2026-03-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Bankerna har nog stora tillgångar i crypto.
Tror du inte?

Övergången kommer handla om att dollaren kraschar och Amerikanska imperiet faller.

Min tro är att när Greater Israel är världen mäktigaste stat kommer man införa en global digital valuta.

Så min teori är att bitcoin skapats för ändamålet att kunna ge Israel supreme power.
Ja bankerna har stora tillgångar i crypto, för de ser vart det barkar hän, men de gör ändå allt för att hindra och bromsa utvecklingen så mycket som bara möjligt. Speciellt pågår ett krig om huruvida USA ska tillåta ränta på sparade dollar i form av stable-coins eller om bankerna ska få fortsätta stjäla småspararnas pengar utan konkurrens.
Citera
2026-03-13, 22:12
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja bankerna har stora tillgångar i crypto, för de ser vart det barkar hän, men de gör ändå allt för att hindra och bromsa utvecklingen så mycket som bara möjligt. Speciellt pågår ett krig om huruvida USA ska tillåta ränta på sparade dollar i form av stable-coins eller om bankerna ska få fortsätta stjäla småspararnas pengar utan konkurrens.

Goldman köpte nyligen aktier i Strategy för 300m
Citera
2026-03-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Goldman köpte nyligen aktier i Strategy för 300m
Inte odelat positivt i mina ögon. ETF:er, Blackrock-fonder av aktier, Strategy, mm mm innebär alltid att lata människor skänker bort makt som blir koncentrerad och därmed kan skapa en massa problem.
Ta hand om dina BTC-nycklar själv och vill man ha lite leverage kan man fixa det aldeles själv också. Strategy och liknande är enbart onödiga risker som kan förstöra hela idèn med BTC, och Saylor är en pratkvarn utan dess like, omöjligt att lyssna på idioten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in