Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Det är något helt sjukt om familjen Nujen samt tjänstemän kommer undan det här. Så mycket fusk och oegentligheter och inget händer. År ut och år in. Vilka signaler skickar det till vanliga svenskar som får avslag eller strafförelägganden på sina renoveringar/svartbyggen?
För mig egen del har det här ärendet varit avgörande ifall mitt redan bräckliga förtroende för politiker och myndigheter ska fortsätta vara bräckligt eller helt upphöra.
Det lutar tyvärr åt det senare, att förtroendet är brutet i och med detta ärende.
Jag lär knappast vara ensam.
Vi får se vad detta får för långsiktiga konsekvenser. Det finns garanterat personer som är mycket mer rättshaverister än vad jag är som sitter och följer detta.
Hoppas politiker, journalister och beslutsfattare i framtiden kommer att tycka att det var värt att hålla en sverigehatande invandrad "komiker" under armarna och strunta i de uppenbara och ganska grova övertramp som gjorts. Allt medan "vanligt folk" följer detta och noterar.
En granne till mig hade feltolkat reglerna och trodde att det gick bra att byta ut två takfönster mot kupor utan att söka bygglov. Det fick han fan för! Men Özz kommer undan, med hundrafalt värre förseelser i samma typ av ärende.
Så här ser det ut i Sverige idag gott folk! Du som vanlig svensk åker dit. Özz klarar sig skrattande undan.