Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-27, 13:23
  #13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
ALLA drivrutiner är uppdaterade, använder Advanced System Care som uppdaterar/t alla gamla drivrutiner.
Op är nyinst sen ca 3 veckor, därav många initialt gamla drivisar, men de ÄR nu av senaste ver.


Har Chrome också men gillar det inte.
Funkar iofs bättre på tidningssidorna..

Som tidigare, vilken ändring hade du gjort innan det började?

Det kanske är drivis uppdateringarna som orsakade det!?

Kört sfc?
Citera
2017-12-27, 23:54
  #14
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Som tidigare, vilken ändring hade du gjort innan det började?
Det kanske är drivis uppdateringarna som orsakade det!?
Kört sfc?
Nyinstallation..
körde sfc, något var fel, men det skall nu också vara kurerat. Loggfilen var enorm...
Går det bättre nu ?
Tja kanske...
Citera
2017-12-28, 09:11
  #15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Nyinstallation..
körde sfc, något var fel, men det skall nu också vara kurerat. Loggfilen var enorm...
Går det bättre nu ?
Tja kanske...

Ja om det var DIREKT efter en nyinstallation som det började så gick nog något fel under densamma. Sånt händer. Men det kanske är löst nu rent av.
Citera
2018-01-08, 16:54
  #16
Medlem
Willy-45s avatar
Inte löst, blir forfarande "klumpar" om 500-900Mb som när de tas bort (via task manager) inte gör någon synbar skillnad.
Men generellt, håller jag mig ifrån "tidningar" inträffar det inte...
Är nog W7 kontra W10 som är problemet. Gissningsvis.
Citera
2018-01-08, 21:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Inte löst, blir forfarande "klumpar" om 500-900Mb som när de tas bort (via task manager) inte gör någon synbar skillnad.
Men generellt, håller jag mig ifrån "tidningar" inträffar det inte...
Är nog W7 kontra W10 som är problemet. Gissningsvis.

Troligtvis snarare en modern webbläsare kontra en omodern.

En modern webbläsare äter mer RAM-minne by design för att snabba upp internetsurfande.

Men visst moderna webbläsare är inte så duktiga att rensa ramminnet som inte behövs längre, utan ligger kvar tills processen stängs, fall ifall man skulle gå in på samma sida igen.

Att webbläsar processen ligger kvar trots att man stängt webbläsar programmet beror snarare på något plugin som finns i webbläsaren.
Citera
2018-01-09, 04:58
  #18
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, jag vill hävda att 4GB är för lite i en dator som används med Windows, och där man vill använda multimediaplugins för webbsidor.

Ja. Jag hävdar vidare att 32 bitars system är helt passé för skrivbordsbruk, och att alla som faktiskt tror att win7 fortfarande har en enda fördel över w10 bör tänka om.

Jag har också 4GB på en dator med Windows 7 fast en 64-bitars. Den har fungerat bra i åratal, men de senaste månaderna har det tagit lång tid tid att starta alla webbläsare. Firefox Quantum fungerar dock ganska bra när den väl har startat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback