2019-01-01, 22:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Exaaaakt, pengar som går till att konsumera är pengar till konsumtion.
Av det följer att amortering av lån som gått till konsumtion inte kan vara sparande.

Sug min FB-dase 30 slak jag är fucking trött på dig. Du har nu erkänt det jag skrivit från sida 1. Ridå och hejdå.

Nej återigen, betalning av en vara är inte konsumtion. Konsumtion är när du dricker upp ölen du köpte för pengar.
Citera
2019-01-01, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
Då förstod du alltså ingenting av allt det andra jag skrev där jag försökte förklara allting om värde, amortera, spara etc? Nej jag tror helt enkelt du inte vill förstå, eller så är du ett troll. Jag ger upp, fundera du på som någon skrev kan du verkligen ha rätt och alla andra fel??? Om du tror det så ja grattis, men du har ju inte rätt för det.
Du får lära dig styckeindela och skriva förståeligt först.

Det är ni som tror sparande är amortering som är i numerärt underläge.
Citera
2019-01-01, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej återigen, betalning av en vara är inte konsumtion. Konsumtion är när du dricker upp ölen du köpte för pengar.
Okej, du sparar alltså 500kr när du går till krogen och betalar 500kr cash för sprit och super dig full för den sprit som du precis köpte.

Citera
2019-01-01, 22:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Okej, du sparar alltså 500kr när du går till krogen och betalar 500kr cash för sprit och super dig full för den sprit som du precis köpte.

Nej hur kom du fram till den vansinniga slutsatsen, du undvek inte att konsumera när du gick på krogen och drack öl för 500kr.
Citera
2019-01-01, 22:59
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:

Jag skulle tro att en klar majoritet ser amortering som sparande. Det är nog ni som hävdar motsatsen som är i numerärt underläge.
Citera
2019-01-01, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Jag skulle tro att en klar majoritet ser amortering som sparande. Det är nog ni som hävdar motsatsen som är i numerärt underläge.
Miljoner flugor gillar bajs.
Citera
2019-01-01, 23:05
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Miljoner flugor gillar bajs.
Anser du även att jorden är platt?
Citera
2019-01-01, 23:06
Avslutad
Citat:
Nej hur kom du fram till den vansinniga slutsatsen, du undvek inte att konsumera när du gick på krogen och drack öl för 500kr.

Du skriver först:
Citat:
Du konsumerar som jag sagt inte när du betalar för ölen men när du dricker upp den och därför blev det inget sparande för dig. Det blev ju inga pengar över av din lön eftersom du köpte öl, öl som du också konsumerade.
Det blev inget sparande eftersom man köpte öl som man konsumerade. Detta erkänner du. Vilket jag påpekar och som du då förnekar att du erkänner:
Citat:
Så vilket ben väljer du att stå på?

1. Du sparar 500kr när du super dig full på krogen.

2. Du erkänner att jag har haft rätt från sida 1.

Citera
2019-01-01, 23:08
Medlem
Pudersockers avatar
Citat:

Jag skrev så att ett barn skulle fatta. Det dög tydligen inte.

Nope.
Citera
2019-01-01, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Anser du även att jorden är platt?
Kan du knyta an till denna diskussionen på något sätt, varför är jordens form av intresse för denna tråd att reda ut? Är du född i farstun eller.
Citera
2019-01-01, 23:10
Medlem
Londons avatar
Citat:
Vem fuck är Klasse?

Jag tog för givet att du skulle förstå att Klasse är en fiktiv person men det var tydligen komplicerat det med.

Du kan inte svara på frågorna med andra ord. Nåväl, din oförmåga är svar nog.

Lycka till med ditt sparande!

Citera
2019-01-01, 23:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du skriver först:Det blev inget sparande eftersom man köpte öl som man konsumerade. Detta erkänner du. Vilket jag påpekar och som du då förnekar att du erkänner:
Så vilket ben väljer du att stå på?

1. Du sparar 500kr när du super dig full på krogen.

2. Du erkänner att jag har haft rätt från sida 1.

Det blev inget sparande eftersom du inte fick några pengar över av din lön och du bytte heller inte pengarna mot något som hade ett värde när månaden var slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in