Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-05, 08:19
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iidzen
Han ägde F1 text & dekor innan men det sålde han, ingen konkurs där. Vilka företag har han tidigare haft som konkursat? Jag har hört lite om honom och det verkar vara en smart kille, bland annat så är ju hans nuvarande firma en filial.
Har dock aldrig hört att han drivit företag till konkurs.
Misstänker att det är hans egna företag i något annat land han är filial till?
Kan man kolla upp sådant?
Anledningen till att man kör en filial kan antingen vara att man inte kan putta in de 50000 i aktiekapital och därför valt ett utländskt bolag som koncernmoder och där det i vissa fall endast behövs 1GBP som aktiekapital, eller så är det för att nå skattefördelar genom att man slussar ut vinsterna till ett land med lägre beskattning. Oavsett så brukar det vara en alarmklocka att man skall tänka sig för innan man ger sig in i något förenat med risk.

Personligen så tror jag NB försökt vara smartare än vad han är. Ganska typiskt för ett kriminellt lowlife där verkligheten tillslut hinner ikapp... Tragiskt för hans barn...
Citera
2018-04-05, 21:12
  #206
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det såg ut att vara aktivitet på betongfabriken idag, så förhoppningarna om att köpa fabriken billigt kanske var lite prematura.
Citera
2018-04-06, 07:06
  #207
Medlem
Om jag hör något mera så postar jag , det är absolut ganska nära kontakter själv är jag i utkanten av detta men känner en massa som känner NB o CO
Citat:
Ursprungligen postat av iidzen
Låter som att du känner personer som står någon av dessa herrar, eller både NB och CO, väldigt nära? Sådan information känns ju som att bara de närmaste/inblandade känner till om det nu är så att det kommit en försändelse till?

Om du känner någon så pass nära, har du mer information om dessa herrar som inte nämnts ännu?

Har du någon information vad som hänt med den andra försändelsen ? Borde ju blivit beslagtagen direkt om den också varit adresserad till betongfabriken?
Citera
2018-04-10, 06:02
  #208
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det såg ut att vara aktivitet på betongfabriken idag, så förhoppningarna om att köpa fabriken billigt kanske var lite prematura.
Verksamheten har aldrig upphört efter beslaget. Den drivs vidare av fabriken från Stockholm.
Citera
2018-04-20, 01:22
  #209
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen
Verksamheten har aldrig upphört efter beslaget. Den drivs vidare av fabriken från Stockholm.

Ligger den i Märsta?
Citera
2018-05-01, 10:11
  #210
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ligger den i Märsta?
Mm, Sigtuna
Citera
2018-05-01, 11:11
  #211
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen
Mm, Sigtuna

Är det huvudkontoret som ligger i Sigtuna?
Här är hemsidan
http://www.betongfabriken.org/stockholm/
där står det Märsta, är det inte i Märsta själva betongen är?
Citera
2018-05-01, 13:45
  #212
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
R*ck L*nndeklar *=i
Kolla vem som är skriven hos honom i Klippan, en som jobbar på just Betongfabriken (Stockholm).
Vet att Betongfabriken har kopplingar till HA, nu vet jag inte hur starka kopplingar eller om det bara är en slump att de har anställda som stödjer support 81 och är vänner med Christ*pher Kr*nqvist *=o och många andra toppnamn inom HA.

Har tänkt hela tiden sedan jag började läsa denna tråden att det måste ligga någon större organisation bakom, de som sitter häktade verkar vara några riktiga nollor, någon som vet vad de är dömda för tidigare?

Hittade en annan sak här på Flashb
(FB) Googletrim.se / F1 Text&Dekor AB
Firman GT går inte att hitta någonstans och han och hans fru går inte att hitta på ratsit? Han fanns som kontaktperson för NB förut såg jag på nätet.
Citera
2018-05-01, 17:34
  #213
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
R*ck L*nndeklar *=i
Kolla vem som är skriven hos honom i Klippan, en som jobbar på just Betongfabriken (Stockholm).
Vet att Betongfabriken har kopplingar till HA, nu vet jag inte hur starka kopplingar eller om det bara är en slump att de har anställda som stödjer support 81 och är vänner med Christ*pher Kr*nqvist *=o och många andra toppnamn inom HA.

Har tänkt hela tiden sedan jag började läsa denna tråden att det måste ligga någon större organisation bakom, de som sitter häktade verkar vara några riktiga nollor, någon som vet vad de är dömda för tidigare?

Hittade en annan sak här på Flashb
(FB) Googletrim.se / F1 Text&Dekor AB
Firman GT går inte att hitta någonstans och han och hans fru går inte att hitta på ratsit? Han fanns som kontaktperson för NB förut såg jag på nätet.

Snyggt grävt! Ska erkänna att jag är lite nyfiken på ny information i detta fallet.

Tror precis som du att där måste vara några större som ligger bakom.
Citera
2018-05-01, 17:53
  #214
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Snyggt grävt! Ska erkänna att jag är lite nyfiken på ny information i detta fallet.

Tror precis som du att där måste vara några större som ligger bakom.

Finns nog inte så mycket nytt att hitta i fallet.
Men det finns ju mycket gammalt att snoka i :-).
Citera
2018-05-13, 22:15
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Finns nog inte så mycket nytt att hitta i fallet.
Men det finns ju mycket gammalt att snoka i :-).
Är ganska säker på att NB satt inne för båt häleri/ stölder för tidigare, det avr några andra från Helsingbirg som avr inblandat i det också en har byggbolag idag i Hbg.
Citera
2018-05-13, 23:20
  #216
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx10xx10
Är ganska säker på att NB satt inne för båt häleri/ stölder för tidigare, det avr några andra från Helsingbirg som avr inblandat i det också en har byggbolag idag i Hbg.

Ja något är han dömd för tidigare då han finns med i lexbase.

Snokade lite bland hans vänner på Faceb och där fanns ju en och annan med kopplingar till MC kulturen.....
NB äger en HD från 81 och har bild på sej med den på Faceb.

På tal om byggbolag så finns det ju en speciell person i Helsingborg som man tänker på, B*xi *=a, han har dessutom en HD 81’a precis som NB......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback