2026-07-27, 12:01
Medlem
GreenBatterys avatar
Hinner han få in sitt svaromål innan 31/7??

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-07-27, 12:13
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Absolut. Mycket som sägs kan rent tekniskt vara fråga om förtal. Men vid varje prövning av ett förtalsgrundande uttalande ska en försvarlighetsbedömning göras. Där kommer det beaktas om uppgiften varit sann eller om den som gjorde uttalandet hade skälig grund för uppgiften. En annan sak som kommer att beaktas är kontexten i vilken uttalandet gjordes. Exempelvis, om Baronen sitter i en video han själv publicerat, erkänner otrohet, för att sedan i en annan video ta tillbaka erkännandet och prata om att de i själva verket hade en överenskommelse, kan det vara försvarligt att sprida uppgiften att Baronen är en otrogen lögnare.

Skillnaden är att uttalandena kommer som en följd av att någon reagerar på Baronens egna videor. Det hade varit en annan sak om Baronens påstådda otrohet inte var känd, och någon på eget initiativ gjorde en video där man exposade honom för det. Oavsett vad, det är Baronen som i en egen stämning är skyldig att visa att de påstådda förtalen inte var försvarliga, något som han är totalt oförmögen att göra. Det finns ingen som helst risk att en åklagare kommer väcka allmänt åtal och göra den saken åt honom. Med det i åtanke är det inte lämpligt att Baronen ger sig in i några försök att stämma någon. Förutsatt att han inte vill lägga massa pengar på ombudskostnader. Jag tror det finns bättre saker att lägga pengar på i det där hushållet.

Det hade varit glädjande om den perversa byfånen i Trosa fick upptäcka att förtal kan vara en dyr hobby.

Men utifrån det du skriver, skulle inte Baronen kunna slingra sig genom att säga att han "bara" reagerat på något som Skilleras själv sagt i en video som Skilleras själv lagt upp på Youtube?
Citera
2026-07-27, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Hinner han få in sitt svaromål innan 31/7??

Allt Gott,! ❤️

Innan tror jag inte, men han har på sig till midnatt den dagen så......
Citera
2026-07-27, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Ja just det, det spelar ingen roll om påståendet är sant eller falskt. Det är förtal om man sprider domslut/faktauppgift.

Att kalla han förtalsbaronen hela tiden trots att det går att kolla upp att faktauppgifter är sann... Det är förtal och samma sak som Skilleras betalade skadestånd för förut, efter att ha spridit uppgift om att en mördare är en mördare.

I detta kanske det spelar in att det är 5-6 år sen det hände också. Men nu har väl Rask videos uppe där han tar upp domen, så det känns konstigt om man inte skulle få kommentera den, men man vet aldrig.
Citera
2026-07-27, 13:03
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
I detta kanske det spelar in att det är 5-6 år sen det hände också. Men nu har väl Rask videos uppe där han tar upp domen, så det känns konstigt om man inte skulle få kommentera den, men man vet aldrig.

Eftersom domslut är bevis för att nån är bevisat klandervärd så får man helt enkelt inte prata om domslut offentligt för då begår man grovt förtal.. om inte skurken pratat om domslutet själv offentligt för då kan ju ingen dömas för förtal för snack om det.

Nån torskade ju gör förtal för att hen publicerade ett domslut där en pedofil dömdes. Hen dömdes för förtal då, för pedofilen har rätt att inte få domslutet spritt av en influenser som vill uppmärksamma allmänheten på hur klandervärd en pedofil är.

Den har ju ögonbindel den där kvinnan som håller i en våg, och används av domstolar globalt som symbol för vad rättsväsendet är.
Dom har ögonbindel gällande hur klandervärd vissa är, för lagen skyddar även skurkarna, i många fall.
Citera
2026-07-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Det hade varit glädjande om den perversa byfånen i Trosa fick upptäcka att förtal kan vara en dyr hobby.

Men utifrån det du skriver, skulle inte Baronen kunna slingra sig genom att säga att han "bara" reagerat på något som Skilleras själv sagt i en video som Skilleras själv lagt upp på Youtube?

Ja, det skulle kunna gå att argumentera för att han hade skälig grund för att tro att uppgiften var sann, eftersom han tolkade uttalandet som ett mordhot. Men det behöver ändå inte vara försvarligt, eftersom man inte direkt har en automatisk rätt att sprida uppgifter om att någon begått brott mot en offentligt, även om det skulle vara sant. Brott ska anmälas till myndigheterna. Det anses inte OK att bedriva folkdomstol på internet från samhällets sida.

Sedan har jag för mig att skilleras har uttalat sig om vad han menade med det han sa efter att Baronen gjort första videon om att han blivit utsatt för mordhot av honom. Det kanske blir svårt att hävda att han hade skälig grund för att tro att uppgiften var sann när han gjorde resterande tre videor där han spred uppgifterna.
Citera
2026-07-27, 13:21
Medlem
pickalulus avatar
Jag söker en video eller short på kanalen Baronfascination där Skilleras reagerar på att Rask svamlar om bögar. "Dom här två är alltså bögar" osv. Länk please?
Citera
2026-07-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Eftersom domslut är bevis för att nån är bevisat klandervärd så får man helt enkelt inte prata om domslut offentligt för då begår man grovt förtal.. om inte skurken pratat om domslutet själv offentligt för då kan ju ingen dömas för förtal för snack om det.

Nån torskade ju gör förtal för att hen publicerade ett domslut där en pedofil dömdes. Hen dömdes för förtal då, för pedofilen har rätt att inte få domslutet spritt av en influenser som vill uppmärksamma allmänheten på hur klandervärd en pedofil är.

Den har ju ögonbindel den där kvinnan som håller i en våg, och används av domstolar globalt som symbol för vad rättsväsendet är.
Dom har ögonbindel gällande hur klandervärd vissa är, för lagen skyddar även skurkarna, i många fall.

Nu är det här något off-topic.
Men det kan ju också vara så att i det tillfällen ''lagen skyddar'' skurkar genom att straffa folk som tex delat pedofilens dom. Är att när man avtjänat sitt straff så ska man få komma tillbaka i samhället.
Sen beror det ju på vad för brott man begått, hur gemene man accepterar någon tillbaka.
Om du förstår vad jag menar
Citera
2026-07-27, 17:47
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, det skulle kunna gå att argumentera för att han hade skälig grund för att tro att uppgiften var sann, eftersom han tolkade uttalandet som ett mordhot. Men det behöver ändå inte vara försvarligt, eftersom man inte direkt har en automatisk rätt att sprida uppgifter om att någon begått brott mot en offentligt, även om det skulle vara sant. Brott ska anmälas till myndigheterna. Det anses inte OK att bedriva folkdomstol på internet från samhällets sida.

Sedan har jag för mig att skilleras har uttalat sig om vad han menade med det han sa efter att Baronen gjort första videon om att han blivit utsatt för mordhot av honom. Det kanske blir svårt att hävda att han hade skälig grund för att tro att uppgiften var sann när han gjorde resterande tre videor där han spred uppgifterna.

Hoppas du har rätt, men jag har en usel magkänsla när det gäller den här stämningen. Jag skulle bli överlycklig om Baronen åkte dit så det stänker om det, men den perversa byfånen har en nästan övernaturlig förmåga att slippa undan varje gång konsekvenser knackar på dörren.

Glöm inte att den flintskalliga runkbögen tidigare kom undan efter sitt ändlösa maraton i förtal, lögner och drev mot Chrippa, Linnea och deras familjer.

En liten tröst är tanken på att Baronen just nu sitter i sitt runkbås med en strumpa mellan skinkorna och magont för vad som ska hända med stämningen. Jag hoppas oron är så påtaglig att Baronen inte ens orkar ägna sig åt att skicka dic-pics bakom ryggen på förståndshandikappade Tessan.
Citera
2026-07-27, 19:44
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Hoppas du har rätt, men jag har en usel magkänsla när det gäller den här stämningen. Jag skulle bli överlycklig om Baronen åkte dit så det stänker om det, men den perversa byfånen har en nästan övernaturlig förmåga att slippa undan varje gång konsekvenser knackar på dörren.

Glöm inte att den flintskalliga runkbögen tidigare kom undan efter sitt ändlösa maraton i förtal, lögner och drev mot Chrippa, Linnea och deras familjer.

En liten tröst är tanken på att Baronen just nu sitter i sitt runkbås med en strumpa mellan skinkorna och magont för vad som ska hända med stämningen. Jag hoppas oron är så påtaglig att Baronen inte ens orkar ägna sig åt att skicka dic-pics bakom ryggen på förståndshandikappade Tessan.
Nja, den porrskadade ÄckelBaronen undkom väl endast lagens långa arm i och med att de la ner det. Det ger ju C & L möjlighet att driva det civilrättsligt precis som Axel och de lär ju om möjligt ha lättare att vinna (i alla fall Linnea och hennes familj)?
Axel kan ju kratta manegen för fler att följa.

Den porrskadade ÄckelBaronen måste städas bort för allas bästa. Om han inte kan förvaras får man väl vara nöjd med att han får leva en anonym tillvaro i Trosa till trosaborna får nog och slår ihäl fanskapet.

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-07-27, 19:46
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Nja, den porrskadade ÄckelBaronen undkom väl endast lagens långa arm i och med att de la ner det. Det ger ju C & L möjlighet att driva det civilrättsligt precis som Axel och de lär ju om möjligt ha lättare att vinna (i alla fall Linnea och hennes familj)?
Axel kan ju kratta manegen för fler att följa.

Den porrskadade ÄckelBaronen måste städas bort för allas bästa. Om han inte kan förvaras får man väl vara nöjd med att han får leva en anonym tillvaro i Trosa till trosaborna får nog och slår ihäl fanskapet.

Allt Gott,! ❤️

Juristbaronen ser inte skillnad på förtal och kritik
Citera
2026-07-27, 20:01
Medlem
knark-kungens avatar
Vad kommer den sminkade transakroppsbaronen skylla på denna gång när han inte vågar dyka upp på rättegången och stå för sina handlingar som den fjant han är?

Baronen är bara tuff i runkbåset, irl så är ansiktstatueringen enbart en posör. Och när han står där i hallen med grismunnen och försöker se cool ut så är det svårt att hålla sig för skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in