2018-01-14, 12:58
Medlem
Snackade med en kille igår, berättade att jag testat concerta, ritalin och nu elvanse men upplever ingen förbättring, och att min första problem är ångesten, och han svarar att ångesten har jag för jag har obehandlad adhd, han mena jag borde höja dosen för den ska börja verka.
Ritalin åt jag 40mg 2 gånger om dagen
Och nu elvanse 70mg om dagen

Är det små doser? Hur mycket kan man höja ?
Citera
2018-01-14, 13:00
Medlem
Drumedarens avatar
Prata med din läkare istället för Flashback. Allt handlar ju om vikt osv osv.
Citera
2018-01-14, 13:03
Medlem
Bonnatorps avatar
Att knapra de där för att slippa ångest är som att dricka kaffe för att somna, det fungerar för ett litet fåtal i väldigt små bestämda doser.

Det är en ångestmaskin utan dess like såvida inte ångesten egentligen grundar sig i någon form av orkeslöshet eller oengagemang. Är ångesten befogad finns risken att du får mer energi att fokusera på ångesten, dessutom i takt med att kroppen förstörs.

Men vad vet jag, jag är bara tidigare hobbyknarkare och inte din doktor.
Precis som de flesta här.
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-01-14 kl. 13:05.
Citera
2018-01-14, 13:16
Medlem
Ketaminkillen1s avatar
Centralstimulantia kanske ”täcker över” ångesten men metylfenidat och dextroamfetamin ger en ganska vidrig AT, speciellt om du petar i dig högre doser än du ska, vilket genererar mer ångest i längden.
Citera
2018-01-14, 13:28
Medlem
kumlafucker84s avatar
Kör på concerta istället. Den tar jag och det funkar jättebra. Kör på 36 eller 54mg
Citera
2018-01-14, 16:26
Medlem
Lilabanans avatar
Ta 300mg och fyll på med 200mg efter 1 timme. Du kommer må kanon!

Skämt åsido, Concerta/ritalin mot ångest är inte optimalt. Som många redan sagt lär det förvärra ångesten.

Har du ingen benso eller antihistaminer hemma?
Citera
2018-01-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Snackade med en kille igår, berättade att jag testat concerta, ritalin och nu elvanse men upplever ingen förbättring, och att min första problem är ångesten, och han svarar att ångesten har jag för jag har obehandlad adhd, han mena jag borde höja dosen för den ska börja verka.
Ritalin åt jag 40mg 2 gånger om dagen
Och nu elvanse 70mg om dagen

Är det små doser? Hur mycket kan man höja ?

Har du ångest även medan medicinen verkar, eller kommer den när effekten klingar av?

För att svara på din fråga; det är höga doser för personer utan missbrukshistorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in