2017-12-19, 03:07
Medlem
TeamJesuss avatar
Hackintosh r ett sett fr fattiga att undg Apple skatten. S vi som bygger Hackintoshes behver veta vilka komponenter som r bst optimerade fr OSX. allt gott tack p frhand
Citera
2017-12-19, 14:15
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
Hackintosh r ett sett fr fattiga att undg Apple skatten. S vi som bygger Hackintoshes behver veta vilka komponenter som r bst optimerade fr OSX. allt gott tack p frhand
Urskta att jag r otrevlig, men hur svrt r det att bara ska efter rekommenderade komponenter p ntet? Det tog mig 30 sekunder att hitta den hr sidan https://www.macworld.com/article/319...ackintosh.html

Sedan r ju frgan om det blir s mycket billigare med en Hackintosh. Frvisso kan man f komponenterna billigare, men i gengld kommer andrahandsvrdet bara vara en brkdel av en genuin Mac. Vad r det som du eftersker med ditt bygge, hgsta mjliga prestanda eller bara "acceptabel prestanda" och OS X? Sitter ibland med en Mac Mini frn 2011 (i5/8GB RAM) och 95 procent av tiden knns dess dubbelkrniga processor inte som en flaskhals. En sdan fr du tag i fr 2000-2500 kronor idag.

Nu r jag inte anti Hackintosh per se, och var frmodligen en av de frsta i landet att bygga en sdan sisdr 2005 nr frsta betan av OS X fr x86 letade sig ut p ntet. Men utbudet av hyfsat nya Macar till hyfsade priser r ett helt annat nu n det var d. Kan en iMac 27" frn 2011 vara ett alternativ? nnu klart acceptabel processor etc. Det enda som saknas r egentligen USB3, ska mycket data skyfflas r USB3 klart trevligare n USB2.
Citera
2017-12-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
Hr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in