Citat:
Citat från ett inlägg postat av signaturen hannes.muller:
"Det var totalt fel att offentligt påstå att Nujjens var tvungna att lämna in bygglovsansökan för de olovliga ombyggnaderna inom sex veckor efter det byggnämndens beslut trätt i kraft. Det hade faktiskt varit total katastrof om ni hävdat detta på något sätt offentligt. Rena drömmen för Eva Ahlin att avfärda er som okunniga idioter. Nu har ni ju dess bättre inte lyckats och lär väl knappast göra det i fortsättningen heller. Det riktiga är sex månader eller liknande vad jag minns. Alltså en mycket längre tidsperiod vad jag minns. Kolla i papperen en gång till! Jag ids inte."
Varför postar HM ett inlägg som innehåller sådana här (medvetna?) felaktigheter i tråden? Jag behöver inte kolla i några papper för att ännu en gång här offentligt påstå, att det är just sex veckor som Nujens haft på sig fr.o.m. den 26 januari i år för att inkomma med bygglovsansökningar i efterhand. Drömmen för Eva Ahlin är väl snarare att kunna avskriva även det här ärendet utan vidare åtgärder. Men nu blir hon och nämnden istället JO-anmäld för sitt märkliga sätt att handlägga Nujens svartbyggen i Tingstäde.
"Det var totalt fel att offentligt påstå att Nujjens var tvungna att lämna in bygglovsansökan för de olovliga ombyggnaderna inom sex veckor efter det byggnämndens beslut trätt i kraft. Det hade faktiskt varit total katastrof om ni hävdat detta på något sätt offentligt. Rena drömmen för Eva Ahlin att avfärda er som okunniga idioter. Nu har ni ju dess bättre inte lyckats och lär väl knappast göra det i fortsättningen heller. Det riktiga är sex månader eller liknande vad jag minns. Alltså en mycket längre tidsperiod vad jag minns. Kolla i papperen en gång till! Jag ids inte."
Varför postar HM ett inlägg som innehåller sådana här (medvetna?) felaktigheter i tråden? Jag behöver inte kolla i några papper för att ännu en gång här offentligt påstå, att det är just sex veckor som Nujens haft på sig fr.o.m. den 26 januari i år för att inkomma med bygglovsansökningar i efterhand. Drömmen för Eva Ahlin är väl snarare att kunna avskriva även det här ärendet utan vidare åtgärder. Men nu blir hon och nämnden istället JO-anmäld för sitt märkliga sätt att handlägga Nujens svartbyggen i Tingstäde.
Du har rätt. Nu iddes jag kolla och det var som du säger 6 veckors frist i det beslut som signaturen "enne" lade in i tråden. Om det varit 6 månader som jag verkligen trodde för sådant är mycket jobb tidsgränsen är snålt och hårt satt.
Nåja, mitt påstående (som ju var felaktigt) var faktiskt skrivet med god vilja som inte går emot någon här mer än att jag var lite dryg, vilket sedan visade sig att jag inte alls hade något fog för att vara. :-)
När jag letade efter beslutet så hittade jag ett mail från regionens advokat som skulle ge mig orsak att ånyo vara dryg en gång till. Men jag är på så gott humör idag så jag avstår. :-)
Tillägg.
Ett rent och ärligt tillägg.
Jag är helt ointresserad att delta i denna tråd fortsättningsvis och det här var faktiskt för att hjälpa "klustret" så det inte skulle få ett sakfel som myndighetspersoner skulle göra bort er med offentligt. Det var inget sakfel så nu är den saken ur världen.
Jag har ingen lust eller önskan att på något sätt konkurrera eller sabotera för er vare sig här eller annorstädes.
Myndighetspersoner/ berörda politiker är positivt inställda till Medianox "medverkan i fallet" medans de föraktar och är negativt inställda till mig och min "medverkan i fallet" eller rättare sagt de vill beteckna den som obefintlig. Orsaken till detta förstår ni nog inte men ni borde känna er nöjda.
När det gäller byggnämndens ordförande Eva Ahlin så tror jag hon anser mig ordentligt jobbig och hon har nog fått den känslan förstärkt på senare tid i helt andra (politiska) sammanhang.
Senast redigerad av hannes.muller 2021-04-09 kl. 13:14.
Senast redigerad av hannes.muller 2021-04-09 kl. 13:14.