Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-13, 14:15
Medlem
bonobonos avatar
Hårddisken till min tidigare dator pajade men jag lyckades rädda det mesta av innehållet.
Mycket har blandats på hårddisken och när jag nu sitter och ska föra över sånt jag vill spara på nya datorn hittar jag Thumbsfiler i varje mapp.
Gör dessa filer någon nytta eller är det bara att ta bort dom? Finns väl ingen anledning att flytta över dom?
Kan ja göra det enkelt och söka efter Thumbs (på nya datorn, eller på gamla hårddisken) och sen radera alla istället för att leta upp en och en, eller kan nåt ta skada då?
Citera
2018-01-13, 14:22
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Hårddisken till min tidigare dator pajade men jag lyckades rädda det mesta av innehållet.
Mycket har blandats på hårddisken och när jag nu sitter och ska föra över sånt jag vill spara på nya datorn hittar jag Thumbsfiler i varje mapp.
Gör dessa filer någon nytta eller är det bara att ta bort dom? Finns väl ingen anledning att flytta över dom?
Kan ja göra det enkelt och söka efter Thumbs (på nya datorn, eller på gamla hårddisken) och sen radera alla istället för att leta upp en och en, eller kan nåt ta skada då?
När du väljer mapp innehåll till att visa små bilder istället för bara text, då skapas dessa, du kan kasta dem och väljer du i framtiden att visa filerna som bilder så skapas den nya automatiskt.
Citera
2018-01-13, 14:31
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
När du väljer mapp innehåll till att visa små bilder istället för bara text, då skapas dessa, du kan kasta dem och väljer du i framtiden att visa filerna som bilder så skapas den nya automatiskt.
Ok. Funkar de att söka efter alla Thumbs och radera alla eller kan ja kasta "fel" på nya hårddisken som ska vara där?

Edit. Hittade inget när ja sökte efter dom i datorns söktjänst... kan man göra på nåt annat sätt eller får ja sitta och radera en och en i alla mappar? Verkar vara minst 1 i varje mapp.
Senast redigerad av bonobono 2018-01-13 kl. 14:34.
Citera
2018-01-13, 14:33
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ok. Funkar de att söka efter alla Thumbs och radera alla eller kan ja kasta "fel" på nya hårddisken som ska vara där?
Har för mig att de hette thumbs.db. Det ska vara safe att göra dig av med dessa.

Windows kommer återskapa dessa filer vid behov i alla fall.
Citera
2018-01-13, 14:34
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Kopiera bara över de riktiga bilderna, eller så sök på thumbs och kasta först, välj bara det sätt du tycker är smidigast för dig.
Citera
2018-01-13, 14:35
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har för mig att de hette thumbs.db. Det ska vara safe att göra dig av med dessa.

Windows kommer återskapa dessa filer vid behov i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kopiera bara över de riktiga bilderna, eller så sök på thumbs och kasta först, välj bara det sätt du tycker är smidigast för dig.
Editerade tidigare inlägg men ni han skriva innan.

Hittade inget när ja sökte efter dom i datorns söktjänst... kan man göra på nåt annat sätt eller får ja sitta och radera en och en i alla mappar? Verkar vara minst 1 i varje mapp. Är hundratals mappar...
Citera
2018-01-13, 14:38
Moderator
Protons avatar
Citat:
Editerade tidigare inlägg men ni han skriva innan.

Hittade inget när ja sökte efter dom i datorns söktjänst... kan man göra på nåt annat sätt eller får ja sitta och radera en och en i alla mappar? Verkar vara minst 1 i varje mapp. Är hundratals mappar...
Eller så låter du de flyga med ändå, det är ju inte direkt så att det är flera gig stora de där filerna.
Citera
2018-01-13, 14:43
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Eller så låter du de flyga med ändå, det är ju inte direkt så att det är flera gig stora de där filerna.
Får kanske bli så och så tar ja bort de när ja ser någon

Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in