2018-11-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Allting ska vara klart både med klubb och spelare sedan tidigare. Var en artikel nu i veckan om det och skulle nästan säga att det lät som att man ville invänta sista datumet ifall han skulle bli skadad nu när han varit iväg med landslaget. Och eftersom att allting ska ha varit färdigförhandlat sedan tidigare så har det egentligen inte funnits nån anledning till att göra klart innan. Hade han dragit korsbandet nu under hösten hade det naturligtvis inte varit lika spännande...
Tror du verkligen ett bankrutt IFK skulle våga gambla med "sin guldklimp"? Jag tror IFK fansen ska var lite oroliga.
Med Mats så vet man fan inte alls.
Citera
2018-11-28, 21:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Eran sopa ser bara bra ut då årets Allsvenska är den sämsta någonsin!
Du har hävdat det ett flertal gånger men har du några som helst belägg för ditt påstående?
Citera
2018-11-29, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Började också fundera på giorgi. Enligt Expressen dröjer besked till 12e dec. Signar man inte honom är man dum i huvudet. En av få som gjort det bra i år.

Offtopic: jävligt snygg brud har han dessutom. De verkar trivas i Göteborg enligt hans instagram.

Citat:
Allting ska vara klart både med klubb och spelare sedan tidigare. Var en artikel nu i veckan om det och skulle nästan säga att det lät som att man ville invänta sista datumet ifall han skulle bli skadad nu när han varit iväg med landslaget. Och eftersom att allting ska ha varit färdigförhandlat sedan tidigare så har det egentligen inte funnits nån anledning till att göra klart innan. Hade han dragit korsbandet nu under hösten hade det naturligtvis inte varit lika spännande...

Märkligt att man dragit ut på det med tanke på att allting är klappat och klart. För er del så hoppas jag verkligen att man väljer att nyttja optionen.
Citera
2018-11-29, 08:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag är ganska säker på att ni gjort ett bra nyförvärv och precis som du skriver så spelar man inte fram sig hos ett grekisk topplag på måfå om man inte är bra.

Ska jag vara ärlig så är det ganska imponerande att man plockat in en sådan här målvakt. Jag spekulerade lite tidigare i tråden kring vem ni kunde ta in och det här är milsvid bättre än mina spekulationer. Så länge han lyckas hitta formen det vill säga.

Som jag svarade MangoChutney det är imponerande att man lyckats landa en sådan här lösning om än ifall han gör bra ifrån sig så är han borta till 2020. Nej, sett till vad man har att jobba med så är detta en riktigt bra värvning.

Nu är detta inte riktat specifikt till dig utan alla göteborgare, vad händer med georgiern? Var inte allting redan klart?

Som Jonas Olsson säger med, antingen förlänger vi om ett år eller säljer honom.
Gör han bra ifrån sig och trivs bra i stan med så är det ju inte orimligt med en förlängning. Han har ju åtminstone en liten parvel (frun var ju gravid i sjätte månaden när han drog till Israel) så sådant spelar in.

Beträffande Giorgi så har man nu i dagarna sagt att man har ett möte den 12e dec där budget etc för kommande år ska sättas. Det sade också från Max M:s håll där på en direkt fråga "Utifrån sett kan man tycka att det är självklart att förlänga med Giorgi" att "Det kan man tycka".

Frågan är ju dock vad man anser bäst. Giorgi kostar tydligen 3 mille, vill man lägga dom pengarna där eller har man nåt annat på g? Kommer Emil lämna eller tar man delar av den summan man skulle lagt på Giorgi för att förlänga med Emil för att behålla en kulturbärare?
Det ryktas ju om Vibe, tar man summan Giorgi skulle kostat och lägger som en sign-on/lön ihop med en del av Tobbes lön för att få "hem" honom?

Det är svårt att veta exakt hur man tänker, men förlänger man INTE med Giorgi lär något annat vara på g in. Man är ju som sagt överens om kontraktet och köpet så det är i sig inget problem.
Citera
2018-11-29, 11:25
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gör han bra ifrån sig och trivs bra i stan med så är det ju inte orimligt med en förlängning. Han har ju åtminstone en liten parvel (frun var ju gravid i sjätte månaden när han drog till Israel) så sådant spelar in.

Beträffande Giorgi så har man nu i dagarna sagt att man har ett möte den 12e dec där budget etc för kommande år ska sättas. Det sade också från Max M:s håll där på en direkt fråga "Utifrån sett kan man tycka att det är självklart att förlänga med Giorgi" att "Det kan man tycka".

Frågan är ju dock vad man anser bäst. Giorgi kostar tydligen 3 mille, vill man lägga dom pengarna där eller har man nåt annat på g? Kommer Emil lämna eller tar man delar av den summan man skulle lagt på Giorgi för att förlänga med Emil för att behålla en kulturbärare?
Det ryktas ju om Vibe, tar man summan Giorgi skulle kostat och lägger som en sign-on/lön ihop med en del av Tobbes lön för att få "hem" honom?

Det är svårt att veta exakt hur man tänker, men förlänger man INTE med Giorgi lär något annat vara på g in. Man är ju som sagt överens om kontraktet och köpet så det är i sig inget problem.

Enligt mig vore det ren idioti att inte signera Giorgi för att lägga de pengarna på Emil eller Vibe. Vibe kommer vi inte ha en chans att sälja vidare vilket vi verkligen kan göra med Giorgi och är det nått vi i Blåvitt behöver så är det ju pengar. Att ha kvar Emil skulle verkligen ge mig glädje men han har ju själv sagt att han vill iväg och vi kommer inte heller få möjligheten att få honom såld framöver tror jag. Sen så har ju Blåvitt lagt bud på Piotr Johansson som spelar på Emils position så känslan är ju att de försöker hitta en ersättare där.

Jag tror att Emil kommer sticka till MLS och spela där i nått år, kanske att han avslutar hos oss. Vibe skulle nog gärna komma tillbaka till klubben men tror inte vi har råd.
Citera
2018-11-29, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Hellre ta in georgiern isf krasst baserat på att man kan göra en ekonomisk vinning och lär göra det då Göteborg endast är en mellanstation för honom.

Visst vore Vibe ett fint nyförvärv då han känner klubben sedan tidigare men det lär inte generera övergångspengar. Dock så passar han in i mallen då ni behöver en "killer" i straffområdet. Hur ser man på Vibe, hade ett sådant nyförvärv genererat fler sålda säsongskort?
Citera
2018-11-29, 12:07
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Om det där stämmer är det rätt ruttet agerande av IFK och Giorgis borde rimligtvis vara aningen sur.
Citera
2018-11-29, 15:39
Avslutad
Så Kevin Ackermann är klar för Fiorentina. Hur mycket kan Häcken tänkas ha fått för honom? Jag skulle säga att 3-5 miljoner vore fantastiskt med tanke på hur extremt överskattad han är. Personligen tycker jag att det vore ett ockerpris men har man varit med på topplistor över europas största talanger så borde väl det synas på prislappen?
Citera
2018-11-29, 15:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så Kevin Ackermann är klar för Fiorentina. Hur mycket kan Häcken tänkas ha fått för honom? Jag skulle säga att 3-5 miljoner vore fantastiskt med tanke på hur extremt överskattad han är. Personligen tycker jag att det vore ett ockerpris men har man varit med på topplistor över europas största talanger så borde väl det synas på prislappen?

I vanliga ordning finns det nog med klausuler som faller ut vid spelade matcher, mål, titlar osv.
Citera
2018-11-29, 16:27
Avslutad
Grattis till Ajdarevic alla Göteborgare. Brutit kontraktet med AEK och kommer nog hålla till i Göteborgsområdet. Så ifall Sonny inte får för sig att "sno" Ajdarevic så lär han hamna i Göteborg.
Citera
2018-11-29, 17:58
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Grattis till Ajdarevic alla Göteborgare. Brutit kontraktet med AEK och kommer nog hålla till i Göteborgsområdet. Så ifall Sonny inte får för sig att "sno" Ajdarevic så lär han hamna i Göteborg.

Sonny är småsint och lider av grava mindervärdeskomplex så han kommer göra allt för att sno oss på konfekten.
Citera
2018-11-29, 21:03
Medlem
bagarn29s avatar
Strandberg inte med i dagens trupp. Dålig mot Lund. Är han på väg bort i vinterfönstret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in