Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 14:44
  #1
Avstängd
LE37s avatar
Har senaste veckorna haft problem med volymkontrollen i Windows, jag kan höja och sänka reglaget med F-tangenter eller genom kortkommandon jag har på min mus eller genom att dra reglaget nere i aktivitetsfältet men volymen höjs eller sänks inte.

Lösningen jag har hittills är att inaktivera ljudenheten/högtalaren/hörlurarna och aktivera den igen så fungerar det, någon annan som har/ har haft samma problem och hittat en permanent lösning?

Tack på förhand.
Citera
2018-02-20, 15:53
  #2
Medlem
Sagspans avatar
Testa med att högerklicka högtalarsymbolen, välj uppspelningsenheter, högerklicka på din aktiva uppspelningsenhet och välj avancerat, bocka ur Tillåt program.....

Annars uppdatera drivrutinerna för ljudenheten och eller bios på datorn.
Citera
2018-02-20, 16:21
  #3
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Testa med att högerklicka högtalarsymbolen, välj uppspelningsenheter, högerklicka på din aktiva uppspelningsenhet och välj avancerat, bocka ur Tillåt program.....

Annars uppdatera drivrutinerna för ljudenheten och eller bios på datorn.

Tack så mycket för tipset ska prova det, återkommer med resultat!
Citera
2018-02-20, 17:41
  #4
Avstängd
LE37s avatar
Det fungerade tyvärr inte, ska prova med nya drivrutiner.
Citera
2018-02-20, 21:09
  #5
Avstängd
LE37s avatar
Verkar som dom nya drivrutinerna gjorde susen, lite märkligt dock då jag ominstallerade operativsystemet för ca 2 månader sedan och problemet dök upp först nu för 2 veckor sedan.

Har kört med samma högtalare och hörlurar hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback