Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-20, 00:46
  #13
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Alex tweet är ironisk. Han är inte på Bonténs sida i detta.
https://twitter.com/alexschulman/sta...36251152191488

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det skulle i och för sig vara mer förutsägbart. Samtidigt är det rätt misslyckad ironi i så fall. Samt trots allt är jag lite osäker på i vilken mån han verkligen själv ens är på det klara med vad det är han säger och skriver. Han verkar ju inte direkt vara värst begåvad. Som när han stolt på sociala medier basunerade ut om hur han hade slaktat en stackars huggorm som råkade hitta in på deras tomt. Han verkade ärligt förvånad över att människor på sociala medier inte unisont hyllade honom som hjälte och trodde på att han hade med en hårsmån lyckats räddat livet på sina ungar som befann sig någon annanstans på tomten, utan istället blev han idiotförklarad och blev påmind om att de är fridlysta. På senare tid har han verkligen blivit en driftkucku även bland kända svenskar, som t.ex. Thomas Gür.
Konsensus i samhällsdebatten har svängt så pass rejält bara på de senate veckorna att ingen vet vem som är ironisk längre. Ingen vet vad de "rätta" åsikterna är, det är ytterst underhållande att stå och se på när mediepersonligheterna försöker göra sin röst hörd.
Citera
2018-01-20, 01:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Konsensus i samhällsdebatten har svängt så pass rejält bara på de senate veckorna att ingen vet vem som är ironisk längre. Ingen vet vad de "rätta" åsikterna är, det är ytterst underhållande att stå och se på när mediepersonligheterna försöker göra sin röst hörd.

Håller med, men vet faktiskt inte om det är #meetoo eller självupprensningen i förorterna som får dem att våndas mest.
Citera
2018-01-20, 03:31
  #15
Medlem
Har sopan Schyffert uttalat sig?
Citera
2018-01-20, 12:19
  #16
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Har sopan Schyffert uttalat sig?
Nej.
Citera
2018-01-20, 12:29
  #17
Medlem
Zaedrewss avatar
Brontén med sin bakgrund både som polis och inom Säpo är nog bara evinnerlig trött på sådana som Schyffert som uttalar sig om allt möjligt inom sin lilla skyddade verkstad. Bra att sådana som han ryter till ibland även om det då mest är enbart "Roast och på skoj"...
Citera
2018-01-20, 12:57
  #18
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Brontens stå-up om Schyffert var klockrent. Jäklar vad kul!!
Citera
2018-01-20, 16:24
  #19
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Brontens stå-up om Schyffert var klockrent. Jäklar vad kul!!

"Du är ihop med Schyffert nu."

Kul fast inte lika roligt som Nours egna kommentar kring förhållandet med en medelålders, gråhårig, oerhört vit och heterofil man.

"Jag har slutat vara lesbisk". Metahumor!

Jag är så PK så jag trodde ens sexualitet var medfödd...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback