1:30 in i Beatles låt "Yellow Submarine" hör man: "Ba' stanna här, Mr.Barker, Posten är här!", sedan kommer det något oöversättligt ... sedan hör man i bakgrunden en skåning som ropar "Han stänger, han bestämmer!"
Men det e väl sant? Vet iaf att det e svenska i introt, kommer inte ihåg vad det e...
min lillebror har en kompis som han ofta pratar om och då bruakr det ofta vara om hur klantig han är osv, han verkar vara lite mindre begåvad än andra nionde klassare, men just en sak har satts sig på min hjätna som min bror berättade.
Han skulle sjunga refrängen i "i wanna know what love is!" och fick det till "dont wanna leave without you!"
fattar inte alls hur han kunde höra så fel, men det är en sådan sak man kan tänka på om livet är surt.
----------
Men kommer med ett bidrga här också:
I låten At The Gates - Primal Breath, när han upprepar "Single hearts" när han sjunger andra gången har jag alltid varit helt övertygad om att han sjunger Sieg Heil, även om jag aldrig fick det att gå ihop...
Man vet att den heter caught in the middle, men när den var populär för några år sen och radiopratarna presenterade den så lät det som kåt in the middle...
1:30 in i Beatles låt "Yellow Submarine" hör man: "Ba' stanna här, Mr.Barker, Posten är här!", sedan kommer det något oöversättligt ... sedan hör man i bakgrunden en skåning som ropar "Han stänger, han bestämmer!"
Det är inte helt dåligt.
Faktum är att det är en svensk som faktiskt säger "Posten är här Mr Baker, posten är här" ,och får till svar: "Då fortsätter vi resan"