2007-02-14, 12:12
Medlem
jan-es avatar
Lyssnar just nu på Ida Maria - Louie på p3.. och visst fan låter det som hon sjunger Bluuue Weeeeeed i refrängen
Citera
2007-02-14, 15:17
Medlem
insideouts avatar
när jag var liten så trodde jag att de sjöng i "Top Gun" låten
"Take my brother Owen" när de sjunger "Take my breath away"
Citera
2007-02-14, 15:43
Medlem
Såg att Summer of sixtynine har varit uppe till diskussion. Jag har en gammal bekant som hade en mycket intressant tolkning av sin felhörning "I got my first real sexdream". Låten fortsätter "bought it at the five and dime, played it til' my fingers blead". Hans tolkning av texten var följande; att Bryan drömde om sex, sen hade han lite svårt att förklara biten med five and dime men det var helt glasklart att played it til' my fingers blead innebar att Bryan helt enkelt runkade tills fingrarna blödde.

Vidare har jag observerat en intressant sak i Spending my time av Roxette, dock ingen felhörning. Cirka 4:10 in i låten så ylar Marie Fredriksson ur sig textraden "Spending my time, my time, my time masturbating without you honey". Detta är säkert en gammal och välkänd observation men kanske glädjer den någon.
Citera
2007-02-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa_Rock
Såg att Summer of sixtynine har varit uppe till diskussion. Jag har en gammal bekant som hade en mycket intressant tolkning av sin felhörning "I got my first real sexdream".

Ops
Citera
2007-02-14, 18:42
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jempa
Scorpions - No pain no gain

det låter som de sjunger "No pay no gay" eller så kanske det bara är jag som hör dåligt.

Vi satt och lysssnade på gamla Def Leppard - hits för ett tag sedan, och refrängen till låten "Stand up-Kick Love into Motion" lät som "Stegö-Chilo Devotion". Men vi drack öl också.
Citera
2007-02-14, 19:35
Medlem
don corleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe

Samma polare sjöng; "I saw the tiger" till Eye of a tiger

Haha,låter som min polare men han sjunger I am the tiger" och tror verkligen det är rätt också xD
Citera
2007-02-14, 22:10
Medlem
Schnauzers avatar
Highway to Hell = I Need to Help!

En kompis som trodde det, fan vad vi garvade
Samma kille trodde iofs TNT av AC/DC handlade om knark. "Ja TNT är väll ett sorts knark?"
Citera
2007-02-14, 22:36
Medlem
Kanske bara kul om man gillar bandet Dream Theater men här är några "misheard lyrics" på några av deras låtar. Vissa är grymt roliga ( om man nu faktiskt vet vad han egentligen sjunger )

http://www.youtube.com/watch?v=fVFn5wpu4Tc

Och nej, inga av dom här stämmer. Typ som när det står "Cut In A Whale" så sjunger han egentligen "Caught In A Web"
Citera
2007-02-14, 23:22
Medlem
Min flickvän trodde Janis Joplins sjöng följande i låten Mercedes Benz.

Oh Lord, won’t you buy me a Mercy Despence?
My friends are black horses, I must make friends.

Orig.
Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Citera
2007-02-14, 23:45
Medlem
KladHests avatar
Kommer bara på ett fåtal just nu.. men en är en indisk låt som är theme låten till "the Guru" filmen.

iaf, typ 5000 gånger i den låten sjunger han nått "chori chori hu-bla bla bla" sen något som låter precis som "jag är en gay" och lite senare "kom och suga bannan" om och om igen.

Finns på youtube här http://www.youtube.com/watch?v=Mrh9t7pHPOE Filmen är några gulingar som tror att dom är roliga, men skit i dom.

Sen markoolios - Rocka på, låter det precis som dom säger "Runka på" uppföljt av "så hårt det går" i refrängen.
Citera
2007-02-14, 23:47
Medlem
Cryingmantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbsi
I In flames låten "Crawl through knives" så låter det som han sjunger "He's in my ass, this guy" i refrängen
Och nu när ni hör den kommer ni tänka på det hela tiden

Nooo, nu har du förstört min favoritlåt! Den låter visserligen annorlunda i lurar och i högtalare. Men ändå, jag kommer aldrig mer kunna lyssna på låten utan att höra just det.
Damn!
Citera
2007-02-15, 00:50
Medlem
baazs avatar
Den eviga klassikern. Såg att någon tog upp det i ursprungstråden det länkades till i början.

Opus - Life is life.

I introt ropar någon "come on you all". Tyckte tills för bara något år sedan att det ropades "kom igen nu dåååå". En smula pinsamt såhär i efterhand.

Men det värsta jag hört är nog när en klasskamrat på högstadiet med en dåres envishet hävdade att Inner Circle sjöng "Bad boys bad boys, hatche bana do", (med reservation för stavningen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in