Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Jag är ganska säker på att ni gjort ett bra nyförvärv och precis som du skriver så spelar man inte fram sig hos ett grekisk topplag på måfå om man inte är bra.
Ska jag vara ärlig så är det ganska imponerande att man plockat in en sådan här målvakt. Jag spekulerade lite tidigare i tråden kring vem ni kunde ta in och det här är milsvid bättre än mina spekulationer. Så länge han lyckas hitta formen det vill säga.
Som jag svarade MangoChutney det är imponerande att man lyckats landa en sådan här lösning om än ifall han gör bra ifrån sig så är han borta till 2020. Nej, sett till vad man har att jobba med så är detta en riktigt bra värvning.
Nu är detta inte riktat specifikt till dig utan alla göteborgare, vad händer med georgiern? Var inte allting redan klart?
Som Jonas Olsson säger med, antingen förlänger vi om ett år eller säljer honom.
Gör han bra ifrån sig och trivs bra i stan med så är det ju inte orimligt med en förlängning. Han har ju åtminstone en liten parvel (frun var ju gravid i sjätte månaden när han drog till Israel) så sådant spelar in.
Beträffande Giorgi så har man nu i dagarna sagt att man har ett möte den 12e dec där budget etc för kommande år ska sättas. Det sade också från Max M:s håll där på en direkt fråga "Utifrån sett kan man tycka att det är självklart att förlänga med Giorgi" att "Det kan man tycka".
Frågan är ju dock vad man anser bäst. Giorgi kostar tydligen 3 mille, vill man lägga dom pengarna där eller har man nåt annat på g? Kommer Emil lämna eller tar man delar av den summan man skulle lagt på Giorgi för att förlänga med Emil för att behålla en kulturbärare?
Det ryktas ju om Vibe, tar man summan Giorgi skulle kostat och lägger som en sign-on/lön ihop med en del av Tobbes lön för att få "hem" honom?
Det är svårt att veta exakt hur man tänker, men förlänger man INTE med Giorgi lär något annat vara på g in. Man är ju som sagt överens om kontraktet och köpet så det är i sig inget problem.