Citat:
Ursprungligen postat av
cashew30
"branden släcktes med någon form av filt". Undrar om det är vanligt att de har filtar liggande till hands på migrationsverket.
Med tanke på din obotligt korkade kommentar gissar jag på att du aldrig arbetat i någon större lokal eller med människor.
Brandfilt, googla det gärna, finns på många många många arbetsplatser för att just kunna släcka människor som av någon anleding brinner. Att det är helt meningslöst med brandfiltar när det finns handbrandsläckare är en annan femma. (Brinner man vill man gärna bli släckt och skiter i hur det slutar)
Om det sen var en helt vanlig filt som användes vet vi inte. Men du är väl förvånad över att det finns filtar och täcken på statliga företag gissar jag på? Då kan du få utveckla varför det är konstigt.
Gällande mannen som lekte gävlebock så gissar jag på att han fått information om sitt ärende och att det inte var positivt. Även om man är mitt i asylprocessen kan man bli sorterad som en uppenbart ogrundad asylansökan och därmed informeras om att det kan luta åt ett avslag, men att ärendet likväl fortgår och går att överklag vid ett evntuellt avslag. Det som kan ha diskuterats är möjligheten till återtag.
Han kan även ha fått information om att han är ett så kallat dublinärende och kommer att avvisas åter till dublinland.