2017-11-28, 15:32
Medlem
Rynes avatar
Hanna erbjöds lägenhet – mot sex
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hanna-erbjods-lagenhet-mot-sex
Citera
2017-11-28, 16:03
Medlem
LeaveDoggeAlones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Vad är det som är äckligt tycker du? Att en man och en kvinna potentiellt skulle ha sex? Antingen blir det av och det är ju trevligt för de inblandade -- eller så blir det inte av och då är det bara ingenting. Det är ju inte direkt våldtäkt vi pratar om.

Om en person anser sig ha råd att hyra ut en bostad billigare för att ha lite mer sex och en annan person tycker att det är en bra deal för att komma billigare undan är inte äckligt utan bra, sunt och frigörande. Oavsett kön på de bägge inblandade.

Så det är okej då om personen ej har något annat val? Hyresgästen måste alltså ha sex med en gubbe för att ha tak över huvudet? Visst, inte våldtäkt. Men äckligt förde.
Citera
2017-11-28, 16:18
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeaveDoggeAlone
Så det är okej då om personen ej har något annat val? Hyresgästen måste alltså ha sex med en gubbe för att ha tak över huvudet? Visst, inte våldtäkt. Men äckligt förde.

I detta fall hade hon ju såklart ett val. Det stod inte mellan att frysa ihjäl om en timme i en snödriva vs. att ha sex med han som ville hyra ut.

Hon kunde välja att anta erbjudandet eller tacka nej. Låt vara att hon letar boende "akut" i Sundsvall, men det är naturligtvis inte särskilt svårt att få boende i Sundsvall, om man är beredd att inte bo helt centralt. "Akut" var antagligen inte akut i betydelsen nu om en timme, utan troligen inom nån eller några veckor.

Sen är det klart att tjejen knappast uppskattade förslaget och tyckte att mannen var äcklig. Inte tu tal om det. Jag skulle känna samma sak (fast man är ju luttrad och vet redan att många män är allmänt äckliga, haha). Men tvång var det ju inte.
Citera
2017-11-28, 16:30
Medlem
Universells avatar
Kan man få straff för sånt här i Sverige egentligen? Visserligen vidrigt, men straffbart??
Citera
2017-11-28, 16:35
Medlem
Linguass avatar
Jag trodde den moderna svenska kvinnan var sexuellt frigjord
Citera
2017-11-28, 16:51
Medlem
sajebiss avatar
Mycket moraltugg här hör jag. Tyvärr är det så här världen fungerar, tillgång och efterfrågan liksom och jag kan tycka att det är bra att hon får lära sig det.

Hur tror ni förresten att t.ex. många av de s.k. fina damerna som svassar ner till ICA Esplanad med högklackat, full makeup och kort kjol har hamnat uppe på Östermalm.........av en slump?
Citera
2017-11-28, 16:52
Medlem
Sheen999s avatar
Hon såg sin chans att stå i rampljuset ett ögonblick och tog den helt enkelt, klart hon ska ha lite uppmärksamhet och bekräftelse
Citera
2017-11-28, 17:03
Medlem
dwgs avatar
Alla försök till att få ha sex blir trakasserier nu för tiden.
Man måste kunna fråga och få ett JA eller NEJ som svar, sen är det glömt. Och båda går vidare i livet.

Trakasserier blir det om man fortsätter att fråga vid första NEJ.
Citera
2017-11-28, 17:21
Medlem
Enzymes avatar
Som jag ser det så ville killen ligga och han sa ju aldrig att det var sex mot lägenhet som gäller. Är man vuxen får man sexuella inviter hela tiden. Bara säga nej tack. Man försöker ju scora överallt gymmet, jobbet, ytligt bekanta osv.
Citera
2017-11-28, 17:25
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
För att dom inte har en realistisk bild på hyresbomarknaden så betalar dom i natura?
Kan vara så att dessa små sötnosar faktiskt får den där centrala ettan eller tvåa för max 5000kr eftersom dom just är tjejer då tjejer oftast ses som mer ansvariga när det kommer till att hyra så väljer folk att hyra ut till en brud framför en kille eftersom vi killar inte har lika städat, snyggt och är prydda som brudar.

Vart står det att hon skulle ha lägenheten gratis? Varför skulle hon vilja ha sex med någon slumpmässig snubbe för att hon kanske ska få en lägenhet?

Alla ser dig som en idiot.

Hur fan skulle du själv reagera ifall du söker en lägenhet och du får erbjudandet att går du ner på knä och låter honom munknulla dig så får du lägenheten? Går du ner på knä då som en billig hora?

Nej, du är nog billigare som hade blivit grupp-knullad i röven för att få denna lägenhet.
Nu är jag man så nu går du till överdrifter. Homofilisk manssex är inte förenligt med naturen. Det blir inga avkommor och är en psykisk sjukdom.

Hade det varit en kvinna hade jag kanske övervägt det, om jag fått en bra deal.

Nu framstår du som en riktigt stor idiot. Var det var du som gick till tidningen och grät ut?
Citera
2017-11-28, 17:38
Medlem
Ifall ni tycker att sådant här beteende ska vara acceptabelt, är det inte rimligt också att allmänheten får veta precis vad sådana här personer heter? Frihet att sprida information likt frihet att tacka ja/nej till erbjudanden?

Grejen är just den att dem flesta som inte är desperata flyttar hemifrån för att söka större självständighet, att bli en ful person sexlakej är inte i linje med detta och en lägenhet som ägs av en sådan person har inte mycket marknadsvärde.
Citera
2017-11-28, 17:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Förstås en total ickenyhet. Om Hanna inte klarar av en sliskig fråga utan att bli så kränkt att hon måste springa till kvällspressen så kanske Hanna trots allt ska bo kvar hemma ett tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in