2018-01-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Det jag tycker är konstigt är att man lagt ner förundersökningen bara så där, eftersom "gärningsmannen är okänd". Har de inga kameror på stället, bilder kanske kan finnas från när misshandeln sker? Bilder från entrén på folk som skyndar ut i närhet i tid till det inträffade? Bilder som kan läggas ut i media, förmodligen blurrade men ändå, alltid nåt som ev kan ge tips.

Ja, och varför tas inte bevis tillvara? Det lär finnas fingeravtryck på flaskan och den här typen kommer med all säkerhet upp i fler incidenter. Kanske finns hans avtryck redan i registren.
Citera
2018-01-30, 11:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Men inte hudfärg, va?

I så fall vad döljer man mer?

Mannen är antagligen från MENA. Då är väl hudfärgen vit.

Jag tror inte att han är mörkhyad. Blir ju väldigt konstigt att prata om hans hårfärg men inte hans hudfärg, om han är helt svart. Då är ju signalementet helt missvisande och således helt meningslöst.
Citera
2018-01-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Jag tror inte att han är mörkhyad. Blir ju väldigt konstigt att prata om hans hårfärg men inte hans hudfärg, om han är helt svart. Då är ju signalementet helt missvisande och således helt meningslöst.
Dina fantasier, inget av ovanstående förutom hårfärg, ungefärlig ålder, kroppsbyggnad och längd har väl inte uppgivits av polisen,

Alltså underhåller man information för allmänheten i politiska syften.

Edit: Det viktigaste är den politiska agendan för polisens ledning.
Att lösa brott och hålla ordning är underordnat den politiska agendan.

Ovanstående är ingen kritik som jag har generellt mot enskilda poliser, de vill sannolikt lösa brott och "bura in buset".
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-01-30 kl. 11:40.
Citera
2018-01-30, 11:29
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Herregud. De(polisen) vet inte vem GM är och lade därför ner förundersökningen. Att två kvinnor blir skadade av GM och hamnar på sjukhus betyder inte att polisen fått reda på vem GM är.
Du tycker att der logiskt att man lägger ner förundersökningen när man inte vet vem förövaren är? Då kan man lägga ner alla förundersökningar för mord, våldtäkt mm när man inte vet vem som gjorde det efter 24 timmar? På så sätt skulle man kunna arbeta med en kraftig minskad poliskår.
Citera
2018-01-30, 11:38
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Du tycker att der logiskt att man lägger ner förundersökningen när man inte vet vem förövaren är? Då kan man lägga ner alla förundersökningar för mord, våldtäkt mm när man inte vet vem som gjorde det efter 24 timmar? På så sätt skulle man kunna arbeta med en kraftig minskad poliskår.

När fan har jag sagt att det är logiskt? Snarare det motsatta.
Citera
2018-01-30, 11:47
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZigiWigi
Garanterat en av alla våra kulturberikare som är gärningsman. Ingen nyhet att dessa inte kan hålla händerna i styr och kan ta ett nej efter de tafsat inne på klubben. Speciellt om man har i åtanke vad Babel är för ställe i Malmö, inte många vita svenskar som hänger där. Har hänt mycket kopplat till den klubben senaste tiden med en sprängd entré bland annat vilket jag anser säger tillräckligt om vad för typer som vistas där.

Garanterat. Något mer som garanterat hände var att alla svenska cuckpojkar stod apatiska och tittade på. "ingen misstänkt finns". Vad är värst?
Citera
2018-01-30, 12:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Polisen är knappast främmande för att vara economical with the truth. Han kan vara från MENA eller han kan vara svart.
Citera
2018-01-30, 12:09
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Garanterat. Något mer som garanterat hände var att alla svenska cuckpojkar stod apatiska och tittade på. "ingen misstänkt finns". Vad är värst?
När svenska pojkar alltid får höra att de är förövare så ska man nog inte vänta sig att dessa hjälper till heller. När den som blivit utsatt inte ens skriver ut den skyldiges etnicitet då har jag en känsla om att det är en kvinna som gärna skriker ”alla män”.

Men även jag är funderar över hur ingen vakt reagerade. En smäll kan ju gå vakterna förbi, men först ett slag och sedan ytterligare ett slag med en glasflaska borde skapat en scen.
Citera
2018-01-30, 12:12
Medlem
ZigiWigis avatar
Ett problem i det hela som jag även tror är bidragande faktor till att ingen GM kommer straffas är det faktumet att ingen i Malmö vill prata med polisen. Jag har aldrig varit med om att förtroendet för polisen är såpass låg och de flesta "hata bolizen, fuck ainaaaa" och de som inte hatar på polisen vågar inte snacka eftersom de är rädda för vad som kan ske. Därför är det troligtvis någon som folk har sett inne på klubben men sen känt att de borde inte hamna på hans bad standing list och därmed inte våga göra något.
Citera
2018-01-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba

Finns nog inte så många svenska killar där. Mest blattar av båda könen + svennehoror som gillar "tuffa" kriminella blattehanar... Åtminstone tills dom får en flaska i ansiktet.
Citera
2018-01-30, 12:16
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
När fan har jag sagt att det är logiskt? Snarare det motsatta.
Ah, vad bra. Då är vi på samma sida. Polisen vill lägga ner jävligt många FU eftersom de har brist på personal och tid. Sverige har blivit en bananrepbulik där våldsverkare får mer eller mindre
Citera
2018-01-30, 12:19
Medlem
L.Kollbergs avatar
Det måste finnas massor av vittnen. men ingen vågar säga någonting. Polisen har ett mycket lågt förtroende eftersom ALLA vet att de varken kan eller kommer att skydda vittnen från hot, våld eller död (som i Hallonbergen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in