2017-12-28, 21:38
Medlem
welcometorealitys avatar
Två pinnar ändå för Brynäs, men tre hade ju varit ännu bättre.
2017-12-28, 21:39
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Redan hällt upp den! Grattis till extrapinnen, Malmö är riktigt trevliga att skåda för tillfället!

Då groggar vi vidare i JVM tråden då
2017-12-28, 21:40
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Straffseger till slut för Brynäs. Men man ska inte behöva tappa en 4-1-ledning mot Karlskrona.
2017-12-28, 21:40
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Två pinnar ändå för Brynäs, men tre hade ju varit ännu bättre.

Gammalt djungelordspråk.
2017-12-28, 21:41
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Er var ju ännu mer horribel. Hur kan de döma bort målet?
Vi fick en helt sjuk goaltenderinterference som sen ledde till tre andra utvisningar(som flera var billiga men ok).
Jo de vill väl jämna till serien när det finns två så överlägsna lag.

Lite oklart. Domarn fick nog lite panik. Men bara att bita i det sura och komma igen på lördag. Nu JVM!
2017-12-28, 21:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Gammalt djungelordspråk.

Ja det är det, men på Lördag blir det 3 poäng, garanterat mot Örebro hemma..
2017-12-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Er var ju ännu mer horribel. Hur kan de döma bort målet?
Vi fick en helt sjuk goaltenderinterference som sen ledde till tre andra utvisningar(som flera var billiga men ok).
Jo de vill väl jämna till serien när det finns två så överlägsna lag.

Domarn blåste väl för blockering. Helt felaktigt men är det blåst så är det.
Vi fick ju en felaktig med oss mot Malmö i kvarten senast. Då såg domarn inte pucken, men lös var den och avblåst var det även den gången när pucken petades in.
2017-12-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Till slut skipas rättvisa i Karlstad och Malmö vinner rättvist! Rätt spelare som avgör dessutom. Tack Johan Olofsson
Att ni ens behöver ta det till SD är fan pinsamt. Mer pinsamt än er målvakt och fittorna till forwards.
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vi står knappast och faller med Steen och Zetterlund. Det är det usla försvarsspelet som fäller oss gång på gång. Kunde lätt blivit 5-6 kassar i baken idag också.
Så sant så. 2-3 målet
2017-12-28, 22:31
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Ännu en FBK förlust. Börjar bli en trevlig vana. Kan inte förstå hur de kunde låna ut Werner, han är ju tydligen en supermålvakt.
2017-12-28, 23:30
Medlem
Det var en intressant match i Linköping ikväll. Bortalaget behövde den första perioden på sig att förstå att matchen hade börjat, medan hemmalaget spenderade den tredje perioden med att tro att matchen hade slutat. Med den nivån av försvarsspel som uppvisades är det svårt att förstå att båda lagen ligger på slutspelsplats. Däremot skulle jag ljuga om jag påstod att det inte var en underhållande match från läktaren, elva mål är inget att snacka bort som hockeykonsument. Dessutom var det ganska lagom grinigt av och till. Skulle mycket väl kunna tänka mig en underhållande eventuell kvarts- eller semifinal mellan LHC-DIF.
2017-12-29, 09:59
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piston.Honda
Det var en intressant match i Linköping ikväll. Bortalaget behövde den första perioden på sig att förstå att matchen hade börjat, medan hemmalaget spenderade den tredje perioden med att tro att matchen hade slutat. Med den nivån av försvarsspel som uppvisades är det svårt att förstå att båda lagen ligger på slutspelsplats. Däremot skulle jag ljuga om jag påstod att det inte var en underhållande match från läktaren, elva mål är inget att snacka bort som hockeykonsument. Dessutom var det ganska lagom grinigt av och till. Skulle mycket väl kunna tänka mig en underhållande eventuell kvarts- eller semifinal mellan LHC-DIF.

Såg bara vissa delar av matchen och highligtsen nyss (håller inte på något av lagen). Instämmer dock med din analys. Sådana matcher är såklart underhållande men jag hade inte varit nöjd varken som LHC eller DIF-supporter. Det är skrämmande att ens lag släpper in 6 mål och det är skrämmande att ens lag nästan håller på att tappa en ledning på 4-0.. Vet inte vad du håller på men gissningsvis LHC, och jag må vara ett fan av din ärkerival isf men vill ändå ge lite cred till er publikmässigt. Har varit en stor skillnad hittills från er förra säsong då det många gånger var alldeles knäpptyst i er arena, nu verkar ni dessutom åka på fler bortamatcher och då som en klack och inte som ett gäng supportrar. Ni verkar också ha förstått nu att man ska skrika som högst när ens lag faktiskt ligger under

Påtal om supportrar, var tvungen att printscreena denna djurgårdare och lägga upp
https://i.imgur.com/1RchimJ.jpg

Djurgården gör mål och de flesta gårdarna blir glada men han vill däremot tysta sina egna supportrars glädjerop. Han hyschar däremot inte ens mot någon person vad det ser ut som
Men kan någon förklara grejen? Är det här vanligt förekommande bland djurgårdare, att man inte ska hurra för mål om ens lag ligger under? Troligtvis så är det bara en full och besviken snubbe som inte tyckte hans lag förtjänade beröm just då men om så inte är fallet så är det bara sjukt jävla löjligt. Och kontraproduktivt, jag menar halva matchen var kvar och djurgården kunde ju bevisligen komma igen och nästan vinna. Bortskämd, stockholmsk medgångssupporter?
2017-12-29, 10:25
Medlem
crippledmfs avatar
FINNS BARA ETT LAG I SMÅLAND

Efter att ha tappat halva laget efter guldet så har HV71 åtminstone återhämtat sig bra nu tycker jag. Grunden är kvar och kärleken/lojaliteten hos många spelare är enorm och självklart väldigt viktigt. Vår tränare är en lokal HV-hjälte som sköt avgörande målet i vårt första SM-guld. Vi har passionerade och duktiga spelare så som Thörnberg, Ullström, Sundh och Tedenby som alla var med och vann guldet 2010. En sån som Thörnberg som ALDRIG spelat i någon annan klubb och aldrig velat eller kommer göra det blir en jävligt viktig faktor när det gäller att ha en stabil grund och specifikt typ av spel i nya laguppställningar. Dessutom många egna produkter och en enorm förmåga att hitta och fostra nya skickliga spelare (som t.ex. Lias Andersson), juniorer som Lawrence Pilut som är uppväxt i Kinnarps och lokala bröder så som Brännström vars farsa också är en gammal HV-spelare. Är helt övertygad om att HV71 kommer hamna bra till i slutspelet och kriga in i sista sekund även detta år.

Växjö har tekniskt skickligare spelare och har skuldsatt hela sin kommun för att kunna köpa in de bästa spelarna. MEN ni har fan inget hjärta och era spelare saknar lojalitet. Igår vann vi inte för att vi egentligen nödvändigtvis var det bättre laget, vi vann för att vi hade passionen och viljan, något som ni saknar. Växjö är inget småländskt lag, det är ett internationellt plastlag som aldrig kommer hålla i längden. Ni har EN riktig smålänning i laget men inte en enda Växjöfostrad spelare.
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in