bilder och filmer till MS Onedrive, dock inte gratis den heller för 1 TB lagring.
Citera
2018-02-25, 21:46
Medlem
5 GB är ju gratis! 50 GB kostar 9 KR månaden eller 200 GB för 29 kr om du behöver så mycket.Så är det både billigt säkert och väldigt problem fritt

Finns det något som är väldigt lika för iPhone ?
Citera
2018-02-25, 22:02
Medlem
S Nubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion
finns det alternativ till icloud som ni använder för att säkerhetskopiera era telefoner till egen nas tex?
Mac- eller Windowsdator med iTunes.
Citera
2018-02-25, 23:01
Medlem
deadhead.s avatar
Jag tycker det är väldigt smidigt att få allt säkerhetskopierat automatiskt varje natt för 9:-. Klappat och klart.
Citera
2018-04-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag tycker det är väldigt smidigt att få allt säkerhetskopierat automatiskt varje natt för 9:-. Klappat och klart.

har för mycket i mobilen för 9kr
Citera
2018-04-06, 17:16
Medlem
Som en del redan sagt så är iCloud bra, annars använder jag MS OneDrive och Dropbox som också är bra program!
Citera
2018-04-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.

Och när man köpt en ny iPhone och den frågar efter iCloud-konto och därefter laddas allt ner och den nya telefonen blir som en exakt kopia av den telefon man redan hade. Rätt jävla coolt i all sin enkelhet.
Citera
2018-04-06, 18:46
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion

Har sökt efter alternativ också, men inte hittat nått som är helt gratis om man vill ha en automatisk backup utan att behöva plugga in telefonen med kabel till datorn. Det går ju att lägga en automatisk flytt av backupen från datorn till en annan plats, tex en NAS men man måste ju lik förbaskat köra en backup av telefonen till datorn först.

Så jag har köpt 200 Gb lagring i iCloud för 29 kr / mån. Backup sker automatiskt när telefonen är på wifi. Smidigt.
Citera
2018-04-06, 20:49
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Och när man köpt en ny iPhone och den frågar efter iCloud-konto och därefter laddas allt ner och den nya telefonen blir som en exakt kopia av den telefon man redan hade. Rätt jävla coolt i all sin enkelhet.
Både bra och dåligt, men jag ser bara fördelar. Sen kan man börja prata integritet och säkerhet till att Apple har all kontroll över vår data, men jag överväger det mer till att allt är smidigt och säkert så kan man fokusera på annat.
Citera
2018-04-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Har sökt efter alternativ också, men inte hittat nått som är helt gratis om man vill ha en automatisk backup utan att behöva plugga in telefonen med kabel till datorn. Det går ju att lägga en automatisk flytt av backupen från datorn till en annan plats, tex en NAS men man måste ju lik förbaskat köra en backup av telefonen till datorn först.

Så jag har köpt 200 Gb lagring i iCloud för 29 kr / mån. Backup sker automatiskt när telefonen är på wifi. Smidigt.

är det 29/kr i mån jag vill slippa hehe. känner att jag betalar, tidning, netflix, hbo hit o dit spotify så ville undvika detta hehe.
vilka alternativ var det du kollat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in