2018-03-26, 13:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Enda som finns är att äga USA-aktier. Går börsen ner så stärks dollarn betydligt och går det upp så går dollarn marginellt upp pga ränteeffekten. Upp ska vi och frågan är om vi får 26000 nästa vecka eller ny runda nedåt under 25000.

Jag hoppas att aktierna fördubblas från nuvarande nivåer. Cisco och Intel mot 60 i första hand, Exxon mot 100, oljan mot 80 minst osv. Caterpillar får gärna kliva över 180 och Apple över 200.

Kanske kan vi se en tillfällig sättning men någon bearmarket får vi inte förrän efter 2019 är över.

Då har vi dow jones på 40.000. Hör ni? 40.000!

40k vore fett, du håller fortfarande på det?
Citera
2018-03-26, 15:05
  #14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
40k vore fett, du håller fortfarande på det?
Jaa. Börsen ska upp. Till och med 50.000 och jag skojar inte.

Närmaste månaden ska vi under 23000. Vi ska mot 22400. Håller vi förra veckans lägsta nivån veckan ut så är det en tillfällig topp vi får den första veckan i april (måndag - tisdag är stängd) och då får vi bottennoteringen veckan för måndag den 23 april. Håller vi inte förra veckans lägsta nivå den här veckan så får vi istället ett skarpt fall nästa vecka.

I juli har vi rejäl volatilitet men för det mesta pekarndet mot att det är första halvan av året som är oklar. Under andra halvan ska vi mot 28800 och kanske även 32000 om det är starkt. Upp ska det hursomhelst och det är dollartillgångar man ska äga.

Efter mars tror jag att vi får se kapitalflödet från euro till dollarn. Många kommer sälja av obligationer i Europa och in på aktiemarknaden i USA.
Citera
2018-03-26, 18:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Jaa. Börsen ska upp. Till och med 50.000 och jag skojar inte.

Närmaste månaden ska vi under 23000. Vi ska mot 22400. Håller vi förra veckans lägsta nivån veckan ut så är det en tillfällig topp vi får den första veckan i april (måndag - tisdag är stängd) och då får vi bottennoteringen veckan för måndag den 23 april. Håller vi inte förra veckans lägsta nivå den här veckan så får vi istället ett skarpt fall nästa vecka.

I juli har vi rejäl volatilitet men för det mesta pekarndet mot att det är första halvan av året som är oklar. Under andra halvan ska vi mot 28800 och kanske även 32000 om det är starkt. Upp ska det hursomhelst och det är dollartillgångar man ska äga.

Efter mars tror jag att vi får se kapitalflödet från euro till dollarn. Många kommer sälja av obligationer i Europa och in på aktiemarknaden i USA.

Jävligt informationsrik spåkula du har Time Will tell
Citera
2018-03-27, 21:37
  #16
Bannlyst
Det är dags för 22400. Jag tror att vi kan få det nästa vecka med omx på 1420 - 30. Blir en kraftig revearsal när det vänder och då är det viktigt att vi INTE får stängning under 22400, enbart en revearsal. Första revearsal på veckobasis har vi på 23250 där vi kan få en reaktion men målet bör vara 22400.

Det finns två alternativ, antingen nästa vecka eller veckan för måndag den 23.
Citera
2018-03-27, 22:56
  #17
Medlem
Unizeros avatar
Det är omöjligt att tajma marknaden.
Det finns inte heller någon anledning att sälja av sina Amerikanska innehav så länge inte utdelningen kommer påverkas.
Den dagen då Amerikanska bolag tvingas sänka utdelningen är det dags för en allokering.

Buy the dip.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in