2026-08-05, 12:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det jag lyfter som jag fantiserat ihop, blir det enskilt åtal?

Om det inte handlar om det, vad handlar om nu då?
Du får väl fantisera vidare och komma fram till svar gällande det i dina fantasier.
Varför tror du jag vill leka fantasileken med dig. Rask verkar däremot begiven på att fantisera och ljuga ihop saker - sån ni kan väl köra tillsammans

Hade du velat veta vad det handlade om så kunde du ha ställt frågan innan du spred påhitt och lögner.
Citera
2026-08-05, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hade du velat veta vad det handlade om så kunde du ha ställt frågan innan du spred påhitt och lögner.

Ok, tråkigt. Jag vill faktiskt veta vad det handlade om. Min bild stämmer uppenbarligen inte överens med din, och rent allmänt så borde du veta bättre än mig om detta, trots att det finns spår av det jag pratar om i tråden.
Senast redigerad av G3d9H-D.z-0d 2026-08-05 kl. 12:22.
Citera
2026-08-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Så länge han inte blir konfronterad i verkliga livet. Så kommer han fortsätta i samma stil.

Han slutar med drama..4 dagar senare gör han en ny video om drama. Han sitter konstant och redar ALLA negativa kommentarer. Så tillsynes är det bara hans svaga och meningslösa följare som skriver hyllningar till han.

Han vågar inte komma till rättegången där han blev dömd för 7 gånger av förtal och 3 gånger för olaga integritetsintrång. Då satt han hemma och vågade inte titta på dom.

Nu har Axel stämt honom. Då vågar han håller inte bemöta Axel i rättssalen.

Men så länge han kan gömma sig, radera och blockera allt å alla som har något negativt att säga.
En jävla räddhare!

Exakt så, en riktig syltrygg!
Citera
2026-08-05, 12:44
Medlem
Klockan klämtar nu på allvar för förtalsbaronen Carl Fredrik Alexander Rask:

- Han är stämd i ett tvistemål av skilleras för att, i ett flertal videor LJUGIT OM ATT skilleras mordhotat honom. Herr baron kommer därmed bli tvungen att betala en mindre summa till en av hans värsta antagonister. Baronen har naturligtvis INTE råd med detta.

- Hans YouTube kanal, som är hans viktigaste inkomstkälla, TANKAR. Därför tigger han desperat visningar för sin ruttna podd. Men det går lika bra för den som det gick för "Vuxenmys med Rask" projektet.

- Därtill föll Rasks idé att han skall SLUTA MED DRAMA platt. Det tog endast ett par dagar innan SVINET började grisa mot stackars Anneli igen. Rask TÅL inte att hans brottsoffer kommenterar och skriver om honom.

- Det är med stor sannolikhet fullt möjligt att ett eller flera enskilda åtal väcks mot porrglasögonen Rask inom en snar framtid. Och detta är den illaluktande högen med bajs NATURLIGTVIS fullt medveten om.

Dåren är DESPERAT nu!
Citera
2026-08-05, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
- Han är stämd i ett tvistemål av skilleras för att, i ett flertal videor LJUGIT OM ATT skilleras mordhotat honom. Herr baron kommer därmed bli tvungen att betala en mindre summa till en av hans värsta antagonister. Baronen har naturligtvis INTE råd med detta.

Målet har inte ens gått till muntlig förberedelse, och du utropar en säker utgång redan nu. Det var mig en gedigen juridisk analys det du. Mindre summa ja, det blir inga stora belopp om Rask nu förlorar.

Citat:
- Det är med stor sannolikhet fullt möjligt att ett eller flera enskilda åtal väcks mot porrglasögonen Rask inom en snar framtid. Och detta är den illaluktande högen med bajs NATURLIGTVIS fullt medveten om.

När du kombinerar stor sannolikhet med fullt möjligt så där så blir det en lite konstig formulering. Möjligheten att väcka enskilt åtal är inte beroende av sannolikheter.

Fullt möjligt är det ju för att det finns möjligheter inom lagens ramar, sannolikheten beror mer på anklagande parts möjligheter rent resursmässigt.

Allt gott!,❤️❤️❤️
Citera
2026-08-05, 13:17
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Och enligt AI så har dom 30 sista dagarna genererat Stellan 2500-3000 kr.
Sen tar Spotify exakt 50%
Vi säger 1500 kvar.
Sen ska lille rask dra det via sitt bolag, där ca 50% bort.
Så styvt 750kr har den genererat förra månaden.

Tack. Jag tänkte inte på att fråga Datagubben och du är inte helt ute och cyklar.
Det här får man ju ta med en nypa salt men fick detta till svar:

Citera
2026-08-05, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Målet har inte ens gått till muntlig förberedelse, och du utropar en säker utgång redan nu. Det var mig en gedigen juridisk analys det du. Mindre summa ja, det blir inga stora belopp om Rask nu förlorar.

När du kombinerar stor sannolikhet med fullt möjligt så där så blir det en lite konstig formulering. Möjligheten att väcka enskilt åtal är inte beroende av sannolikheter.

Fullt möjligt är det ju för att det finns möjligheter inom lagens ramar, sannolikheten beror mer på anklagande parts möjligheter rent resursmässigt.

Allt gott!,❤️❤️❤️
Ett förenklat tvistemål kostar 900 kr (om jag minns rätt) De resurserna har nog de flesta.
Givet att skilleras valt förenklat tvistemål så kan det inte bli någon stor summa nej, eftersom man max kan yrka på ett halvt basbelopp i de målen.
Citera
2026-08-05, 13:33
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Tack. Jag tänkte inte på att fråga Datagubben och du är inte helt ute och cyklar.
Det här får man ju ta med en nypa salt men fick detta till svar:

Hahahahahahaha! Kan man räkna med att det kommer en ny video inom kort:
”JAG LÄGGER NER PODDEN! OMÖJLIGT ATT LEVA PÅ PODD!!”

Det är ju typiskt att INGENTING som den småkukade FörtalsBaronen med kvinnohöfter tar sig för fungerar! Givetvis är det Trobo och Trosamoderaterna som ligger bakom det här!

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-08-05, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ett förenklat tvistemål kostar 900 kr (om jag minns rätt) De resurserna har nog de flesta.
Givet att skilleras valt förenklat tvistemål så kan det inte bli någon stor summa nej, eftersom man max kan yrka på ett halvt basbelopp i de målen.

Men berätta vad det där andra handlade om snälla söta?

Tänkte inte främst på resurser i form utav pengar, utan tid, ork och förmåga att förstå hur lagen och processen fungerar.

Det blir inte i närheten av ett halvt basbelopp om han vinner. Ett halvt halvt basbelopp kanske.
Senast redigerad av G3d9H-D.z-0d 2026-08-05 kl. 13:43.
Citera
2026-08-05, 13:51
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Men berätta vad det där andra handlade om snälla söta?

Tänkte inte främst på resurser i form utav pengar, utan tid, ork och förmåga att förstå hur lagen och processen fungerar.

Det blir inte i närheten av ett halvt basbelopp om han vinner. Ett halvt halvt basbelopp kanske.
Ett halvt halvt halvt halvt halvt halvt basbelopp är mer än den småkukade FegisBaronen med kvinnohöfter tjänar på sin podd.

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-08-05, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Ett halvt halvt halvt halvt halvt halvt basbelopp är mer än den småkukade FegisBaronen med kvinnohöfter tjänar på sin podd.

Allt Gott,! ❤️

Hahaha, ja, fattade vad hans scheme var på en gång när han började spamma poddavsnitt.

Han får väl in lite pengar på den skit som ligger uppe, och tänkte säkert att om han fördubblar mängden så kommer han få mycket mer pengar.

Men det planar av istället, för det han gör är skit, och skit gör han för att han är skit. Det borde han sluta med.
Senast redigerad av G3d9H-D.z-0d 2026-08-05 kl. 13:59.
Citera
2026-08-05, 14:06
Medlem
Sade inte precis den motbjudande skithögen att han skulle sluta med drama?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in