2017-12-23, 06:50
Medlem
dialektikers avatar
Sååå, vad händer nu?
Citera
2017-12-23, 06:57
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Vad händer? Det som många påstått länge och då blivit utmålade som rasister kommer nu från sossarna själva!! Att Löven inte går ut med detta utan skickar en vapendragare är jävligt pinsamt. Bubblan måste vara nära att spricka nu. Skadeglädje ja, vad var det vi sa ,men sorgligt för Sverige.

Detta är planerat av SAPs verkställande utskott som en liten kompensation för uppgörelsen med mp.

Inte att lita på!

Så fort SAP vunnit valet kommer invandringen att fortsätta i oförminskad skala. Sveriges självskadebeteende är episkt.

Varning för SAP, mp och centern!
Citera
2017-12-23, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sååå, vad händer nu?
Ingenting, det rinner ut i sanden, Magda har regeringens mäktigaste position. En och anan komumnist kommer att ge ris eller ros. Sen fortsätter allt som tidigare.
Citera
2017-12-23, 06:59
Medlem
scoremaxs avatar
OM det här hade varit ärligt menat, vilket det naturligtvis inte är, så hade det inneburit att Hon helt enkelt tar årtionden på sig att räkna ut vad vanligt folk kan räkna ut på timmar.
Det går inte att ha folk som är så trögtänkta att leda.

DET GÅÅÅÅÅÅR LIKSOM INTE,
Det är helt vansinnigt.

Återinför för det första tjänstemannaansvaret.
Därefter en tidsgräns på två mandatperioder vid politiskt arbete oavsett nivå, förutom Till Riksdag, där man kan få en till.

Alltså max 12 år.
Där blir det en naturlig kvotering som faktiskt kan vara bra.

Politiken får Samhall att framstå som en Teknokrati/meritokrati.
Senast redigerad av scoremax 2017-12-23 kl. 07:03.
Citera
2017-12-23, 07:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Ingenting, det rinner ut i sanden, Magda har regeringens mäktigaste position. En och anan komumnist kommer att ge ris eller ros. Sen fortsätter allt som tidigare.

Bara fjäsk, för väljartapp.
Citera
2017-12-23, 07:16
Medlem
Detta uttalande skulle varit för ett par år sedan, tänk så snabbt man vänder kappan efter vinden, detta är inget annat än röstfiske.
Citera
2017-12-23, 07:26
Medlem
SmyghukareNs avatar
Kära Magdalena Andersson!

Du sitter med ett helt departement i ryggen, jag som skattebetalare skulle gärna vilja veta vad denna invandring verkligen kostar.

Så snälla söta rara, sätt några av dina medarbetare i arbete, och låt oss nu äntligen få veta vad detta har kostat oss, och kommer att kosta oss.

Kostar verkligen fusk-hazar-barnen 1 miljon om året / st?
Det vill säga runt 35 000 x 1000*000 = 35000000000 SEK / år?

Hur mycket gör det invandringsindustriella komplexet av med per år?

Hur många personer är i dag bidragsberoende, och vad kostar det?
Och hur många mera är bidragsberoende dom nästkommande åren?

Gärna en sammanställning av MIG-verkets totala budget?

En så komplett sammanfattning av dom verkliga kostnaderna för detta jätteprojekt, tack!

Till skillnad från dig, så är jag själv faktiskt tvungen att hålla en budget, och kan själv inte bara hitta på nya inkomster, på samma sätt som du hittar på nya skatter.

Presentera allt detta så fort som möjligt, jag tror att det åtminstone är några till, förutom jag, som vill veta vad detta verkligen kostar oss.

Hälsningar

SmyghukareN
Citera
2017-12-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Man t.o.m uppmanar asylsökande att ta sig till andra länder.

"Finansminister Magdalena Andersson (S) anser att Sverige inte ska ta emot fler flyktingar än vi klarar av att integrera. Hon uppmanar samtidigt asylsökande att söka sig till andra länder än Sverige.

– De har större möjligheter om de söker sig till något annat land, säger Magdalena Andersson.

– Det finns anledning för oss Socialdemokrater att vara självkritiska. Vi skulle tidigare ha varit tydliga med att vi inte kan ha ett större mottagande än vad samhället klarar av att ta emot.

Betyder det att de nivåer vi har nu inte är riktigt hållbara?
– Jag tänker att de personerna har större möjligheter om de söker sig till något annat land.

https://www.dn.se/nyheter/politik/integrationen-fungerar-inte-som-den-ska/

Vadan detta utspel?

Varför kommer det från finansministern och inte Löfven?

Har det någon koppling till oroligheterna på bostadsmarknaden? Håller bubblan på spricka?

Kommer Magdalena få pudla för det detta uttalande?

Hon kanske har läst denna utredning:
http://www.gp.se/ledare/sonesson-skrota-ebo-och-inf%C3%B6r-spr%C3%A5kkrav-f%C3%B6r-b%C3%A4ttre-integration-1.4955048
Citera
2017-12-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Kära Magdalena Andersson!

Du sitter med ett helt departement i ryggen, jag som skattebetalare skulle gärna vilja veta vad denna invandring verkligen kostar.

Så snälla söta rara, sätt några av dina medarbetare i arbete, och låt oss nu äntligen få veta vad detta har kostat oss, och kommer att kosta oss.

Kostar verkligen fusk-hazar-barnen 1 miljon om året / st?
Det vill säga runt 35 000 x 1000*000 = 35000000000 SEK / år?

Hur mycket gör det invandringsindustriella komplexet av med per år?

Hur många personer är i dag bidragsberoende, och vad kostar det?
Och hur många mera är bidragsberoende dom nästkommande åren?

Gärna en sammanställning av MIG-verkets totala budget?

En så komplett sammanfattning av dom verkliga kostnaderna för detta jätteprojekt, tack!

Till skillnad från dig, så är jag själv faktiskt tvungen att hålla en budget, och kan själv inte bara hitta på nya inkomster, på samma sätt som du hittar på nya skatter.

Presentera allt detta så fort som möjligt, jag tror att det åtminstone är några till, förutom jag, som vill veta vad detta verkligen kostar oss.

Hälsningar

SmyghukareN
Hon kunde även kolla upp om det även inom vården finns en överrepresentation av vårdkrävande tex anhöriginvandring. Vid de tillfällen jag besökt dylika inrättningar ger väntrummen det intrycket.
Citera
2017-12-23, 07:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sååå, vad händer nu?

Händer? Tja... huvudnyheten på SVT Text är just nu att asylinvandringen är rekordhög, trots regeringens så kallade skärpta krav. Så inget kommer hända. Sossesvinen har redan släppt in omöjliga mängder parasiter och nu tillåter sossesvinen att dessa parasiter tar hit sina anhöriga. Detta är bara sossesvintaktik att blanda bort korten inför valet. De lurar säkert en och annan.
Citera
2017-12-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
OM det här hade varit ärligt menat, vilket det naturligtvis inte är, så hade det inneburit att Hon helt enkelt tar årtionden på sig att räkna ut vad vanligt folk kan räkna ut på timmar.
Det går inte att ha folk som är så trögtänkta att leda.

DET GÅÅÅÅÅÅR LIKSOM INTE,
Det är helt vansinnigt.

Återinför för det första tjänstemannaansvaret.
Därefter en tidsgräns på två mandatperioder vid politiskt arbete oavsett nivå, förutom Till Riksdag, där man kan få en till.

Alltså max 12 år.
Där blir det en naturlig kvotering som faktiskt kan vara bra.

Politiken får Samhall att framstå som en Teknokrati/meritokrati.

Skillnaden är att vanligt folk inte tycker att det var för mycket i årtionde utan sen 2015. Har man gnällt och hatat sen det kom 16 000 om året så har man inte fått rätt för att 160 000 var för mycket.
Citera
2017-12-23, 08:04
Medlem
orrtupps avatar
S sänder dubbla budskap, budskapet till väljarna är " nu är det nog, nu sätter vi ner foten och tar ansvar för landet".

Budskapet till tredje världen är " kom till Sverige så försörjer vi er, vi ställer inga krav och ni behöver inte anpassa er. Kom kom!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in