Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 00:40
  #1
Medlem
har du koll på om det finns någon lag som pekar på att man begår lagbrott om det läggs in en blindskena?
Citera
2018-02-20, 01:00
  #2
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av communistdick
har du koll på om det finns någon lag som pekar på att man begår lagbrott om det läggs in en blindskena?

Vad menar du mer exakt?

Förstår inte.

Någon som norpar din post med hjälp av en skena?
Citera
2018-02-20, 01:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Vad menar du mer exakt?

Förstår inte.

Någon som norpar din post med hjälp av en skena?

begås lagbrott om man sätter in blindskena i postboxen?
Citera
2018-02-20, 01:06
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av communistdick
begås lagbrott om man sätter in blindskena i postboxen?

Vilken funktion har blindskenan?
Citera
2018-02-20, 07:08
  #5
Medlem
tnems avatar
som jag förstår det så använder man en blindskena för att förhindra att någon skall kunna lägga post i boxen.
Citera
2018-02-20, 08:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
som jag förstår det så använder man en blindskena för att förhindra att någon skall kunna lägga post i boxen.

Ja, fastighetsägaren sätter dit en sådan i använda fack i postboxen. Annars tenderar det bli fullt med reklam i dem. Vad TS frågar efter vet jag inte.
Citera
2018-02-20, 08:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av communistdick
har du koll på om det finns någon lag som pekar på att man begår lagbrott om det läggs in en blindskena?


Om någon tar eller försöker ta post ur din låda/box, så är bästa valet att byta låda/box vid möjlighet, eller tala om för fastighetsägaren som i sin tur får hitta en lösning på problemet.
Om en blindskena är något som hindrar brevbäraren från att lämna post i låda/box så kan de neka utlämning av post till dig, de brukar kräva en korrekt uppsättning av låda/box för att lämna posten.
Citera
2018-02-20, 12:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Om någon tar eller försöker ta post ur din låda/box, så är bästa valet att byta låda/box vid möjlighet, eller tala om för fastighetsägaren som i sin tur får hitta en lösning på problemet.
Om en blindskena är något som hindrar brevbäraren från att lämna post i låda/box så kan de neka utlämning av post till dig, de brukar kräva en korrekt uppsättning av låda/box för att lämna posten.

Det hjälper inte att byta postbox. Det handar om kriminella bidragspatrask som vill ha insyn i mitt liv för de själva är vidriga och äckliga avskum och slödder som aldrig kommer att skapa något för egen maskin.

Min fråga, omformulerad. Om jag skaffar en blindskena kommer hyresvärden att bli arg på mig, hyresvärden säger att det är ett lagbrott att ha en blindskena men hon kan inte peka på vilken lag man bryter. Jag bryr mig inte om Postnords brevbärare. Det är en "grandios" analfabet.
Citera
2018-02-20, 12:30
  #9
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av communistdick
Min fråga, omformulerad. Om jag skaffar en blindskena kommer hyresvärden att bli arg på mig, hyresvärden säger att det är ett lagbrott att ha en blindskena men hon kan inte peka på vilken lag man bryter. Jag bryr mig inte om Postnords brevbärare. Det är en "grandios" analfabet.
Så länge du inte gör någon form av åverkan på hyresvärdens egendom så är det knappast ett lagbrott. Det finns ingen allmän skyldighet att ta emot post.
Citera
2018-02-22, 17:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Så länge du inte gör någon form av åverkan på hyresvärdens egendom så är det knappast ett lagbrott. Det finns ingen allmän skyldighet att ta emot post.

Stort tack för ditt inlägg. Jag gör ingen åverkan men det finns en lag där jag måste ta emot "allmännyttig information" men om jag har en eftersändning så kan jag lägga in en blindskena och då slipper jag den idiot som petar ut min post på golvet och stjäl för mig viktig post. Så är det när man bor bland krimnella, ghettopatrask och bidragsfifflare.

Stort tack för ditt inlägg än en gång.
__________________
Senast redigerad av communistdick 2018-02-22 kl. 18:08.
Citera
2018-02-22, 20:17
  #11
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av communistdick
det finns en lag där jag måste ta emot "allmännyttig information"
Nej.
Citera
2018-02-22, 20:56
  #12
Medlem
sinistrals avatar
Kan någon förklara för mig hur en blindskena skulle hjälpa här? Om TS har eftersändning till en annan plats så borde väl dennes viktiga post inte levereras till brevlådan överhuvudtaget? Om det ändå blir något fel och brevbäraren försöker leverera den viktiga posten till den aktuella lådan så kommer detta ju misslyckas om TS sätter dit blindskena med effekten att TS inte får sin viktiga post?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback