Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 01:12
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Hej, kan du förklara för mig hur man renar utblandat kokain? Ska man använda nåt typ av filtersystem eller hur funkar det?

Jag har inte någon kunskap mer än andra. Dock kan du läsa i denna FUP som ligger i tråden (FB) 25-åriga kvinnor smugglade 14 kilo kokain med posten 2018-09-22 om hur deras kokain skulle renas. En inte helt okomplicerad procedur.
Citera
2018-11-07, 22:52
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jag har inte någon kunskap mer än andra. Dock kan du läsa i denna FUP som ligger i tråden (FB) 25-åriga kvinnor smugglade 14 kilo kokain med posten 2018-09-22 om hur deras kokain skulle renas. En inte helt okomplicerad procedur.
Jag var självklart ironisk. Vännen, det går inte att "rena" utblandat kokain. Det du i bästa fall kan göra är att blanda in rent kokain. Och länken du skickade har ju inget med saken att göra. Tjejerna i det fallet hade fått hemskickat pärmar med ark som var impregnerade med kokain, Och det dom gjorde var att lösa upp kokainet för att kunna separera det från bladen. Du är inte riktigt med i svängarna va? Eller har jag missat nåt?
Citera
2018-11-09, 10:24
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Jag var självklart ironisk. Vännen, det går inte att "rena" utblandat kokain. Det du i bästa fall kan göra är att blanda in rent kokain. Och länken du skickade har ju inget med saken att göra. Tjejerna i det fallet hade fått hemskickat pärmar med ark som var impregnerade med kokain, Och det dom gjorde var att lösa upp kokainet för att kunna separera det från bladen. Du är inte riktigt med i svängarna va? Eller har jag missat nåt?

Ja du experten. Du är rolig du. Du framstår ju som om du verkligen sitter på enorm kunskap med det inlägget. Missat har du säkert.
Citera
2018-11-09, 10:26
  #256
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Vännen, det går inte att "rena" utblandat kokain. Det du i bästa fall kan göra är att blanda in rent kokain.

Du fick inte godkänt i kemi i högstadiet, va? Jag gillar att du är dryg när det är du som inte vet vad du pratar om. Givetvis går det att kemiskt lösa ut kokainhydroklorid ur en blandning. Hur tror du annars att det utvinns ur koka-plantan?

Om du läser FUP så finns det ju t o m en lång lista över grejer som de misstänkta behöver för att rena kokainblandningen som de smugglat in.
Citera
2018-11-10, 01:11
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Du fick inte godkänt i kemi i högstadiet, va? Jag gillar att du är dryg när det är du som inte vet vad du pratar om. Givetvis går det att kemiskt lösa ut kokainhydroklorid ur en blandning. Hur tror du annars att det utvinns ur koka-plantan?

Om du läser FUP så finns det ju t o m en lång lista över grejer som de misstänkta behöver för att rena kokainblandningen som de smugglat in.
Jag är har professorkandidat i kemi, så självklart vet jag vad jag pratar om. Det går inte att göra det punkt slut.
Citera
2018-11-11, 01:59
  #258
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Jag är har professorkandidat i kemi, så självklart vet jag vad jag pratar om. Det går inte att göra det punkt slut.

Häftigt. Jag är mycket sugen på att höra förklaringen till varför det inte går. Snälla, kan du inte berätta?
Citera
2018-11-13, 21:01
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Häftigt. Jag är mycket sugen på att höra förklaringen till varför det inte går. Snälla, kan du inte berätta?
Kemikalierna går inte ihop helt enkelt. Det blir en osannolik fusion som krisperar själva alkaloidbalansen i de innefattande transmentorerna och i slutskedet så blir det endast en metabolit som inte går att transmittera i de doser man vill, det blir med andra ord en olycklig ometaboliserad röra i slutändan.
Citera
2018-11-13, 21:14
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Jag är har professorkandidat i kemi, så självklart vet jag vad jag pratar om. Det går inte att göra det punkt slut.

Lättare att låta trovärdig om du skriver korrekt namn på din sk examen.

Noll trovärdighet hittills.
Citera
2018-11-14, 02:30
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Kemikalierna går inte ihop helt enkelt. Det blir en osannolik fusion som krisperar själva alkaloidbalansen i de innefattande transmentorerna och i slutskedet så blir det endast en metabolit som inte går att transmittera i de doser man vill, det blir med andra ord en olycklig ometaboliserad röra i slutändan.

Ha ha ha. Roligaste inlägget. Synd att det tar plats och stör.
Citera
2019-01-23, 13:36
  #262
Medlem
Fallet var uppe i hovrätten förra veckan. Någon som har koll på dom eller datum för dom?
Citera
2019-01-26, 12:32
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F149
Fallet var uppe i hovrätten förra veckan. Någon som har koll på dom eller datum för dom?

Ja, full koll. Motivera varför du är så nyfiken så svarar jag gärna.
Citera
2019-01-26, 13:04
  #264
Avstängd
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelativtFestligt
Ja, full koll. Motivera varför du är så nyfiken så svarar jag gärna.

Det är ett intressant fall med familjefäder som utför storskalig kokainsmuggling genom sin betongfabrik. Räcker det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback