2018-01-17, 16:15
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper90
Menar svenska
Är du ute efter ett ja/nej svar eller? Isf, ja, självklart finns det folk i din ålder som inte kan engelska. Utvecklingsstörda och döva är nog inte alla så vassa på det. Du är inte ensam!

Jag tyckte engelska var riktigt tråkigt när jag gick i skolan och lärde mig inte speciellt mycket där, jag har fortfarande svårt med stavning, men det skiter jag i faktiskt. Att prata lär man sig ju genom att se på film och tv, omöjligt att missa. Jag har rest själv i länder där jag inte kan språket och överlevt på min film/tv-engelska utan problem.
Senast redigerad av CoopCola 2018-01-17 kl. 16:20.
Citera
2018-01-17, 16:32
Medlem
oretas avatar
Mycket ovanligt tycker jag, lärde mig engelska mest genom att se film bara när ja växte upp
Citera
2018-01-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Är du ute efter ett ja/nej svar eller? Isf, ja, självklart finns det folk i din ålder som inte kan engelska. Utvecklingsstörda och döva är nog inte alla så vassa på det. Du är inte ensam!

Jag tyckte engelska var riktigt tråkigt när jag gick i skolan och lärde mig inte speciellt mycket där, jag har fortfarande svårt med stavning, men det skiter jag i faktiskt. Att prata lär man sig ju genom att se på film och tv, omöjligt att missa. Jag har rest själv i länder där jag inte kan språket och överlevt på min film/tv-engelska utan problem.
Varför jämför du med folk med handikapp.?
Och frågade inte om vilka som var bra eller dåliga på engelska. Fråga om det var flera i min ålder som inte lärt sig engelska. Bara för man inte kan ett annat språk är man inte dum i huvudet.
Citera
2018-01-17, 16:38
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Varför jämför du med folk med handikapp.?
Och frågade inte om vilka som var bra eller dåliga på engelska. Fråga om det var flera i min ålder som inte lärt sig engelska. Bara för man inte kan ett annat språk är man inte dum i huvudet.
Jag sa ju att det är fler än dig som inte kan engelska i din ålder och gav exempel, varför blir du arg? Vad mer vill du ha ut av tråden?
Senast redigerad av CoopCola 2018-01-17 kl. 16:43.
Citera
2018-01-17, 16:47
Medlem
Detta känns som den där tråden igår, tjejen som ville ha sitt IQ test tytt. Bara det att hon vägrade acceptera att hon är svagbegåvad och fortsätter tjata om sina komvuxbetyg.

TS, nej man behöver inte vara dum i huvudet bara för att man inte kan andra språk men att vid 27 års ålder i Sverige, 2018 inte kunna formulera en mening på Engelska tyder på att du är rätt jävla trög ändå. Men det är inget att skämmas för, varannan person här i landet Sverige har ADHD, dyslexi och allt möjligt skit som gjorde det omöjligt att lära sig något i skolan, enligt egen diagnos då såklart...
Citera
2018-01-17, 16:57
Medlem
junks avatar
Citat:
Och vad har det med saken att göra?
Jag gick inte på engelskan i skolan och har väll inte haft att lära med

Din svenska verkar lämna en del att önska med?
Citera
2018-01-17, 17:00
Medlem
Citat:
Jag är född 1990 och kan inte engelska.
Finns det folk i den åldern som inte kan engelska i Sverige?

Hur är det möjligt har ni aldrig använt en dator, spelat spel eller kollat på film under din uppväxt?
Citera
2018-01-17, 17:00
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Bara översätta på Google när man söker

Sitter man dag ut och dag in och läser översatta texter så lär ens Svenska bli påverkad till det sämre ganska så snart. Speciellt grammatiken.
Citera
2018-01-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Ja kanske om man inte tittar på engelsktalade serier, film, musik eller spenderar tid på nätet med undantag för sin facebook bubbla.
Man kan faktiskt ha sett andra utländska filmer än engelskspråkiga och bara svenskspråkiga sidor på internet. Man också aldrig ha läst en engelskspråkig bok sen man slutatde skolan.
Citera
2018-01-17, 17:13
Medlem
Itons avatar
TS, det är ovanligt att inte kunna engelska om du är född 1990 med tanke på hur mycket du utsätts för språket men det positiva är att du fortfarande har chans att lära dig.
Citera
2018-01-17, 17:31
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Det stör mig rätt mycket att Sverige tappade. Jag retade en holländsk leverantör med att de bara var två medans Sverige var etta för att året därpå tappa förstaplatsen till just Holland

Listorna svajar lite eftersom det skiljer så lite som tiondels procent mellan topp-tre-länderna. Jag har sett listor från olika institut som sätter oss på olika platser samma år.
Citera
2018-01-17, 18:09
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Det finns det säkert tycker vi svenskar överlag är dåliga på engelska.
Jag har träffat både amerikaner och engelsmän som tycker att svenskar ofta pratar bättre engelska än många som har det som modersmål.

Hur är din svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in