Citat:
Ursprungligen postat av Lugnet
Skulle anta att det vore något sådant jag har, isåfall.
Vad innebär det, isåfall? Jag ringde morsan och hörde om det där köret jag hade i grundskolan, hon sa att jag hade gjort något test hos något barnpsyk, som tydligen hade visat att jag hade en del egenskaper, men inte nog för att diagnosticeras som "ADHD".
Och en sak till, är det inte jobbigt när man ska ta körtkort eller söka jobb ifall man diagnosticerats med ADHD?
Alltså nu är jag riktigt trött på alla FB:are som tror att dom är läkare.
ADHD är fruktansvärt vanligt.
Jag har körkort fastän min ADHD är aktiv, så att säga.
Det som är det största problemet för de flesta med ADHD är att kunna koncentrera sig på saker man INTE ÄR INTRESSERAD AV.
Man kan inte läsa klart en uppgift innan man vill sätta igång med "arbetet", man kan oftast ha väldigt lätt för att glömma saker, svårt för att sitta stilla, är oftast fruktansvärt stressade och uppe i varv HELA TIDEN.
De som är steg 1 är att verkligen gå igenom den här "abstinensen" som jag brukar kalla det.
Sitta ensam hemma, helt tyst och bara blunda och tänka.. helst en hel kväll.
Du kommer känna att du vill sätta på TV, ringa någon, gå till datorn, för annars kommer du börja hyperventilera och få ett nervöst sammanbrott.
De är skit svårt med vissa som bara säger " Ta det bara lugnt, lugna ner dig"
Hur FAN ska man kunna lugna ner sig om man inte vet hur man gör?
Det funkar inte för oss att vara lugna, för att det är en substans i hjärnan som saknas oftast och den signalen som den ska sända ut är LUGNANDE SIGNALER så att säga.
ADHD är inte som en förkylning som går över utav sig själv, utan man MÅSTE få hjälp.
Alla som har ADHD är inte mottagliga för exakt samma hjälp, för mig har det funkat med terapi och medicin (Concerta och Zoloft).
Sök på nätet och gå till bibliotek och läs om ADHD.
Ps. DAMP finns visst som diagnos men läkarna "ogillar" att sätta den på barn nuförtiden för att det har blivit ett så negativt laddad ord.