2022-02-22, 16:13
Avslutad
Hur medveten är farfar i vad barnbarnet pysslar med?
Lillebrorsan är delägare och "medberoende" och försöker säkert hjälpa sin storebror att komma undan de värsta fällorna, genom att bevilja diverse abonnemang, teknisk utrustning osv, på företagets bekostnad. Jag undrar hur farfar skulle reagera om ha verkligen förstod vidden av uthängningar och offerkofta som barnbarnet ägnat sig åt?
Minns när Alexxx själv skällde ut farfar och pappa på telefon om att freddan, en vuxen karl, minsann skulle klara av att betala sina egna räkningar osv...
Citera
2022-02-22, 16:44
Avslutad
https://youtu.be/xVJWeyPXJzU
En bra dag, han är i princip klar med boken och har varit på möte med Foru* förlag... det behövs bara en spökskrivare, men det låter skitbra...
Sen så är han riktigt mallig över sin nya låt som han gjort allt till, text, musik mm i garage band...spelat trummor själv på telefonen...
Tessan är tillbaks efter sin sjukskrivning och då måste Kick-ass göra lite i hemmet, annars kan han bara ligga och tänka på att han mår dåligt...🤜
Citera
2022-02-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
En 9-17 anställning skulle nog vara ett bra steg på vägen, och att stänga ner från internet en längre period.

AppAppApp, det där är faktiskt ett personligt påhopp på baronen, det visar bara att du inte förstår hans storhet som kreatör, influencer och showman!
Baronen skulle aldrig förlåta en sån dubbelwhammy som att insinuera både "Jobb" och STÄNGA NER från internet!!!
Citera
2022-02-22, 17:00
Medlem
knark-kungens avatar
Ni som fortfarande tror att Baronen kommer skaffa sig ett jobb.

Tror ni verkligen att den store Carl-Fredrik, som drivit flera städfirmor, en klädbutik och varit en av Sveriges största influencers under flera års tid där han dragit in 100.000 vissa månader kommer nöja sig med att sitta och sortera spik på Samhall? Get real

En tjänst som VD annars får det va.
Citera
2022-02-22, 17:18
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar att han ljuger när han säger att han lider av socialfobi och får panikångest om han måste interagera med människor han inte känner...

Vi är överens om graden på hans ärlighet - helt klart.
Jag menar ingenting. Men nu pratade vi inte om att träffa människor. Det var det faktum att han ofta vloggar när han mår dåligt som vi pratade om.
Citera
2022-02-22, 17:31
Medlem
Finnj-vels avatar
Alltså vad fan, är det ens möjligt att vara så handlingsförlamad som Rask är? Ingen förutom hans bimbofru eller underutvecklade ungar kan ju tycka att hans beteende är okej? En vuxen man kan inte tillåtas bete sig som en 13-åring med sommarlov bara för att han får ångest ibland. Det där han kallar för ångest är ju inget annat än vuxenlivet. Vadå ångest för att hans pappa drack sprit och tog piller ibland? Är det ett jävla skämt? Det finns fan barn där ute som fått spräckt rövhål av sin farsa och blivit matad alkohol av sin morsa från 5 års ålder och dom lyckas repa sig, kanske till stor del tack vare att dom vet hur förjävligt det kan vara och dom kämpar för att få ett bättre liv för sina egna barn.

Seriöst om jag var 28 år gammal och kom hem till min tjej och sa att jag mår så dåligt så jag måste ta ledigt i ett halvår och bara vara hemma. Hon hade packat väskorna och dragit innan jag hade pratat färdigt. Vilken vuxen man kan säga så till sin familj och till omvärlden att han inte kan jobba för att han är för rädd för ångestattacker? Din jävla patetiska fjant!

Särskilt roligt är det att i ångestdagboken så säger Rask att han har sådan ångest så han kan inte ens sova hos Lets Feast eller vad dom där andra WT-fjollorna heter, för då får han också ångest. Den tankespridda jävla IQ-befriade latmasken säger sedan direkt i meningen efter att det dock går bra att sova borta när dom är till Sälen eller Åland (eller vad det var), och när jag hörde det så tänkte jag bara, vad sa du nu egentligen, hörde du vad du sa?! Och ja det gjorde han, så han börjar förklara sig och säger att när han åker till Sälen så har han med sig familjen så då känns det ändå som hemma och därför går det bättre med ångesten.

Herreguuud Rask du är PATETISK. Det finns fan folk som har pulserat i snöstorm idag bara för att sätta mat på bordet. Tror du dom tycker det är kul eller? Du skulle dock aldrig ens våga prova på att göra samma sak, inte ens om du fick åka bil till jobbet. Om möjligheten uppenbarade sig så skulle du på fullaste allvar hoppa in i trygghetszonens mittersta centrum och säga "NÄ", och berätta om den där gången när din värdelösa farsa somnade i en buske förut. VEM FAN BRYR SIG? Det är ett sådant jävla fjantigt resonemang! Jag har full respekt för att det skulle ligga till grund för att du misskötte skolan när du var 16, men nu är du för fan snart 30 med flera människor som förlitar sig på dig! Din egen fru går under i skulder, och du skiter i det eftersom din pappa åkte ambulans förut.

Jag har mått jävligt dåligt i mitt liv, det berodde mest på att jag var en jävla nolla. Men vet du vad, jag tog typ 1 år av mitt liv att reda ut mina jävla problem och sedan en utbildning efter det och idag är jag en egen man som kan göra vad fan jag vill. Det är inte svårt.

Om jag gick till en psykolog idag och sa att jag vill bli sjukskriven 2 år framåt och ligga i sängen för att min pappa åt tabletter när jag var liten så skulle han fan stämpla "LOSER" (eller "RASKAD") i pannan på mig, sparka ut mig och ändå fakturera för hela sessionen.
Citera
2022-02-22, 18:12
Medlem
Finnj-vels avatar
Rask ska inte vara personlig på nätet längre.
Vad hände med jobbet och socanmälan?
https://youtu.be/IuviU1_5moU

Rask ska börja bli personlig igen.
Citera
2022-02-22, 18:17
Medlem
Eustaches avatar
Antar att ni som gör orosanmälningar till socialtjänsten hänger en del här. Vill tala direkt till er:

Ni tillhör samhällets absoluta jävla bottenskrap. Ni spelar i exakt samma liga som våldtäktsmän och barnmisshandlare. Hur jävla lågt kan man sjunka? Kan man bli mycket fegare och äckligare än er??

Det är väl egentligen bara pedofiler som sjunker lägre.
Citera
2022-02-22, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Alltså vad fan, är det ens möjligt att vara så handlingsförlamad som Rask är? Ingen förutom hans bimbofru eller underutvecklade ungar kan ju tycka att hans beteende är okej? En vuxen man kan inte tillåtas bete sig som en 13-åring med sommarlov bara för att han får ångest ibland. Det där han kallar för ångest är ju inget annat än vuxenlivet. Vadå ångest för att hans pappa drack sprit och tog piller ibland? Är det ett jävla skämt? Det finns fan barn där ute som fått spräckt rövhål av sin farsa och blivit matad alkohol av sin morsa från 5 års ålder och dom lyckas repa sig, kanske till stor del tack vare att dom vet hur förjävligt det kan vara och dom kämpar för att få ett bättre liv för sina egna barn.

Seriöst om jag var 28 år gammal och kom hem till min tjej och sa att jag mår så dåligt så jag måste ta ledigt i ett halvår och bara vara hemma. Hon hade packat väskorna och dragit innan jag hade pratat färdigt. Vilken vuxen man kan säga så till sin familj och till omvärlden att han inte kan jobba för att han är för rädd för ångestattacker? Din jävla patetiska fjant!

Särskilt roligt är det att i ångestdagboken så säger Rask att han har sådan ångest så han kan inte ens sova hos Lets Feast eller vad dom där andra WT-fjollorna heter, för då får han också ångest. Den tankespridda jävla IQ-befriade latmasken säger sedan direkt i meningen efter att det dock går bra att sova borta när dom är till Sälen eller Åland (eller vad det var), och när jag hörde det så tänkte jag bara, vad sa du nu egentligen, hörde du vad du sa?! Och ja det gjorde han, så han börjar förklara sig och säger att när han åker till Sälen så har han med sig familjen så då känns det ändå som hemma och därför går det bättre med ångesten.

Herreguuud Rask du är PATETISK. Det finns fan folk som har pulserat i snöstorm idag bara för att sätta mat på bordet. Tror du dom tycker det är kul eller? Du skulle dock aldrig ens våga prova på att göra samma sak, inte ens om du fick åka bil till jobbet. Om möjligheten uppenbarade sig så skulle du på fullaste allvar hoppa in i trygghetszonens mittersta centrum och säga "NÄ", och berätta om den där gången när din värdelösa farsa somnade i en buske förut. VEM FAN BRYR SIG? Det är ett sådant jävla fjantigt resonemang! Jag har full respekt för att det skulle ligga till grund för att du misskötte skolan när du var 16, men nu är du för fan snart 30 med flera människor som förlitar sig på dig! Din egen fru går under i skulder, och du skiter i det eftersom din pappa åkte ambulans förut.

Jag har mått jävligt dåligt i mitt liv, det berodde mest på att jag var en jävla nolla. Men vet du vad, jag tog typ 1 år av mitt liv att reda ut mina jävla problem och sedan en utbildning efter det och idag är jag en egen man som kan göra vad fan jag vill. Det är inte svårt.

Om jag gick till en psykolog idag och sa att jag vill bli sjukskriven 2 år framåt och ligga i sängen för att min pappa åt tabletter när jag var liten så skulle han fan stämpla "LOSER" (eller "RASKAD") i pannan på mig, sparka ut mig och ändå fakturera för hela sessionen.
Måste rätta dig, han fyller 32 i år...🥴
Han har inte lyckats med någonting, sorgligt. Skönt att man inte är ensam över det frustrerande uppenbara falskspel han spelar. Psykisk misshandel och buhu. Usch.
Citera
2022-02-22, 18:24
Medlem
Finnj-vels avatar
Rask låter hälsa att han ska börja vlogga på Void/Voyd. Han erkänner att han bara jobbat en dag.

Han medger att det är jävligt vanligt med psykisk ohälsa och dålig ekonomi. Skillnaden är väl att Rask ligger i sängen medan dom andra försöker lösa sin situation.

Rask säger också att han går upp kl 8-9 på morgonen. HAHA.

Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Antar att ni som gör orosanmälningar till socialtjänsten hänger en del här. Vill tala direkt till er:

Ni tillhör samhällets absoluta jävla bottenskrap. Ni spelar i exakt samma liga som våldtäktsmän och barnmisshandlare. Hur jävla lågt kan man sjunka? Kan man bli mycket fegare och äckligare än er??

Det är väl egentligen bara pedofiler som sjunker lägre.
Jag är skyldig till två socanmälningar. Om du tror att innehållet var påhittat trams så kan du gå och knulla dina pappor.
Citera
2022-02-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hahaha, ja, ångestdagboken....
Han är lite jagad🙄
Tillochmed vinden är emot honom...
Samma jävla tugg som idag. Jag äter ingenting, byxorna har jag inte kunnat ha på flera år, jag var en frivillig outsider...
Bara att vänta på att Peter Criss laddar upp "skitungen".
Även i detta avsnitt, så blir det negativt om Tessan. Borderline..
Även en känga till pappan som misshandlat honom psyliskt hela barndomen...
Jag måste ställa mig bakom att han behöver örfil efter örfil..

Tessan kommer med 99% säkerhet få en borderlinediagnos.
Hon söker efter skäl att lämna honom, söker lägenhet mm, eftersom hon är så sjuk...det är jobbigt för honom att hon är så destruktiv. Han behöver hjälp av andra som lever med en tjej med borderline och grov adhd....
Varken Tessan eller Rask uppvisar tecken på borderline.

Om man ser på det med ett stort mått vilja så kanske Rask har drag av det, just att "vissa känslor" (arbeta) blir för "jobbigt för han att tackla. Samma sak med att han hela tiden byter spår och ska göra nya saker;

Det beror på att det KÄNNS BRA för nu kommer ju allt att lösa sig denna gången. Sedan blir det inget och han bara kastar sig på nästa sak som ska bli så bra, och det känns ju så bra, nu ska allt ordna sig igen! Och så går det runt.

Sedan så har vi hans inte så intellektuella svartvita syn på världen och andra. Han kan uttala sig tvärsäkert om allting nästan, just för att det är så han känner det, han har en tvärsäker uppfattning just för att det är så hans inre formerar sig.

Sedan har vi hans far som missbrukade och var frånvarande till tider, det missbruket kan komma ur att det också finns en genetisk komponent här i familjen, något som i Rask blommat ut genom att han blev något försummad som barn.

Så när jag snabbt analyserar Rask med mycket god vilja så finns det drag av borderline där, men jag skulle inte säga att det är nog för att han skulle kunna få en diagnos.

Samtidigt så är det ju detta som ligger i vägen för att han skulle kunna få ordning på sitt liv, ergo; han agerar på ett "sjukt" sätt och lägger krokben för sig själv.

Det var det.

Istället så är det som lyser igenom hans narcissism, den där grandiosa sidan, och så är det så att narcissism och borderline överlappar varandra på många platser. Kanske är det därför det är enkelt att finna tecken på borderline i Rask.

Therese däremot sägs ha ADHD och det tillsammans med lite naivitet och kanske inte den mest begåvade kvinnan kan förklara hennes skulder, hennes livssituation och varför hon stannar kvar med Rask.

Uff, jag får ont i magen när jag går igenom detta för det blir så tydligt för mig att de inte klarar att hjälpa sig själva. De är doomed till ett dysfunktionellt liv i fattigdom.

De kan inte och kommer inte få det bättre. De kommer gå genom livet så här.

Ingen terapi kan hjälpa just för att det kognitiva underlaget inte finns.

Men jag hoppas de ändrar på sig och får det bättre.
Citera
2022-02-22, 18:42
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Jag har full respekt för att det skulle ligga till grund för att du misskötte skolan när du var 16, men nu är du för fan snart 30 med flera människor som förlitar sig på dig! Din egen fru går under i skulder, och du skiter i det eftersom din pappa åkte ambulans förut.

Han är 31 eller 32....år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in