Det finns vissa personer i Sverige som är omöjliga att kritisera. På samma sätt som heliga kor kan gå orörda på Indiens gator, valsar dessa människor i Sverige runt i radio, tv och tidningsartiklar och framför åsikter utan motstånd, oavsett hur fel de har.
Det är människor med de rätta kompisarna och korrekta åsikterna. Det handlar om personer som byggt en karriär på att aldrig gå mot strömmen och säga något som kan uppfattas som obekvämt. Det är hyllade människor som fyller sina instagramkonton med bilder från premiärer och kändisgalor.
Att gå i polemik med en sådan människa kan få konsekvenser, och därför håller de flesta tyst. Att öppet kritisera en av dessa upphöjda personligheter går inte ostraffat förbi. Det fick jag erfara när jag tidigare i veckan valde att ge min syn på hur ensidigt genusvetaren Nina Rung ständigt förklarar den dramatiska ökningen av sexualbrott i Sverige.
Istället för att ta debatten och bemöta mig med fakta valde Nina Rung att dra kvinnokortet. Hon gick ut och påstod att jag hade gett mig på henne i egenskap av kvinna, och snabbt hakade hennes mäktiga vänner i mediasverige på och spred den här bilden. Folk struntade i om jag hade rätt i min kritik. Det viktigaste var att visa hur omänsklig jag var som kritiserade Nina Rung, en kvinna! Att jag skulle ha kritiserat henne på precis samma sätt om hon vore man hade tydligen inte med saken att göra, för vissa människor backar man oavsett hur fel de har. Istället för att bemöta fakta och sakfrågor valde man att ta till det som ingen kan värja sig emot, nämligen att bli utmålad som kvinnohatare.
Naturligtvis tar jag avstånd från alla som sprider näthat till Nina Rung. Tonen på nätet är ofta under all kritik, men det slår inte bara åt ett håll. De senaste dagarna har jag blivit kallad allt från svin till blodsugande parasit. Min inkorg har varit fylld av meddelanden från folk som berättar vilken mansgris och vilken idiot jag är.
Jag kan inte låta bli att undra var alla goda motståndare till näthat är när skiten träffar fläkten och flyger åt mitt håll. Inte för att jag backar undan, utan mest för att det är intressant att se människors hyckleri.
Naturligtvis visste jag att detta drev skulle komma som ett brev på posten, men jag kunde inte hålla tyst längre. Jag visste också att det skulle förflytta mig ännu ett steg bort från etablissemanget. Att kritisera hyllade svenska mediapersonligheter görs, som sagt, inte ostraffat. Det är därför andra är så tysta, för att de är rädda att få epitet kastade efter sig, och att inte bli inbjudna till debatter och tv-program.
Personligen struntar jag i sådant. Det är därför jag bygger min egen plattform här på Facebook, för att inte vara beroende av ängsliga människor inom det svenska mediaetablissemanget. Och jag kommer aldrig att backa för att kritisera någon, oavsett vem den personen är. Sedan får de stå där med sina offerkoftor och gnälla hur mycket de vill.
Jag vet vem jag är och vad jag står för. Förhoppningsvis vet ni det också, ni som följer mig och gillar och delar mina inlägg. Det är med er hjälp jag kan göra det jag gör.
Trevlig helg önskar jag er alla!
https://imgur.com/a/Ec5vD