Citat:
Ursprungligen postat av
TeamJesus
Hackintosh r ett sett fr fattiga att undg Apple skatten. S vi som bygger Hackintoshes behver veta vilka komponenter som r bst optimerade fr OSX. allt gott tack p frhand
Urskta att jag r otrevlig, men hur svrt r det att bara ska efter rekommenderade komponenter p ntet? Det tog mig 30 sekunder att hitta den hr sidan
https://www.macworld.com/article/319...ackintosh.html
Sedan r ju frgan om det blir s mycket billigare med en Hackintosh. Frvisso kan man f komponenterna billigare, men i gengld kommer andrahandsvrdet bara vara en brkdel av en genuin Mac. Vad r det som du eftersker med ditt bygge, hgsta mjliga prestanda eller bara "acceptabel prestanda" och OS X? Sitter ibland med en Mac Mini frn 2011 (i5/8GB RAM) och 95 procent av tiden knns dess dubbelkrniga processor inte som en flaskhals. En sdan fr du tag i fr 2000-2500 kronor idag.
Nu r jag inte anti Hackintosh per se, och var frmodligen en av de frsta i landet att bygga en sdan sisdr 2005 nr frsta betan av OS X fr x86 letade sig ut p ntet. Men utbudet av hyfsat nya Macar till hyfsade priser r ett helt annat nu n det var d. Kan en iMac 27" frn 2011 vara ett alternativ? nnu klart acceptabel processor etc. Det enda som saknas r egentligen USB3, ska mycket data skyfflas r USB3 klart trevligare n USB2.