2018-02-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Då följer du mitt sista råd:

"Om du inte "enbart vill få tjockare hår", kan du lika bra sikta på att äta en varierad och näringsrik kost.
Folk har tjänat pengar på snake oil sedan urminnes tider."

Först måste du vara införstådd med vad hår är, dess tillväxtcykler och beståndsdelar.
Du kan lika bra äta vetekli.
Jag äter redan nyttigt, visst blir det bättre men jag vill påskynda processen...
Citera
2018-02-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattvakten7
Jag äter redan nyttigt, visst blir det bättre men jag vill påskynda processen...

Det kan du inte.
Citera
2018-02-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Mekanismerna bakom håravfall är välkända sedan länge, och forskning pågår fortfarande.

Till dags dato är det endast finasteride, dutasteride, minoxidil och i vissa fall utvärtes ketoconazole som fungerar. Priorin är konserverad gröt i sammanhanget och har inga som helst substanser som skulle hämma framskridandet av manligt håravfall (androgen alopeci).

Om du inte "enbart vill få tjockare hår", kan du lika bra sikta på att äta en varierad och näringsrik kost.
Folk har tjänat pengar på snake oil sedan urminnes tider.

Rent skitsnack samt enbart för vinningssyfte.
Det är prostata, blodtrycksmedicin som du benämner, och dom upptäckte att skiten framkallar en viss hårväxt effekt som är en BIVERKNING.

Har själv återfått mitt hår genom en naturlig väg, men det går inte att patentera så därav finns inget intresse att görs studier.
Citera
2018-02-24, 21:08
Medlem
Jag skulle rekommendera B-komplex, och q10 för tjockare hår.
Köp helst inte från apoteket då det är så lite verksamma ämnen i dom så det brukar oftast inte hjälpa. häsoskost butiker eller ex apotea.se
Citera
2018-02-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Rent skitsnack samt enbart för vinningssyfte.
Det är prostata, blodtrycksmedicin som du benämner, och dom upptäckte att skiten framkallar en viss hårväxt effekt som är en BIVERKNING.

Har själv återfått mitt hår genom en naturlig väg, men det går inte att patentera så därav finns inget intresse att görs studier.

1) Ja, givetvis är det finansiella krafter bakom. Att tro något annat vore väl korkat?
2) Självklart är det i grunden en prostatamedicin (orig. Proscar 5mg) som sedermera visade sig ha håråterväxt som biverkning medelst reduktion av 5-alpha-reduktas. Detta är inget nytt och är det första man lär sig när man läser på om preparatet.

Mekanismerna bakom håravfall är fortfarande välkända. Androgena receptorer primärt. Rekommenderar även en genomläsning av: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/exd.12348/pdf
Citera
2019-05-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Det är lika med att kasta pengarna i sjön att köpa en sådan här nisch-produkt.

Billigare och effektivare om du investerar i en dunk B-vitamin för hästar
tex denna här http://www.veterinarbutiken.se/hud-och-palsvard/923-vimital-b-vitamin-hast-25-l.html

Det finns varianter som är flytande som innehåller melass som gör smaken sötsliskig för bättre smakupplevelse.

Dett är till för hästar och används bla för att de ska kunna sätta ny päls lättare, men det funkar dunder bra för människor också!
MYCKET billigare, samt MYCKET effektivare än tex priorin eller andra människo-kosttillskott..
Bara ta en klunk ur dunken om dagen så ska du se att dit hår får mer liv än någonsin!

du skämtar? vadå b vitamin för hästar är de inte farligt eller
Citera
2019-05-17, 19:17
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
du skämtar? vadå b vitamin för hästar är de inte farligt eller

Jag lever än!

Citat:
B-vitaminerna är vattenlösliga och med få undantag helt ofarliga, även i stora doser. Överskott lagras inte upp i organismen utan utsöndras med urinen. Överdosering av ett enskilt B-vitamin kan dock dra det med sig andra B-vitaminer ut ur kroppen och det är därför viktigt att använda ett väl sammansatt vitaminkomplex.

Så att säga, ingen ska enbart leva på dessa B-vitaminer utan såklart sköta resten av hälsan för bästa effekt
Citera
2019-10-27, 21:09
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Jag lever än!

Så att säga, ingen ska enbart leva på dessa B-vitaminer utan såklart sköta resten av hälsan för bästa effekt

Hade varit kul och se dina njurvärden.
Citera
2019-10-28, 19:19
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Hade varit kul och se dina njurvärden.

Jag tror ärligt talat att varken mina njurar eller min lever mår bra, men håret växte så det knakade om det!
Citera
2019-10-29, 00:26
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Jag tror ärligt talat att varken mina njurar eller min lever mår bra, men håret växte så det knakade om det!

Bra du är ärlig iaf Tror tyvärr inte mina är speciellt bra skick heller ,
Citera
2026-05-06, 13:13
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Det är lika med att kasta pengarna i sjön att köpa en sådan här nisch-produkt.

Billigare och effektivare om du investerar i en dunk B-vitamin för hästar
tex denna här http://www.veterinarbutiken.se/hud-och-palsvard/923-vimital-b-vitamin-hast-25-l.html

Det finns varianter som är flytande som innehåller melass som gör smaken sötsliskig för bättre smakupplevelse.

Dett är till för hästar och används bla för att de ska kunna sätta ny päls lättare, men det funkar dunder bra för människor också!
MYCKET billigare, samt MYCKET effektivare än tex priorin eller andra människo-kosttillskott..
Bara ta en klunk ur dunken om dagen så ska du se att dit hår får mer liv än någonsin!

Detta är det bästa jag läst på Flashback. Det låter helt bisarrt ju men innehållet i sig skiljer sig inte mot tillskott till människor så i rätt dos borde det vara helt säkert och jäkligt billigt. Något för preppers kanske? En dunkajävel så kan de förse en hel by med B-vitamin ett tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in