2017-12-14, 05:05
Medlem
BarryHeros avatar
Lite sugen på att läsa hans "Falconer" som bland annat utav Time Magazine utsetts till en av 1900-talets bästa engelskspråkiga böcker. Handlar om en universitetsprofessor som hamnar i fängelse efter ha haft ihjäl sin bror.
Citera
2022-08-03, 19:39
Medlem
Germanofils avatar
Läste nyligen Bullet Park. Bra skit. Fantastiska människoporträtt från efterkrigstidens amerikanska "Suburbia". En ganska bisarr historia utan att för den delens skull vara orealistisk. Deprimerande och roligt på samma gång.
Citera
2022-09-14, 12:58
Medlem
Jag hittade en novellsamling av författaren på en loppis. Kommer tyvärr inte ihåg titeln. Jag hade inga större förväntningar, men det blev en positiv upplevelse att läsa. Överraskande bra!
Citera
2022-09-14, 18:12
Medlem
Yokosunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanishing
Jag hittade en novellsamling av författaren på en loppis. Kommer tyvärr inte ihåg titeln. Jag hade inga större förväntningar, men det blev en positiv upplevelse att läsa. Överraskande bra!

Kan det ha varit simmaren? Varenda novell är riktigt bra.
Citera
2022-09-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna

Tackar för ett titel-förslag! Jag har tyvärr inte kvar själva boken längre, men ska kolla upp vid tillfälle!
Citera
2026-08-09, 22:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna
Tack. Jag visste inte att det fanns en novellsamling med samma titel. De ska jag kolla upp.

Novellen The Swimmer är en av mina favoritnoveller.

Och filmen är lysande. Jag tänker att Burt Lancaster är perfekt i rollen - han tuggar ju på som en gräsklippare - och senare fattar man att det inte snurrar helt som det ska.
Citera
2026-08-16, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanishing

Har också läst noveller. Väldigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in