2018-01-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Vilken sjuk kupp! Om det nu är sant, vad fan ska man med 100tals fåglar till? Smuggla och sälja vidare lär inte vara världens enklaste grej-eller att hålla dom vid liv..Konstigt alltihop!

Kanske militanta aktivister som bara ville släppa fåglarna fria?🤔
Citera
2018-01-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske militanta aktivister som bara ville släppa fåglarna fria?🤔
Inte så jättesmart , de dör innan kvällen av kylan..
Citera
2018-01-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Inte så jättesmart , de dör innan kvällen av kylan..
Det är väl det enda som talar för aktivister, dom är inte smarta någonstans. Jag har något minne av att dom släppte ut en massa minkar från en uppfödare, det slutade i katastrof för minkarna och allt djurliv i närområdet.

Jag tror inte det var någon stöld, det är en efterkonstruktion, det låter alldeles för underligt.
Citera
2018-01-22, 17:43
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Vilka vidriga jävla människor som stjäl husdjur. Får mig att tänka på hur större fåglar som jako och kakaduor som smugglas i stora PET-flaskor i mindre civiliserade länder. Blir alltid illa berörd när det handlar om husdjur. Vidriga jävla människor.

Jag håller med dig tro ingenting annat. Men den som sätter en fågel i en bur, eller köper en fågel att ha som husdjur är i mina ögon lika vidriga. Fri som en fågel my ass! Sen som någon nämnde tidigare i tråden är det helt fel årstid, så några djurrättsaktivister kan vi nog också avskriva.
Citera
2018-01-22, 17:49
Medlem
bongsongs avatar
Djur rättsaktivister som ligger bakom?
Citera
2018-01-22, 18:20
Medlem
MegaLomanis avatar
Första frågan är ju hur fåglarna var försäkrade. Detta luktar ju "kreatursstöld" lång väg, så att säga.

Varför stjäla burfåglar? Jag menar, det finns ju madrasser och sån't, som är mer behändigt att knycka
Citera
2018-01-22, 18:44
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Märkligt att det är så svårt att hitta vilken butik det rör sig om. Googlar man så får man bara halvdåliga träffar.
En butik som har 100-150 burfåglar måste ändå ses som väldigt stor i branschen.
Om det inte är höns...men då pratar vi inte om butik.
Än så länge luktar det försäkringsbedrägeri, iaf om det rör sig om omärkta fåglar.
Citera
2018-01-22, 19:22
Medlem
Kanske är det en "invandrarbutik" som blivit av med några kartonger frysta kycklingar? Sedan har det skett en språkförbristning vid anmälan.
Senast redigerad av maimiitang 2018-01-22 kl. 19:40.
Citera
2018-01-22, 20:13
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Från Uppsala nya tidning:

Citat:
Målsägaren har berättat att tre för honom okända gärningsmän under pistolhot har tilltvingat sig hundratals undulater, kontanter och en mobiltelefon. Efter det har man bundit mannen till både händer och fötter och låst in honom i lokalen

Det är säkert någon Alibaba som föder upp undulater, den svarta modellen:

Citat:
Mannen driver någon form av fågelbutik och har förvarat hundratals fåglar i en lokal, men jag är osäker på om det är en butikslokal eller ett förråd.

Hans privata sällskapsdjur bestående av ett par undisar blev 150 när de stals. Någon borde ju rimligtvis sett 150 undulater fraktas bort från butiken/förrådet.
Citera
2018-01-22, 20:31
Medlem
Doktorphils avatar
begåvningsreserven i black cobra kanske

eller djurrättsaktivister.

iq är väl ingefär lika hög hos båda grupperna
Citera
2018-01-22, 20:31
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Från Uppsala nya tidning:

Det är säkert någon Alibaba som föder upp undulater, den svarta modellen:

Hans privata sällskapsdjur bestående av ett par undisar blev 150 när de stals. Någon borde ju rimligtvis sett 150 undulater fraktas bort från butiken/förrådet.
Du tejpar och packar dem tätt så syns det inte.

Från Jerusalem.
http://images.hamodia.com/hamod-uploads/2017/02/03014939/birds.jpg

For the third time in two weeks, workers at the Allenby crossing nabbed an Arab who was tryng to smuggle unusual contraband – songbirds. The man was stopped after behaving suspiciously and raising the attention of border patrol agents.

Perhaps one reason for his actions was the fact that the birds were found taped to his body. The suspicious behavior involved his waddling through the passenger terminal, due to his discomfort. The man was pulled aside and searched, and was detained when officers found the birds.

Agents discovered two other instances of attempted songbird smuggling last week, with the birds in those cases were hidden in luggage. The birds cannot be imported without vetting and examination because they may be carrying diseases. Each bird is worth NIS 50 – 150 on the open market, officials said.
Citera
2018-01-22, 20:59
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du tejpar och packar dem tätt så syns det inte.
Ja jo, men hur smidigt är det och hur lång tid tar det att tejpa 150 undulater?
Och vem gör sig omaket för något som du max får en femtiolapp för på gatan? Om det nu finns ett gatupris på undulater...
Jag tycker hela grejen skriker fake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in