2021-02-07, 19:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Så kan säkert vara fallet, jag är ju som sagt inte skolad i ämnet.
Men jag hävdar fortfarande att min förklaring är den mest sannolika, med utgångspunkt från vad jag läst om fallet, samt med stöd från statistik kring liknande händelser.

Era teorier är alldeles för långsökta och baserar sig på vad den förmodade mördaren själv har uppgivit som orsak till händelsen.

Jag tror att OH var en mycket intelligent och manipulativ person, så pass att han t.o.m. nu, från andra sidan graven, förmodligen ifrån helvetet, fortfarande lyckas lura och dupera godtrogna idioter som er.
Dumheter.
Uppgifter baseras på rektor, arbetskamrater, chef, bekant till familjen och minst ett 50-tal förhör som förundersökningen utfört.

Uppgifterna ses sen ur ett forskningsperspektiv.

Vad du tror, i all din okunskap för övrigt om barnamord, står sig slätt.
Citera
2021-02-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi kan nog konstatera att jag varken är din vän eller har dig kär. Du har rätt, jag får hävda att föräldrarna tyckte att de handlade av barmhärtighet. Jag förstår också vad de gemensamma avskedsbreven och testamentet med båda föräldrarnas namnunderskrifter betyder. Jag är akademiker och kan förhålla mig till fakta och bevis.

Du får naturligtvis skapa dig en alternativ verklighet baserad på dina egna känslor och fördomar.

Det är så det fungerar i ett fritt och demokratiskt land.

Men det innebär också att när du försöker sprida dina irrläror om slipsar och hänvisar till usla läkare så får jag ifrågasätta dina galenskaper.

Ja. du var ju med när namnunderskrifterna sattes dit och kan intyga att det gick lugnt och sansat till. Klart att ingen kniv eller några hot utdelades vid undertecknandet. Polisen ser bara vad som lämnades kvar, inte hur det gick till. Långsam nedbrytning, psykisk misshandel som inte gör livet värt att leva...
Senast redigerad av rappytt 2021-02-07 kl. 19:35.
Citera
2021-02-07, 19:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja. du var ju med när namnunderskrifterna sattes dit och kan intyga att det gick lugnt och sansat till. Klart att ingen kniv eller några hot utdelades vid undertecknandet. Polisen ser bara vad som lämnades kvar, inte hur det gick till. Långsam nedbrytning, psykisk misshandel som inte gör livet värt att leva...
Lång psykiskt misshandel kan ge paranoia, rättshaveristiska drag och en speciell syn på auktoriteter som föräldrar.

Stress, hård belastning och allt fokus på de sjuka barnen kan utbrändhet och depression som i sin tur leder till förvrängd verklighet.

Du har en förkärlek för att ignorera bärande element kring familjen (info PT) för att du så gärna vill pressa in narcissism och våld att det blir helt absurt.
Har övermålade väggar i åtanke som skulle dölja blodfläckar. Din fantasi är det inget fel på ang slipsar heller. Nu är det knivhot.

Senast redigerad av develi 2021-02-07 kl. 19:51.
Citera
2021-02-07, 19:48
Medlem
Citat:
Var du med och såg knivarna och hoten? De som bevittnade namnteckningarna kanske såg det och ringde till dig?

Som sagt var, du skapar din egen verklighet. Den blir inte mer sann för att du använder dina små tecknade figurer.
Citera
2021-02-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lång psykiskt misshandel kan ge paranoia, rättshaveristiska drag och en speciell syn på auktoriteter som föräldrar.

Stress, hård belastning och allt fokus på de sjuka barnen kan utbrändhet och depression som i sin tur leder till förvrängd verklighet.

Du har en förkärlek för att ignorera bärande element kring familjen (info PT) för att du så gärna vill pressa in narcissism och våld att det blir helt absurt.
Har övermålade väggar i åtanke som skulle dölja blodfläckar. Din fantasi är det inget fel på ang slipsar heller. Nu är det knivhot.

Om du tycker att strypning inte är våld är det ett problem du behöver bearbeta. Du behöver även lära dig att fantasi är en merit i alla slags yrken. Kanske därför du inte kommit längre än till Flashback. Barnen blev mördade därför att skolan och vården inte tog sitt ansvar fullt ut. Det är redan konstaterat. Du behöver inte lägga till mer. Det som fattas är bara några väl valda domar så att det inte är riskfritt att nonchalera barns behov av både utbildning och social interaktion, just det sista tror jag du har missat.
Citera
2021-02-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Var du med och såg knivarna och hoten? De som bevittnade namnteckningarna kanske såg det och ringde till dig?

Som sagt var, du skapar din egen verklighet. Den blir inte mer sann för att du använder dina små tecknade figurer.

Du dribblar med ord för att du inte har något bättre för dig. Den här tråden lever för att vi ännu inte utmätt något ansvar från alla de som bidrog till att barnen blev mördade. Passivitet är också en aktivitet.
Citera
2021-02-07, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du tycker att strypning inte är våld är det ett problem du behöver bearbeta.
Du behöver även lära dig att fantasi är en merit i alla slags yrken. Kanske därför du inte kommit längre än till Flashback. Barnen blev mördade därför att skolan och vården inte tog sitt ansvar fullt ut. Det är redan konstaterat. Du behöver inte lägga till mer. Det som fattas är bara några väl valda domar så att det inte är riskfritt att nonchalera barns behov av både utbildning och social interaktion, just det sista tror jag du har missat.
Är du helt lost? 😂
Ska mordmetod styrka dina narcissistiska teser om våld menar du?
Det är ett tillvägagångssätt vid filicide el familcide. Bland andra olika metoder, som leder till död av två stackars barn och en suicidal fru som vill att hon inkl döttrarna ska dö.
Citat:
Du behöver även lära dig att fantasi är en merit i alla slags yrken.
Så påhittat blodstänk i barnens rum utifrån väggfärg är en merit på fantasifronten som ger tyngd ?
Fablernas värld om en slips jävla färgton som ska påvisa Os mordplaner?
Senast redigerad av develi 2021-02-07 kl. 20:41.
Citera
2021-02-07, 21:33
Medlem
Att H var suicidal, var det något de sa på PT?? Eller är det selektivt inofficiell information du valt ut för det passar din teori?
Citat:
Är du helt lost? 😂
Ska mordmetod styrka dina narcissistiska teser om våld menar du?
Det är ett tillvägagångssätt vid filicide el familcide. Bland andra olika metoder, som leder till död av två stackars barn och en suicidal fru som vill att hon inkl döttrarna ska dö.

Så påhittat blodstänk i barnens rum utifrån väggfärg är en merit på fantasifronten som ger tyngd ?
Fablernas värld om en slips jävla färgton som ska påvisa Os mordplaner?
Citera
2021-02-07, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Att H var suicidal, var det något de sa på PT?? Eller är det selektivt inofficiell information du valt ut för det passar din teori?
Vad sägs om ett undertecknat självmordsbrev samt ett bevittnat testamente som Hanna skrev under?
Funkar det ihop med din teori?
Citera
2021-02-07, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Så kan säkert vara fallet, jag är ju som sagt inte skolad i ämnet.
Men jag hävdar fortfarande att min förklaring är den mest sannolika, med utgångspunkt från vad jag läst om fallet, samt med stöd från statistik kring liknande händelser.

Era teorier är alldeles för långsökta och baserar sig på vad den förmodade mördaren själv har uppgivit som orsak till händelsen.
Jag tror att OH var en mycket intelligent och manipulativ person, så pass att han t.o.m. nu, från andra sidan graven, förmodligen ifrån helvetet, fortfarande lyckas lura och dupera godtrogna idioter som er.

Berätta vilka belägg du har för att det var en ensam mördare. Jag utgår från att de är mycket starka eftersom polisen som har tillgång till all fakta inte delar din slutsats.
Citera
2021-02-07, 21:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Står ordagrant att H ville dö och att barnen skulle dödas i avskedsbrev.
Gemensamt beslut med O.
Citera
2021-02-07, 21:51
Medlem
Trodde du menade det som spekulerats i tråden. Du har rätt.
Citat:
Står ordagrant att H ville dö och att barnen skulle dödas i avskedsbrev.
Gemensamt beslut med O.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in