Citat:
Ursprungligen postat av
Inmymind777
Det är din syn på saken. Är du kanske själv en kladdande våldtäktsman?
Tjejen det gäller tyckte tydligen inte att det var ett milt brott, eftersom hon anmälde han.
Varför ska äckliga afghan pojkar få springa runt och kladda på tjejer. Helt oacceptabelt!
Och det gäller oavsett vilket land personen kommer ifrån. Man går inte imot en annan människas vilja och kladdar.
Mycket enkelt att förstå.
Ja, självklart är jag en "kladdande våldtäktsman" eftersom jag försöker se på saker och ting objektivt utan att låta känslorna styra mig... *facepalm*
Nu har vi fått domen länkad, och precis som jag antog så fick offret ett ordentligt skadestånd utdömt (7000 kronor för kränkning + 300 kronor för kuratorsbesök), hon fick dock inte ytterligare 500 kronor för sveda och värk som hon yrkade på, med motiveringen "Det kan däremot inte anses utrett... att hon drabbats av sådant psykiskt lidande att det ska ersättas genom ersättning också för sveda och värk."
Vidare framgår det att standardstraffet i det här fallet vore 100 dagsböter, men eftersom han var minderårig fick han 40 % rabatt, dvs 60 dagsböter, vilket motsvaras av 20 timmars samhällstjänst.
Skall vi sätta det här i proportion till annat så kan jag tex ge ett exempel om en nära bekant som blev utsatt för rasistiskt motiverad grov misshandel. Det gick bara att få gärningsmannen dömd för den grova misshandeln, som involverade att slå ned min vän och sedan sparka på honom när han låg ned. Som tur var klarade sig min vän utan bestående skador. Han fick 10 000 i ersättning för detta. Jämfört med det skulle jag därmed säga att offret i det här fallet fick en ordentlig ersättning för det milda brottet.
Citat:
Ursprungligen postat av
danieldenhemske
Ni förnekar er fan inte. Att en jude kommer in och försvarar brott utförda av judarnas fotsoldater mot den ockuperade nationens folk.
Först försökte jag förstå på vilket sätt jag har "försvarat" hans brott, men sedan insåg jag att du bara är ännu en nazist så det finns helt enkelt ingen logik eller rationalitet bakom det du säger. Men fortsätt du bara, du gör dock bara dig själv till åtlöje.