2017-12-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Känns inte bra alls. Vistas dagligen i området och har på känn att det snart smäller igen, för man har väl inte lyckats få tag på objektet för de 3 händelser som hänt senaste dagarna?
Ni som vet, kanske vet vilka ställen i Lundby man ska undvika? Dag, kväll som natt.
Tips tack.

Som sagt det kan smälla vart som helst i gbg och tror nog inte att banditerna bryr sig om tid.. skulle nog säga när det börjar bli mörkare. Efter 19:00-20:00
Citera
2017-12-05, 11:52
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biskop41838
Som sagt det kan smälla vart som helst i gbg och tror nog inte att banditerna bryr sig om tid.. skulle nog säga när det börjar bli mörkare. Efter 19:00-20:00

Nä, så sant som det är sagt. Tack för svar ändå (Y)
Citera
2017-12-05, 12:07
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ett misstänkt farligt föremål har hittats på Hisingen – i en närliggande bostad bor en känd gängkriminell man från södra Biskopsgården. Enligt uppgift till GP ska det handla om en handgranat som hittats under en bil som mannen brukar.

GP
Senast redigerad av hash 2017-12-05 kl. 12:39.
Citera
2017-12-05, 14:04
Medlem
pyro860s avatar
Det är ju inte första gången man försöker mörda honom. 2016-11-25 besköts ju Ad*ian vid Vårvädersgatan.

Hur lyckas man hitta en granat under en bil egentligen?
Citera
2017-12-05, 14:56
Medlem
Eftersom handgranaten som hittades under en bil i Brämaregården var arrangerad så att den skulle explodera när bildörren öppnades,kan vi väl anta att detta var mer än en varning.
Citera
2017-12-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Det var bara en bra plats att stå på tydligen..

"– Vi har vår brytpunkt vid moskén, det är därifrån vi utgår och styr insatsen, men föremålet har absolut ingenting med moskén att göra. Räddningstjänsten är där för att det är en bra parkering att stå på."
https://www.expressen.se/gt/misstankt-farligt-foremal/

Ok, låter rimligt. Jag förundrades bara lite av att nyhetsuppläsaren på SVT med största tydlighet påpekade att moskén ligger såpass nära. Som om det var viktigt för nyheten i sig. I nästa andetag sade hon att det var oklart om det hade med saken att göra.
Var hon då ens tvungen att nämna detta? Eller hade nyhetssändningen blivit fyra sekunder för kort om hon inte sagt det?
Citera
2017-12-05, 17:26
Medlem
Zeeuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-lars
Ok, låter rimligt. Jag förundrades bara lite av att nyhetsuppläsaren på SVT med största tydlighet påpekade att moskén ligger såpass nära. Som om det var viktigt för nyheten i sig. I nästa andetag sade hon att det var oklart om det hade med saken att göra.
Var hon då ens tvungen att nämna detta? Eller hade nyhetssändningen blivit fyra sekunder för kort om hon inte sagt det?

Det blir väl ett smaskigare inslag om man får nämna ordet moské i inslaget. Alla vet ju hur ett rykte byggs upp. Det räcker med att släppa några pusselbitar eller fragment. Sen skapar folk en egen story. In the end of the day hoppas väl SVT på att folk ska prata om att NMR planerat att spränga en moské...
Citera
2017-12-05, 20:47
Medlem
Flyttade därifrån för ett halvår sen, var ju tur då! Under mina tre år i Kville var det väl en drive by skjutning in i en resturang vid kvilletorget men annars väldigt lugnt. Trevligt område annars!
Citera
2017-12-05, 22:03
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Känns inte bra alls. Vistas dagligen i området och har på känn att det snart smäller igen, för man har väl inte lyckats få tag på objektet för de 3 händelser som hänt senaste dagarna?
Ni som vet, kanske vet vilka ställen i Lundby man ska undvika? Dag, kväll som natt.
Tips tack.

svt-huset
Citera
2017-12-05, 23:13
Medlem
Elikos avatar
Satsar mina dollar på att Adrian inte överlever 2017
Citera
2017-12-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Satsar mina dollar på att Adrian inte överlever 2017

Satsar mina oxå..
Citera
2017-12-05, 23:55
Medlem
Silltunnas avatar
Det är ju synd att de där gängen så påfallande ofta misslyckas med att ta livet av varandra. Blir istället halvdana försök med risk att oskyldiga civila kommer till skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in