Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 16:05
  #13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Finns det ingen från Jordbro som minns honom? Sån där kan man ju inte bli bara. Det som format honom är bl.a att han inte fick följa med på skolresa till Muskö. Han kunde väl hitta på något mer realistiskt !

Vad vill du veta? I slutet av 90-talet vistades jag en hel del där ute. En del jag kände på den tiden beskrev honom som en skitunge, en bitch. En kille som var liten och mobbad. Var du inte rapp i käften, vältränad och ingav någon form av pondus tappade du status direkt. Hela området där omkring kan nog bäst beskrivas som ett hel- eller halvkriminellt dårhus.
Citera
2018-02-08, 21:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Finns det ingen från Jordbro som minns honom? Sån där kan man ju inte bli bara. Det som format honom är bl.a att han inte fick följa med på skolresa till Muskö. Han kunde väl hitta på något mer realistiskt !

Nu är jag inte ifrån Jordbro, men det är enkelt att se vad han är för sorts typ.

En purfinne, dvs ingen finniserad svensk utan purfinne som är genetiskt nånstans mellan svenskar och eskimåer. Dessa har, precis som indianer, väldigt svårt för alkohol och besitter i många fall inget samvete. Det låter säkert som struntsnack för de flesta, men studerar ni dessa folkgrupper, brottsstatistik i olika länder, läser om deras svårigheter med att hantera alkohol och har ni växt med denna typen i en blatteförort så kommer ni förstå vad jag menar.

Får dessa(eller som i hans fall farsan) tillgång till alkohol och låter man dem växa upp i en blatteförort som Jordbro där det är hippt att vara kriminell, så kan det bara gå illa.
Citera
2018-02-08, 22:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Den svala, oberörda hållningen antyder psykopat. Å andra sidan berättar han att han planerat noga, vilket talar emot diagnosen eftersom psykopater inte ägnar sig åt konsekvensanalys.

Vid närmare eftertanke - psykopat. Ingen planering. Har ju suttit inne halva livet.
Påståendet att psykopater inte kan planera, långt i förväg, är helt felaktig. Psykopater ägnar sig visst åt konsekvensanalys, däremot är begärert att göra illa och härska enormt stort. Det är skillnadpå begåvade och obegåvade psykopater.
Citera
2018-02-08, 23:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Jo även i denna intervjun så har han gått grundligt tillväga. Verkar ändå underligt varför han mördar honom. Dom möts ju två dagar tidigare, men Jugoslaven känner inte igen honom. Mao dom verkar inte ha träffats speciellt mycket. Märklig man !

Han fick ett uppdrag och en hel del pengar. Tyckte X kronor för fem år i finkan va värt det. Tråkigt för Jannes del så dog hans uppdragsgivare ändå sex månader senare.
Det var givetvis inte planen men ändå ganska väntad utgång.

Dock märkligt att Janne än idag är i livet med tanke på de Brott han begått.
Citera
2018-02-09, 06:57
  #17
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Påståendet att psykopater inte kan planera, långt i förväg, är helt felaktig. Psykopater ägnar sig visst åt konsekvensanalys, däremot är begärert att göra illa och härska enormt stort. Det är skillnadpå begåvade och obegåvade psykopater.
Korrekt, de planerar men deras aggression gör dem impulsstyrda. De begåvade hamnar i näringslivets topp, de övriga på kåken.
Citera
2018-02-09, 14:51
  #18
Medlem
Klappars avatar
En mycket ovanlig kille. Den typiska kriminella är oftast korkad, impulsiv och har inget konsekvenstänk medans denna kille har planerat hela sitt liv innan han begick mordet.

Ser faktiskt lugn och trevlig ut, men det är dom tysta som är farligast. Dom som analyserar först och agerar sen. Verkar inte särskilt vältränad heller men mördar man en sån stor och farlig person så får man respekt.
Citera
2018-02-09, 17:31
  #19
Medlem
oldeubois avatar
Han ser ut som den gamla sångaren Snoddas.
Citera
2018-02-09, 18:16
  #20
Medlem
Repeatzs avatar
Leo Carmonas bok ”Spelet är spelet”, ni vet han som gick ut med att han var delaktig i Arlandarånet dagen efter det preskriberades, handlar en hel del om både Janne och förberedelserna inför mordet på Jokso.
Var några månader sedan jag läste den men vill minnas att man försökte plocka honom på många ställen, bland annat låg man under en bil utanför hans lägenhet mitt i vintern med handgranater och vapen.
Tanken var nog inte från början att skjuta huvudet av honom på Solvalla men Jokso var svår att få tag på och Solvalla blev till slut sista utvägen.

Sen vet man ju så klart inte hur mycket som är sant och bullshit.
Citera
2018-02-10, 12:40
  #21
Medlem
Contants avatar
Finns en pod, Krull och kriminell, på Acast. Ett av alla avsnitt där är med just Janne. Värt att lyssna på tyckte jag iallafall.
Citera
2018-02-10, 12:49
  #22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Den svala, oberörda hållningen antyder psykopat. Å andra sidan berättar han att han planerat noga, vilket talar emot diagnosen eftersom psykopater inte ägnar sig åt konsekvensanalys.

Vid närmare eftertanke - psykopat. Ingen planering. Har ju suttit inne halva livet.

Nja, nog har psykopater konsekvensanalys utifrån den begåvningsnivå de befinner sig på. De är däremot känslomässigt mindre oroliga för de konsekvenser deras handlingar kan få.
Citera
2018-02-10, 12:52
  #23
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Han ser ut som den gamla sångaren Snoddas.
Ha-ha, ja det har du helt rätt i!

https://c1.staticflickr.com/7/6047/6...f96f38e8_b.jpg
Citera
2018-02-10, 14:26
  #24
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Leo Carmonas bok ”Spelet är spelet”, ni vet han som gick ut med att han var delaktig i Arlandarånet dagen efter det preskriberades, handlar en hel del om både Janne och förberedelserna inför mordet på Jokso.
Var några månader sedan jag läste den men vill minnas att man försökte plocka honom på många ställen, bland annat låg man under en bil utanför hans lägenhet mitt i vintern med handgranater och vapen.
Tanken var nog inte från början att skjuta huvudet av honom på Solvalla men Jokso var svår att få tag på och Solvalla blev till slut sista utvägen.

Sen vet man ju så klart inte hur mycket som är sant och bullshit.

I inlägg tre finns intervjun när han ligger under bilen m handgranaten !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback