Jag tror att mördare är statistiskt sett som de flesta människor. Extrema situationer har fått dem att ha ihjäl någon. De flesta mördare är män som klubbat ihjäl frun på fyllan, på andra plats lär folk som knivar kompisen på fyllan. De flesta ångrar sig och en hel del lär gråta sig till sömns.
Med detta sagt är LP nog en av de få som ger mig rysningar när jag hör honom tala. Hans psyke är så abnormt att det känns som att han helt saknar empati eller ens oro för sin egen säkerhet ens om den var hotad av någon med skjutvapen i handen, han är en extremt farlig man. Jag hoppas att han aldrig släpps ut.
Det har nu gått nästan tio år sedan mordet den 30 mars 2005. I dag är Tommie Karim gift med Madelina och de bor i ett fint radhus i Gävlestadsdelen Sätra tillsammans med sina tre barn, varav de har ett gemensamt.
Skräcken över att ha varit oskyldigt anklagad för mord under så lång tid har satt sina spår.
– Det finns kvar i huvudet hela tiden även om jag inte längre går upp och räknar knivarna i kökslådan innan jag lägger mig. Men det händer fortfarande att jag går upp och kollar om dörren är låst, säger han.
Citat:
"Kannibalen", i dag 38 år, vårdas på rättspsykiatriska kliniken i Säter. Förvaltningsrätten har precis beslutat att vården där ska fortsätta.
Enligt chefsöverläkaren har hans tillstånd förbättrats efter medicinering - men han bedöms fortfarande lida av samma störning som när han dömdes till sluten vård.
Detta fall är på många delar väldigt likt mordet i Haparanda. Konstigt att det inte uppmärksammats mer när det finns vissa likheter. https://www.flashback.org/t2383661