Citat:
Ursprungligen postat av
zurfarn
Ja, du Hannes. Du är en riktigt hellylle-PK-gubbe. Har du gått över till MP?
I den här extremt långa tråden finns det ingen rasism. Den handlar istället om en korruption utan dess like. Ja, den hände på Gotland. Och den gällde en känd person. Nu är du ju inte kung av Gotland som du tror. Öjn tillhör fortfarande Sverige. Fastlandets perspektiv på detta kan du inte ta in.
Jag har för 3 år sedan gått förbi fastigheterna det gäller. Tagit foton. Noterat insynsskydden mot länsvägen. Noterat de onda ögonen jag fick av antagligen en där jobbande östeuropé när jag parkerade på den f.d. platsen för gamla förskolan.
Framhäv inte dig själv som du gör.
Du tjatar om Drottninggatan och utländska arbetares dåliga förhållanden. Bra så. Men vi andra har tagit det ett steg längre. Belyser korruptionen på Gotland. Som du varit en del av. Anklagar dig inte för att begått något avvikande, men som inne i kretsen kanske du skulle ha agerat? Eller? Nä, du som alla andra f.d. företrädare för skattebetalarna tar ju aldrig på sig någon skuld.
Enne får väl stå och glo på Nujens grillplats bäst han vill som en annan byfåne för min del. Problemet är att han lägger ut på flashback pch beskriver var den ligger. Det är ett slags hot.
Tidigare har han smygit runt och beskrivit vilka som är där, om barnen är med osv och det tycker jag även det är totalt olämpligt. Han har ju även (med uppenbar belåtenhet) rapporterat en vandalisering som inträffat.
Det där Enne gjorde nu är ingen engångsföreteelse utan ett mönster hos honom. Det är hans stil som människa.
Jag vet inte vad Medianox skulle kallas av Özz Nujen. "Flashbackrasist" är en bra gissning? Jag tror faktiskt Özz Nujen skulle kunna göra mycket "roligt" på en misslyckad krake som låtsas vara högtstående jurist bakom tangenterna.
Framhäver mig själv tycker du jag gör. Den här kraken Enne och Enoch Thulin angriper mig för något jag gjort för ett par år sedan för att de tycker synd om Özz Nujen att han skall bli påmind om vad som hände på Drottninggatan och att han anlitat svart papperslös arbetskraft. Jag måste väl faktiskt få försvara mig - det tycker du då är att framhäva mig själv.
Ja. Jag har pratat med svågern. Ja, jag har anmält olovligt byggande på sockenmagasinet och det beslutades om inspektion/tillsyn dagen efter. Ja, jag har demonstrerat utanför en lokal där Özz Nujen uppträdde vilket TV filmades men tyvärr aldrig sändes.
Ser faktiskt ingen anledning till att be dig och de andra "flashbackrasisterna" om ursäkt för det.