2018-01-31, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Gör det inte till en muslimfråga ditt efterblivna fan. Muslimer får inte ens skaka hand med en kvinna eller ha sex innan de gifter sig för de är en av de största synderna. Dessa åsnor som gör sånt här är inte muslimer mer än vad du är kristen, dvs. bara rent traditionellt men som inte har inverkan i deras liv.
Får inte? Du har ingen förståelse för att det är just därför de gränslösa och kriminella muslimerna som kommit till Sverige tar sig dessa friheter när, i deras ögon, svagt villebråd uppenbarar sig? Självklart har det inverkan i deras liv. Du är antingen inskränkt eller en lögnare. Det sistnämnda är mycket vanligt bland muslimer, speciellt arabiska sådana.
Citera
2018-01-31, 05:53
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Alltså om det finns en ledig plats på en buss i Afghanistan, och det råkar sitta en kvinna på sätet bredvid.. förväntas det då att man ska pussas, ta på brösten m.m. ?

Jajamän om hon åker buss utan manligt sällskap. Kvinnor i Afghanistan hålls inomhus bara smutsiga kvinnor åker buss ensam. Smutsiga kvinnor får man göra vad man vill med.

Afghanistan är landet där småpojkar säljs som flickor till pedofiler flickor hålls isolerade. Pojkar som säljs eller kidnappas av pedofiler eller flickor som förtrycks och våldtas om hon ges frihet bra land Därför vi har en ökning av pokjvåldtäker i Sverige.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-31 kl. 05:56.
Citera
2018-01-31, 13:16
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Fan vilket sinnessjukt "straff" 20 timmars samhällstjänst.

Dom kunde gett han en röding och räkmacka direkt istället. Duktigt gjort!

FUP vore väldigt intressant här!

Han var minderårig och begick ett väldigt milt brott. Rimligtvis har han även dömts till att betala skadestånd till offret. Hade det blivit bättre för någon om han hade skickats till fängelse i ett år?
Citera
2018-01-31, 13:26
Medlem
Jag är genuint nyfiken på hennes (och alla andra kvinnor som utsätter sig för afghaner) svar.
Citera
2018-01-31, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Han var minderårig och begick ett väldigt milt brott. Rimligtvis har han även dömts till att betala skadestånd till offret. Hade det blivit bättre för någon om han hade skickats till fängelse i ett år?

Milt brott? Det håller jag inte med om!

Tror du att han blev rädd för att göra det igen?

Han borde fått lite stryk och blivit tvungen att lämna landet.

Det minsta hade varit ett straff som får han att förstå att han gjorde fel.

Förresten så är alla "17"
Citera
2018-01-31, 13:35
Medlem
Haha 20 timmars samhällstjänst!! Det jobbar jag vissa dygn, vilket jävla skämt. Spyr på landets utveckling.
Citera
2018-01-31, 14:20
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:

Ja, det är ett milt brott. Man tar inte skada av att någon vidrör ens bröst och att det skulle ha varit speciellt traumatiskt för kvinnan betvivlar jag starkt. Jag har dock visserligen inte läst dom eller FUP än
Citera
2018-01-31, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
ÖSTERSUNDS TINGSRÄTT
Rotel 1
Doha 07
DOM
2017-12-27
meddelad i Östersund
Mål nr: B 1348-17

Medborgare i Afghanistan
Hay*tullah Ebr*himkhil (född -00) (*=a)

Ur domen:
Citat:
Hon har sagt att hon upprepade gånger sade nej när han började ta på henne och att hon fällde stolen bakåt för att komma längre ifrån honom eftersom hon satt inne mot fönstret, medan han har sagt att han trodde att hon bara var blyg när hon tog bort hans hand när han försökte få ner den i hennes byxor samt att han trodde att hon fällde stolen bakåt för att hon tyckte om att han kysste henne.
Citat:
Tingsrätten gör följande bedömning. Det följer redan av Hay*tullah Ebr*himkhils egen berättelse att han helt saknade anledning att anta att NN var intresserad av honom.
Är detta 17-åringen?
https://www.google.se/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1366&bih=626&tbm=isch&sa=1&ei=AsNxWv6O NMeOsgHu4ZrQBw&q=Hayatullah+Ebrahimkhil&oq=Hayatul lah+Ebrahimkhil&gs_l=psy-ab.3...0.0.0.6677.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.. 64.psyab..0.0.0....0.douYnnfqtFg#imgrc=EZ FC8JHUn8NcdM:

Domen: https://minfil.org/r5Y138d9ba/_stersunds_TR_B_1348-17_Dom_2017-12-27__2_.pdf
Senast redigerad av blomvattnare 2018-02-02 kl. 19:20. Anledning: maskat namn
Citera
2018-01-31, 14:41
Avslutad
Citat:

Jag tror vi kan släppa det där med att de inte vet bättre och att någon upplysningskampanj kan ställa saker tillrätta - eller uppfostrande stryk för den delen.

Givetvis lider ingen som kommer till ett främmande land och börjar våldföra sig på landets kvinnor av bristande kunskap. Det brister, men inte vad gäller kunskap.
Citera
2018-01-31, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ja, det är ett milt brott. Man tar inte skada av att någon vidrör ens bröst och att det skulle ha varit speciellt traumatiskt för kvinnan betvivlar jag starkt. Jag har dock visserligen inte läst dom eller FUP än

Det är din syn på saken. Är du kanske själv en kladdande våldtäktsman?

Tjejen det gäller tyckte tydligen inte att det var ett milt brott, eftersom hon anmälde han.

Varför ska äckliga afghan pojkar få springa runt och kladda på tjejer. Helt oacceptabelt!

Och det gäller oavsett vilket land personen kommer ifrån. Man går inte imot en annan människas vilja och kladdar.

Mycket enkelt att förstå.
Citera
2018-01-31, 16:22
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Det är din syn på saken. Är du kanske själv en kladdande våldtäktsman?

Tjejen det gäller tyckte tydligen inte att det var ett milt brott, eftersom hon anmälde han.

Varför ska äckliga afghan pojkar få springa runt och kladda på tjejer. Helt oacceptabelt!

Och det gäller oavsett vilket land personen kommer ifrån. Man går inte imot en annan människas vilja och kladdar.

Mycket enkelt att förstå.

Ja, självklart är jag en "kladdande våldtäktsman" eftersom jag försöker se på saker och ting objektivt utan att låta känslorna styra mig... *facepalm*

Nu har vi fått domen länkad, och precis som jag antog så fick offret ett ordentligt skadestånd utdömt (7000 kronor för kränkning + 300 kronor för kuratorsbesök), hon fick dock inte ytterligare 500 kronor för sveda och värk som hon yrkade på, med motiveringen "Det kan däremot inte anses utrett... att hon drabbats av sådant psykiskt lidande att det ska ersättas genom ersättning också för sveda och värk."

Vidare framgår det att standardstraffet i det här fallet vore 100 dagsböter, men eftersom han var minderårig fick han 40 % rabatt, dvs 60 dagsböter, vilket motsvaras av 20 timmars samhällstjänst.

Skall vi sätta det här i proportion till annat så kan jag tex ge ett exempel om en nära bekant som blev utsatt för rasistiskt motiverad grov misshandel. Det gick bara att få gärningsmannen dömd för den grova misshandeln, som involverade att slå ned min vän och sedan sparka på honom när han låg ned. Som tur var klarade sig min vän utan bestående skador. Han fick 10 000 i ersättning för detta. Jämfört med det skulle jag därmed säga att offret i det här fallet fick en ordentlig ersättning för det milda brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av danieldenhemske
Ni förnekar er fan inte. Att en jude kommer in och försvarar brott utförda av judarnas fotsoldater mot den ockuperade nationens folk.
Först försökte jag förstå på vilket sätt jag har "försvarat" hans brott, men sedan insåg jag att du bara är ännu en nazist så det finns helt enkelt ingen logik eller rationalitet bakom det du säger. Men fortsätt du bara, du gör dock bara dig själv till åtlöje.
Senast redigerad av bjornebarn 2018-01-31 kl. 16:35.
Citera
2018-01-31, 16:53
Medlem
Ur yttrande från socialen framgår att GM är ett ”ensamkommande flyktingbarn som uppgett att han saknar legal vårdnadshavare och ansöker om asyl i Sverige.”

Direkt därefter uppges; ”Hayatullah har telefonkontakt med sin mor som tros befinna sig utomlands, han har också regelbunden kontakt med släktingar i södra Sverige.”

Vidare vad gäller denne "17-åring";

Skolkade rejält under VT 2017.

”Ungdom hamnar ofta i konflikt med boendepersonal, har svårt att hantera sitt humör och ofta svårt att ta till sig information och rutiner. Han behöver omfattande stöd och stöttning kring hushållsysslor.”

Under ett avsnitt som kallas ”barnets utveckling” uppges att delmål i utvecklingen är att lära sig att boka läkar- och tandläkarbesök samt lära sig om HBTQ-frågor…

Den kvinnliga gode mannen samtycker till den planerade vården...

Skriven på Myrviken HVB i Oviken.

Kan ingen vänlig själ på Myrviken filma hur det går till när "17-åringar" ges omfattande stöd och stöttning kring hushållssysslor...?

Yttrande socialen: https://minfil.org/l1a04ad2bb/b_1348-17_aktb_15.pdf
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2018-01-31 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in