Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 14:05
  #121
Medlem
bor ikke akkurat sentralt så tipper det ikke er mange som er ute og kjører på den tiden av døgnet, spesielt ikke på små lokale veier, det er kun de som bor der i tilfelle,og som har vært på fest/sent oppe og som kjører...ikke mange av dem.. burde være mulig å få tak i taxi i brummundal, men det vet jeg ikke hvordan pågangen er der til vanlig, men hvis det var bygdefest var det vel flere i bygda som var fulle, og kan kjørt fra nachspiel feks. og truffet henne m bil hvor det er funnet blod, hun er fraktet i bil mellom blodfunn a og b, om det er ektemann eller noen annen, i panikk og promille, er det et poeng at det er ved hans familiegård det letes eller er det tilfeldig ?

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Efter att hon kommit hem så kanske hon försökte beställa taxi eller skjuts från någon bekant. Eller så mötte hon någon bil som hon liftade med.
__________________
Senast redigerad av eeqaz 2018-01-08 kl. 14:14.
Citera
2018-01-08, 14:21
  #122
Medlem
Lensmann Terje Krogstad opplyste på en pressekonferanse mandag formiddag at ektemannen ringte inn til politiet på formiddagen lørdag 30. desember. Hun ble sist sett i 2-tiden halvannet døgn tidligere, etter at hun hadde kommet hjem fra en fest.
- 1 1/2 døgn ute i minus 15 i fylla ? joda, han ringte, når det hadde gått en natt til...var han ikke redd for at hun feks skulle fryse i hjel et sted der ute hvis hun forsvant ut i svarte natta i kulda etter å ha drukket ?
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Ja maken ringte da, og han ringte på nytt dagen etter for han syntes de skulle få opp farten og begynne å gjøre noe
Citera
2018-01-08, 14:26
  #123
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Drygt ett dygn tog det för han att anmäla saken. Besynnerligt men de ska alltså varit på en fest på torsdagen och kommit hem från denna vid 2-tiden natten till fredag. Att hon sedan lämnat mitt i natten får man väl gissa handlat om att de har grälat. Men att mannen sedan väntar till lördagsmorgonen att anmäla henne försvunnen är ju märkligt. Hon var förmodligen då berusad och lämnade hemmet mitt i natten under en tid på året när det är rejält kallt ute. Det i sig borde ju gjort att mannen borde anmält detta mycket snabbare om nu inte han är skyldig och dödat henne och behövde lite tid för att städa upp.

Det låter som väldigt lång tid att låta bli att anmäla någon försvunnen. Det är ju vinter och kallt och man kan lätt frysa ihjäl så en normal person hade ringt samma morgon som man upptäckt att hon inte kommit tillbaka. Jag antar att barnet inte var hemma när de var på julfest eller lämnar man en 12 åring själv en hel kväll? Då kanske maken har passat på att gömma frugan efter att han dödat henne.

Ser liksom inte någon annan förövare då det inte är så centralt och man stöter inte på folk mitt i natten ute på landet mitt i vintern..
Citera
2018-01-08, 14:29
  #124
Medlem
på en så liten plass burde folk ha ok oversikt, han har i hvertfall familie der, og burde da være kjent for mange, og ingen andre navn i bygda kommer opp på ryktebørsen så vidt meg bekjent ..

Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
I følge min kilde som bor i byen så går ryktene på at mannen har tatt henne. I følge henne er mannen en man holder seg unna da han ikke er av den hyggelig sorten menneske- men det er rykter.
Citera
2018-01-08, 14:31
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Lensmann Terje Krogstad opplyste på en pressekonferanse mandag formiddag at ektemannen ringte inn til politiet på formiddagen lørdag 30. desember. Hun ble sist sett i 2-tiden halvannet døgn tidligere, etter at hun hadde kommet hjem fra en fest.
- 1 1/2 døgn ute i minus 15 i fylla ? joda, han ringte, når det hadde gått en natt til...var han ikke redd for at hun feks skulle fryse i hjel et sted der ute hvis hun forsvant ut i svarte natta i kulda etter å ha drukket ?
Jeg bare refererte det som ble sagt på pressekonferansen.
Jeg aner ikke hvordan den mannen tenker. Det er mye i denne saken jeg ikke skjønner.
For eksempel hvorfor er blodfunnene konsentrert på to steder? Hvorfor er det ikke små blodspor bortover veien. Har hun blitt banket av samme person to steder?
Jeg syns også ektemannen virker mistenkelig, særlig etter hva som sies i Brumundal. ..
Men 100% er jeg ikke på at det er han. ......
Citera
2018-01-08, 14:31
  #126
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Lensmann Terje Krogstad opplyste på en pressekonferanse mandag formiddag at ektemannen ringte inn til politiet på formiddagen lørdag 30. desember. Hun ble sist sett i 2-tiden halvannet døgn tidligere, etter at hun hadde kommet hjem fra en fest.
- 1 1/2 døgn ute i minus 15 i fylla ? joda, han ringte, når det hadde gått en natt til...var han ikke redd for at hun feks skulle fryse i hjel et sted der ute hvis hun forsvant ut i svarte natta i kulda etter å ha drukket ?
Hvor får du minus 15 grader fra?
Jeg postet i innlegg # 57 i går kveld link til værstasjonen for området som viser værfoholdene siste 30 dager:

https://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark...tatistikk.html

Minus 5 grader er nok nærmere virkeligheten.
Trådens kvalitet synker med litt mange spesulasjoner og lite fakta.
Citera
2018-01-08, 14:34
  #127
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Jeg bare refererte det som ble sagt på pressekonferansen.
Jeg aner ikke hvordan den mannen tenker. Det er mye i denne saken jeg ikke skjønner.
For eksempel hvorfor er blodfunnene konsentrert på to steder? Hvorfor er det ikke små blodspor bortover veien. Har hun blitt banket av samme person to steder?
Jeg syns også ektemannen virker mistenkelig, særlig etter hva som sies i Brumundal. ..
Men 100% er jeg ikke på at det er han. ......

Det känns som att hon blivit fraktad i en bil. Om hon hade gått så hade det varit mer blod efter vägen än på bara två ställen om hon blödde så mycket.
Citera
2018-01-08, 14:44
  #128
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det som förbryllar mig är att blodspåren verkar ju vara i närheten av hus enligt kartan. Två olika ställen där de har hittat blod och bägge i närheten av olika byggnader. Är det bostadshus eller lador?

https://www.aftenposten.no/norge/i/8...Janne-Jemtland
Citera
2018-01-08, 14:54
  #129
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det låter som väldigt lång tid att låta bli att anmäla någon försvunnen. Det är ju vinter och kallt och man kan lätt frysa ihjäl så en normal person hade ringt samma morgon som man upptäckt att hon inte kommit tillbaka. Jag antar att barnet inte var hemma när de var på julfest eller lämnar man en 12 åring själv en hel kväll? Då kanske maken har passat på att gömma frugan efter att han dödat henne.

Ser liksom inte någon annan förövare då det inte är så centralt och man stöter inte på folk mitt i natten ute på landet mitt i vintern..
Tja, man kan nog lämna en 12-åring en kväll? Det finns telefon och liknande. Men nu kommer vi till det där igen, uppgifter som skiljer. Som jag har förstått det är det två barn och en av dem skall vara en 13-årig pojke, men det verkar ha uppgetts en massa olika uppgifter, är det någon som faktiskt vet?
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Hvor får du minus 15 grader fra?
Jeg postet i innlegg # 57 i går kveld link til værstasjonen for området som viser værfoholdene siste 30 dager:

https://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark...tatistikk.html

Minus 5 grader er nok nærmere virkeligheten.
Trådens kvalitet synker med litt mange spesulasjoner og lite fakta.
Det framkommer ju tyvärr inte så mycket heller, polisen sade senast att de inte har någon kropp och ingen misstänkt. Förmodar att de hört sambon/mannen och inte misstänker honom och i sådana fall hade jag totalt fel.

Fortfarande är minus fem väldigt kallt att vara ute i i ett drygt dygn, kan det vara så att han själv letade efter henne innan han ringde polisen eller att han antog att hon skulle komma hem sinom tid? Verkar fortfarande konstigt om ungarna är hemma och deras mamma saknas.

Och så är det det här med de två blodfynden, väldigt märkligt.
Citera
2018-01-08, 15:01
  #130
Medlem
Att maken varit främlingslegionär (fallskärmsjägare till och med?) är så klart jävligt oroväckande. Fördomar gentemot främlingslegionärer innehåller givetvis viss sanningshalt såsom väldigt tränad i disciplin, utbildad att förinta offer och överlag totalt osund levnadsmiljö utan sin familj i flera år, dessutom tycks han dragit iväg och krigat även efter att han bildat familj, så det har inte bara handlat om ungdomlig äventyrslystnad.
Citera
2018-01-08, 15:07
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som förbryllar mig är att blodspåren verkar ju vara i närheten av hus enligt kartan. Två olika ställen där de har hittat blod och bägge i närheten av olika byggnader. Är det bostadshus eller lador?

https://www.aftenposten.no/norge/i/8...Janne-Jemtland
både og det er bondegårder
Citera
2018-01-08, 15:13
  #132
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
-om hun er påkjørd av bil, kan det være blod der hun er påkjørd, mannen i bilen tar henne inn i bilen, kjører ut av av sentrum, hun er inte død enda, etter en km. kommer hun seg ut av bilen, nye blodspor, han får henne inn i bilen igjen og kjører ?
-en gutt på 13, finner ikke alder på andre, gutt på 13 kan være litt alene hjemme
-finnes en återvinningsstasjon i samme området også..

Ja, jag tänker också så. Men då borde det finnas mycket blodspår i bilen, vet vi om polisen har undersökt familjens bil/bilar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback