Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 21:28
  #13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svwftram
Helt enig och det största problemet är att ägarna lägger mycket mynt varje månad, så det är svårt för värdet att växa upp.


Man kan tolka detta som att ägarnas främsta intresse med denna idé är att själva bli rika, på bekostnad av de dumjävlar som går in och handlar med den och driver upp värdet såpass att det blir lönsamt för ägarna att dumpa sina.
Citera
2018-02-25, 21:41
  #14
Medlem
Ripple är inte decentraliserad som många tidigare har sagt, något som i min mening gör den helt värdelös. Jag menar dock att det behöver intevara något fel på centraliserade saker med grejen är ju att det finns redan fungerande sådana. Om jag inte bryr mig om decentralisering kan jag ju lika gärna använda Handelsbanken eller Paypal. Vill jag använda en decentraliserad tjänst väljer jag Ethereum, Bitcoin eller någon annan decentraliserad valuta. Därför är Ripple någon mellangrej som varken funkar (tillräckligt bra för att väljas över andra alternativ) åt ena eller andra hållet.
Citera
2018-02-25, 22:12
  #15
Medlem
Personligen tycker jag Dogecoin är mer intressant.

När Coinbase lägger till Ripple så kommer den skjuta i höjden.
Citera
2018-02-26, 21:27
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Personligen tycker jag Dogecoin är mer intressant.

När Coinbase lägger till Ripple så kommer den skjuta i höjden.

Hur vet du detta, att Coinebase ska acceptera Ripple....
Citera
2018-03-01, 16:42
  #17
Medlem
Ripple borde ej räknas som en crypto valuta i mina ögon, centraliserade skitcoin.

Folk som säger att Ripple kan nå 600$ kan ju bara tänka om, det e fan större chans att dogecoin når 600$.....
Citera
2018-03-01, 18:41
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Personligen tycker jag Dogecoin är mer intressant.

När Coinbase lägger till Ripple så kommer den skjuta i höjden.

Ripple är enbart byggt på hype av kids, och folk sitter fortfarande och väntar att på coinbase kommer att lägga till XRP och få en höjning med 200-300% som Bitcoin cash fick.
När coinbasehypen var som störst så gick Coinbase själva ut med att de inte kommer att lägga till den, folk sitter fortfarande med tron att de kommer att lägga till den, enbart p.g.a några youtubers har sagt det. Det finns inga bevis över huvudtaget.
Ripple bara blöder och de blöder långsamt. Du ser själv hur det ser ut, när BTC går upp så rör knappt Ripple på sig, när BTC går ner faller XRP som en sten.

Brukar lägga 10minuter om dagen på Ripples reddit och läsa alla kommentarer på Daily discussion, herregud säger jag bara !
Citera
2018-03-04, 00:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolbollen123
Ripple är enbart byggt på hype av kids, och folk sitter fortfarande och väntar att på coinbase kommer att lägga till XRP och få en höjning med 200-300% som Bitcoin cash fick.
När coinbasehypen var som störst så gick Coinbase själva ut med att de inte kommer att lägga till den, folk sitter fortfarande med tron att de kommer att lägga till den, enbart p.g.a några youtubers har sagt det. Det finns inga bevis över huvudtaget.
Ripple bara blöder och de blöder långsamt. Du ser själv hur det ser ut, när BTC går upp så rör knappt Ripple på sig, när BTC går ner faller XRP som en sten.

Brukar lägga 10minuter om dagen på Ripples reddit och läsa alla kommentarer på Daily discussion, herregud säger jag bara !

Jag kan bara hålla med dig!
Citera
2018-03-04, 16:20
  #20
Medlem
sibbanns avatar
Tror mer på Stellar isf. Vi får se hur samarbetet Stellar-IBM, IBM-Maersk utvecklar sig
Citera
2018-03-05, 07:46
  #21
Medlem
Bara Glads avatar
Ripple är "decentraliserad" så till vida att alla kan köra en nod, men "centraliserad" så till vida att du måste bli godkänd av Ripple Inc. för att kunna driva den genom att din nod för att kunna verifiera transaktioner måste bli accepterad.

Det är rätt uppenbart att Ripple inte vill ha stor volatilitet i sitt pris, för oss som var med från början var det en fin resa men jag har svårt att tro att det kommer att bli några större förändringar uppåt från ATH-nivån på ca 3,80.

Att läsa alla på reddit som förväntar sig ett pris för Ripple på 15 USD får mig att skratta gott. Vid 15 USD per XRP och dagens utbud av XRP:s (jag vet att mycket sitter i escrow) så har vi ett marknadsvärde som överstiger samtliga länders BNP. Tror jag att det kommer hända? Nej.
Citera
2018-03-05, 14:31
  #22
Medlem
Finns det någon orsak till att XRP ökat kraftigt senaste dygnet?
Citera
2018-03-05, 22:20
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Finns det någon orsak till att XRP ökat kraftigt senaste dygnet?

Brad från Ripple och någon shouno från Coinbase ska ha någon debatt i CNBC imorgon, antar jag ????
Citera
2018-03-05, 22:21
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Finns det någon orsak till att XRP ökat kraftigt senaste dygnet?

Du vet hur det är, när Ripple fansen hör Coinbase och Ripple i samma mening så tror de att de kommer att köra "lambo" om en vecka...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback