2021-08-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att stå med plakat med bilder på döda barn kan nog också skapa lite dålig stämning & kan förklara varför Özz blev lite irriterad.

"Döda bar", ja det var ett sätt att formulera sig.

Det fanns en bild på en glad flicka.

På den andra sidan fanns en bild på en krans och blomöversållad grav och en kvinna. 5 barnsfamiljen försörjare hade dött i en arbetolycka på Gotland och har motsvarande 3500 i månaden att försörja sig på i Polen.

Jag sa till polisen och andra som frågade att jag demonstrerade mot svartarbete på Gotland och hade två mycket olyckliga konsekvenser av detta på plakatet.

Tycker faktiskt det är konstigt och det på allvar för jag låtsas inte, att du nu plötsligt blir så hjärtnupen när det gäller Özz Nujen och verkar tycka att den stackarn inte skall behöva bli påmind om Akilov. Jag tycker det och att Akilov utnyttjats till antagligen usel betalning för att utföra "skitjobb" och asbestsanering kan faktiskt bidragit till bitterhet mot Sverige och beslutet att begå terrordådet. Det är faktiskt ingen osannolik spekulation fast säkerligen har en massa annat bidragit bla Akilovs hopplösa livssituation, drogproblem som han möjligtvis letts in i av den svenska vården och allmänt sociala katastrof.

Du verkar oerfaren av livet.
Citera
2021-08-28, 16:01
Medlem
Citat:
Att stå med plakat med bilder på döda barn kan nog också skapa lite dålig stämning & kan förklara varför Özz blev lite irriterad.

Skulle för min del tro att Özz Nujen blev "lite dålig stämning" eller "lite irriterad" utan helt vansinnig och arg. Du skulle sett blicken. :-)

Däremot tror jag snarast han blir glad när flashback-rasiter lägger ut var han och hans familj har sin grillplats. Det passar som hand i handsken ungefär som nasse Boströms youtubefilm passade vid rullstolsvåldtäkten.

Han: Sympatisör till PKK som är en marxist-lenistisk organisation och ledande antirasistkomiker visar sig själv ha utnyttjat papperslös billig utländsk arbetskraft. Jag tror han blev helt vansinnig för det jag gjorde kan han inte försvara sig mot.

Däremot så är nog drömfiguren Medianox ett mycket bra ämne att skämta om och att flashbackrasister är så innihelvete korkade att de på allvar gått på den löjeväckande bluffen. Den högtstående åldrige "juridikens grand old" man Medianox. Ha ha ha!
Citera
2021-08-28, 22:19
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

flashback-rasiter

flashbackrasister

Ja, du Hannes. Du är en riktigt hellylle-PK-gubbe. Har du gått över till MP?

I den här extremt långa tråden finns det ingen rasism. Den handlar istället om en korruption utan dess like. Ja, den hände på Gotland. Och den gällde en känd person. Nu är du ju inte kung av Gotland som du tror. Öjn tillhör fortfarande Sverige. Fastlandets perspektiv på detta kan du inte ta in.

Jag har för 3 år sedan gått förbi fastigheterna det gäller. Tagit foton. Noterat insynsskydden mot länsvägen. Noterat de onda ögonen jag fick av antagligen en där jobbande östeuropé när jag parkerade på den f.d. platsen för gamla förskolan.

Framhäv inte dig själv som du gör.

Du tjatar om Drottninggatan och utländska arbetares dåliga förhållanden. Bra så. Men vi andra har tagit det ett steg längre. Belyser korruptionen på Gotland. Som du varit en del av. Anklagar dig inte för att begått något avvikande, men som inne i kretsen kanske du skulle ha agerat? Eller? Nä, du som alla andra f.d. företrädare för skattebetalarna tar ju aldrig på sig någon skuld.
Citera
2021-08-28, 22:49
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

I den här extremt långa tråden finns det ingen rasism. Den handlar istället om en korruption utan dess like. Ja, den hände på Gotland. Och den gällde en känd person. Nu är du ju inte kung av Gotland som du tror. Öjn tillhör fortfarande Sverige. Fastlandets perspektiv på detta kan du inte ta in.

Jag har för 3 år sedan gått förbi fastigheterna det gäller. Tagit foton. Noterat insynsskydden mot länsvägen. Noterat de onda ögonen jag fick av antagligen en där jobbande östeuropé när jag parkerade på den f.d. platsen för gamla förskolan.

Du tjatar om Drottninggatan och utländska arbetares dåliga förhållanden. Bra så. Men vi andra har tagit det ett steg längre. Belyser korruptionen på Gotland. Som du varit en del av. Anklagar dig inte för att begått något avvikande, men som inne i kretsen kanske du skulle ha agerat? Eller? Nä, du som alla andra f.d. företrädare för skattebetalarna tar ju aldrig på sig någon skuld.
Jag tror att hannes.muller talar om "flashbackrasister" ironiskt menat. Eller ja, nu ska inte jag komma här och säga vad han menar, men...

Om jag har fel, så ber jag om ursäkt och hävdar att eventuell misstolkning beror på att jag lever efter devisen "inga sparkar åt höger".

God kväll!
Citera
2021-08-29, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

Enne får väl stå och glo på Nujens grillplats bäst han vill som en annan byfåne för min del. Problemet är att han lägger ut på flashback pch beskriver var den ligger. Det är ett slags hot.

Tidigare har han smygit runt och beskrivit vilka som är där, om barnen är med osv och det tycker jag även det är totalt olämpligt. Han har ju även (med uppenbar belåtenhet) rapporterat en vandalisering som inträffat.

Det där Enne gjorde nu är ingen engångsföreteelse utan ett mönster hos honom. Det är hans stil som människa.

Jag vet inte vad Medianox skulle kallas av Özz Nujen. "Flashbackrasist" är en bra gissning? Jag tror faktiskt Özz Nujen skulle kunna göra mycket "roligt" på en misslyckad krake som låtsas vara högtstående jurist bakom tangenterna.

Framhäver mig själv tycker du jag gör. Den här kraken Enne och Enoch Thulin angriper mig för något jag gjort för ett par år sedan för att de tycker synd om Özz Nujen att han skall bli påmind om vad som hände på Drottninggatan och att han anlitat svart papperslös arbetskraft. Jag måste väl faktiskt få försvara mig - det tycker du då är att framhäva mig själv.

Ja. Jag har pratat med svågern. Ja, jag har anmält olovligt byggande på sockenmagasinet och det beslutades om inspektion/tillsyn dagen efter. Ja, jag har demonstrerat utanför en lokal där Özz Nujen uppträdde vilket TV filmades men tyvärr aldrig sändes.

Ser faktiskt ingen anledning till att be dig och de andra "flashbackrasisterna" om ursäkt för det.
Citera
2021-08-29, 08:32
Medlem
kanmyckets avatar
Jag måste fan få veta

Fick någon av dom fängelse? Det skulle en Svensk fått DIREKT. 1-2år det vet alla
Om man betalat Svart så pass stora summor för Svartbyggen, och även en Terrorist.

Eller slapp dom i PK Sverige straff eftersom dom är Babbar ?

Då blir man bara trött.

Sverige är sjukt land , gull med babbarna, Men Svensken få fan för allt vet jag.

Skulle inte förvåna mig om de gick helt fria då de är Babbar i Babbe gull gull Sjuka Sverige.

Så har jag rätt eller fel? Ni som har koll. Och läst om dessa personer / Terrorister / Terrosrist-sponsors
Nujens
Citera
2021-08-29, 12:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanmycket
Jag måste fan få veta

Fick någon av dom fängelse? Det skulle en Svensk fått DIREKT. 1-2år det vet alla
Om man betalat Svart så pass stora summor för Svartbyggen, och även en Terrorist.

Eller slapp dom i PK Sverige straff eftersom dom är Babbar ?

Då blir man bara trött.

Sverige är sjukt land , gull med babbarna, Men Svensken få fan för allt vet jag.

Skulle inte förvåna mig om de gick helt fria då de är Babbar i Babbe gull gull Sjuka Sverige.

Så har jag rätt eller fel? Ni som har koll. Och läst om dessa personer / Terrorister / Terrosrist-sponsors
Nujens
Ingen i Nujen-klanen blivit dömd för något. Den enda utredning som gjorts är att Advokatsamfundet utredde Debbie Nujen för de svarta utbetalningarna. Det fanns bara en utbetalning på de kontoutdrag som framkom efter terrordådet. Debbie påstod att det var omöjligt att få fram äldre kontoutdrag & därefter avslutade man utredningen utan åtgärd. Trots att många vittnat om att man ganska enkelt kan få fram minst 10 år gamla kontoutdrag om man bara kontaktar banken.

Detta är en av de mest övertydliga rättsskandalerna i modern tid i Sverige.
Polis, rättsväsendet, Advokatsamfundet, media, skattemyndigheten, kommunalpolitiker & tjänstemän har alla gjort sitt yttersta för att Özz & Co skall komma undan ett grovt brott. Alla dessa är att betrakta som det svenska folkets fiender.
Citera
2021-08-29, 12:44
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ingen i Nujen-klanen blivit dömd för något. Den enda utredning som gjorts är att Advokatsamfundet utredde Debbie Nujen för de svarta utbetalningarna. Det fanns bara en utbetalning på de kontoutdrag som framkom efter terrordådet […]

Detta är en av de mest övertydliga rättsskandalerna i modern tid i Sverige.
Polis, rättsväsendet, Advokatsamfundet, media, skattemyndigheten, kommunalpolitiker & tjänstemän har alla gjort sitt yttersta för att Özz & Co skall komma undan ett grovt brott. Alla dessa är att betrakta som det svenska folkets fiender.

Sverige är enl dig, helt öppet, ett mycket mörkt land. Korruptionen står som spön i backen och alla kliar varandra på ryggen. Oavsett. Med ett gemensamt syfte & mål;
-Alla mot folket!!

Här knullar dina konspirationsteorier som kaniner!!
Det du beskriver är inte en ”rättsskandal”.
Det är en korruptionshärva som saknar motstycke i hela världen. Och rätt hade eg varit att bara tiga ihjäl ditt trams.

Skärp dig!! Jöns.

Citera
2021-08-29, 21:57
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Sverige är enl dig, helt öppet, ett mycket mörkt land. Korruptionen står som spön i backen och alla kliar varandra på ryggen. Oavsett. Med ett gemensamt syfte & mål;
-Alla mot folket!!

Det är en korruptionshärva som saknar motstycke i hela världen. Och rätt hade eg varit att bara tiga ihjäl ditt trams.

Skärp dig!! Jöns.

Visst är det en rättsskandal som saknar motstycke åtminstone i Sverige.

Men du får inte glömma vänskapskorruption.

Att Özz och hans familj kan fortsätta att mjölka skattebetalarna, bryta mot alla byggregler och bete sig galet i TV, handlar även om att journalister som Lars Berge och hans nära vänner i kvällspressen backar upp honom.

Gör tankeexperimentet att det kommit fram att Bert begått alla brott som Özz och Debbie stått för…:0)

Hua.
Citera
2021-08-29, 23:07
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
-Alla mot folket!!

Skärp dig!! Jöns.

Hur packad eller pårökt var du när du skrev detta inlägg? Men hursomhelst, ditt inlägg får väl gå till historien som ett av det sämsta.

Vi diskuterar i denna tråd den absolut fantastiska historien om hur en klan från det icke existerande landet Kurdistan flytt till Sverige och blivit väl mottaget. Men sen upptäcker vi allehanda missförhållanden med denna klan. Skiter i bygglov, anlitar svart arbetskraft, demolerar en kulturbyggnad, betalar inte skatt på hyresintäkter, finansierar via svartarbetarna den största terrorattack Stockholm upplevt, etc etc. Och förgrundsfiguren heter Özz. Eller kallas så. Egentligen heter han Azad Loren Nujen. Men han skyller förstås på svensken, nej norsken, som är hans svåger. Det är så jävla vidrigt det kan bli.

Skitsamma. Sverige är i många stycken korrumperat av skatteavlönade idioter som sitter i kommuner och regering. Men Gotland verkar ha fått en oproportionellt mängd sådana avarter.

Och så finns det det särskilt en Gotlandsboende som tror att han är guds gåva till sanningen. Beklämmande.
Citera
2021-08-30, 08:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Visst är det en rättsskandal som saknar motstycke åtminstone i Sverige.

Men du får inte glömma vänskapskorruption.

Att Özz och hans familj kan fortsätta att mjölka skattebetalarna, bryta mot alla byggregler och bete sig galet i TV, handlar även om att journalister som Lars Berge och hans nära vänner i kvällspressen backar upp honom.

Gör tankeexperimentet att det kommit fram att Bert begått alla brott som Özz och Debbie stått för…:0)

Hua.

Jag tappar dig direkt.
Du konspirationsknullar och uttrycker tankar och åsikter som bygger på att du har genomskådat, och vet saker, som det svenska rättsväsendet med avsikt ger fullständigt fan i, och istället som part i målet, ger Nujen stora fördelar som gravt bryter mot svensk lag.

Och allt detta inför öppen ridå, utan att någon, inte en själ av alla initierade i denna skandal, JK anmäler ärendet.

Min Gud.
Hua.

Citera
2021-08-30, 13:35
Medlem
Citat:
Här finns inga plötsligt uppdykande mjukiskompisar. (undertecknad åsyftas)
Men jag är hjärtligt trött och ur led på att om man bara ordbajsar länge och obegripligt, ja då blir orden till slut en sanning. Vilket är skitsnack.

zurfarn ska verifiera sina uppgifter. Inget annat.
Enkelt. Låt se.

Du får för min del vara hur trött som helst. Men du kanske själv ska uttrycka dig litet mer förståeligt. Precis som "Regionfullmäktige" Hannes inlägg andas dina inlägg enbart språkligt marginaliserat utanförskap.Den här tråden handlar faktiskt inte om skvaller och förtal. Den handlar om allvarliga brott som familjen Nujen misstänks ha begått - och det i samförstånd med i första hand de kommunala/regionala myndigheterna på Gotland.

Normalt sett brukar sådana affärer avslutas i domstol.
Men du kanske har hört talas om den statliga värdegrunden? Paras den ihop med politiskt korrekt behandling av invandrare som begått brott, ja, då sätts verkligen rättsstatens principer på prov. Vi får väl se hur det här slutar. Varför tror du Region Gotland har så förtvivlat svårt att fatta de nödvändiga besluten i det tredje och sista tillsynsärendet?

Ditt slappa och glappkäftade pladder om konspirationsknullande kaniner inger inte direkt RESPEKT i det här sammanhanget. Hur välvillig jag än vill och försöker vara mot dem som har litet svårt att uttrycka sig, så kan jag faktiskt bara beteckna det som just ordbajs.
Senast redigerad av Tingstade 2021-08-30 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in