2011-10-18, 02:10
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
I låten Sara med Mauro Scocco låter det som att han sjunger: Åh Sara, kom ut ikväll. Jag väntar runt hörnet med sälen i läder.

Haha, eller ''vid Sävulen'' som jag och min brossa trodde den gick först, fick reda för bara några år sen att det är ''vid seven eleven'' dum man kände sig då.
Citera
2011-10-18, 02:50
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Losing my religion med R.E.M - Thats me in the corner, vilket jag hörde som Thats me eating corn there

Let's pee in the corner , let's pee in the spotlight
Citera
2011-10-18, 12:46
Medlem
Fossilens avatar
David guetta - sexy bitch. Låter som sexy fish
Citera
2011-10-18, 20:46
Medlem
System of a down - Pictures. Trodde han sjöng "I've got bitches on my mind!"
Citera
2011-10-19, 00:49
Medlem
Magnus Ugglas låt "har ni efterfest på eran balkong"
Trodde först att den gick "har ni äppelfest på eran balkong"
Så gick runt och små sjöng på den låten tills jag fick höra om mitt lilla misstag.
Citera
2011-10-19, 06:33
Medlem
Ber om ursäkt om det blir någon upprepning.

Ludacris - Blueberry yum yum
-han säger fitta runt andra refrängen någonstans.

Christina Aguilera - What a girl wants
-hon sjunger "whatever makes me happy sets you free" jag har alltid hört "whatever makes me having sex for free"

Aqua - Barbie girl (detta kan ha att göra med min låga ålder och begränsade engelskakunskaper när låten kom ut)
-där han sjunger "let's go party" sjöng jag alltid "läsk och party"

Sen den självklara (som måste stå med någonstans i tråden men som jag inte fick fram när jag sökte i ämnet) Mr Saxobeat där killen kommer in och sjunger "O-o-o-kay mhm yeah" och man inte kan undgå att höra "Åh-åh-åh-Åke mhm yeah".

En annan lite rolig anekdot när det gäller musik: har ni lyssnat ordentligt på Uncle Crackers Follow me? I första refrängen hör man hur han drar in en snorkråka direkt efter meningen "Follow me everything is allright.
Citera
2011-10-19, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Haha, eller ''vid Sävulen'' som jag och min brossa trodde den gick först, fick reda för bara några år sen att det är ''vid seven eleven'' dum man kände sig då.

Ja, precis. Det hade åtminstone känts mindre pinsamt om den varit på engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Let's pee in the corner , let's pee in the spotlight

Så man kan ju också höra.
Citera
2011-10-24, 09:42
Medlem
När jag hörde Timoteij - Kom på Melodifestivalen så var jag helt säker på att de sjöng "Ta min hand så gör vi allt det som 08:er vill".

http://www.youtube.com/watch?v=ASRry6HQ54w

1:07 >
Citera
2011-10-30, 00:48
Bannlyst
I Wonderwall med Oasis låter det som att de sjunger You never really had a mouth (You never really had a doubt).
Citera
2012-01-16, 16:55
Medlem
elahis avatar
Familjen - Det Var Jag, har alltid trott att de cirka 1:54 in i låten sjunger "..det e med dig jag vill ligga med" och tyckt att det var lite skumt.
Men insåg just att de sjunger "..det e med dig jag vill bli gammal".
Har aldrig varit riktigt hajj på skånska...
Citera
2012-01-25, 14:37
Medlem
I Patrik Isakssons låt "Hos dig är jag underbar" sjunger han "Har du kraft och ge dig av eller mod att stanna kvar" När jag var liten trodde jag att han sjöng "Ta din katt och ge dig av eller Modo stannar kvar" :P
Citera
2012-01-25, 15:06
Medlem
I Pussycat Dolls låt "When I grow up" sjunger de: "when I grow up I wanna be famous, I wanna be a star, I wanna be in movies. When I grow up I wanna see the world, drive nice cars, I wanna have groupies" men get låter som om de sjunger "Drive nice cars, I wanna have boobies..." :P

Sen har jag väl som många andra hört andra ord i Kate Ryans Désenchantée" när hon i refrängen sjunger "Tous mes idéaux, des mots Abimés" så hör jag "aldrig mer" istället för "Abimés"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in