2018-04-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hämta posten två gånger per år ,

Det begriper du väl!

Man beställer massor av grejer idag till "poste restante" på ett postkontor i Danmark, sedan planerar man en öl och spritresa i slutet av maj till Tyskland.

Man gör då två flugor på smällen!
Citera
2018-04-14, 04:29
Medlem
Strangeflowers avatar
Fyndiq

Citat:
Ursprungligen postat av tuv
"Aldrig några avgifter från Postnord" står det på Fyndiqs sida. Kan det stämma?

https://fyndiq.se/fyndiq/fyndiq-snabbt-fyndiq-superbilligt-vad-ar-skillnaden/

Tydligen inte. Jag har åkt på 116 kronor x 2 för att lösa ut 2 paket. Dock står det att de ersätter Postnords administrationsavgifter, men att man själv får betala tullavgifter och importmoms...Du hittar allmänna villkor i appen, under "Din sida" (en silhuett/gubbe i nederkanten på appen). Mailade dem för 4 dagar sedan om just detta, men inget svar ännu.
Senast redigerad av Strangeflower 2018-04-14 kl. 04:36.
Citera
2018-04-14, 05:19
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Vad har du för källor som inte andra här i tråden har? Ljuger Kenneth Verlage när han säger att det kommer en momslösning för Wish snart? Eller har någon chef på PN ändrat sig, kanske på order av Magdalena?

Frågan är ju om PostNord är inblandade i själva programmeringslösningen på något sätt?

Jag tänkte på att Postnord har väl tagit fram lösningen med en länk till en bild på etiketten, och den har aldrig fungerat för mig, ens denna veckan... (Och att stoppa in en länkadress till en existerande bild borde ju vara bland det enklaste att programmera, jag menar personalen kan ju via mejl posta en bild på paketet, och jag antar att de inte letar igenom en miljon bilder varje gång de gör det...)

Kännetecknande för PostNord verkar vara att ju snabbare en 'lösning' tagits fram ju sämre fungerar den...
Senast redigerad av Enydrion 2018-04-14 kl. 05:24.
Citera
2018-04-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Postnord snabbar upp sorteringen av Kinapaketen med hjälp av AI
https://www.postnord.com/sv/media/artiklar/notiser-fran-postnord/notiser-2018/Ny-teknologi-underlattar-sortering-av-Kinapaketen/
Postens förtroende är rekordlågt.
https://www.postnord.se/lyssnar
Citera
2018-04-14, 08:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Postens förtroende är rekordlågt.
https://www.postnord.se/lyssnar
Det är därför dom jobbar på att förbättra sig, att ta in moms är ett exempel t.ex. så slipper varje importör att bekymra sig om det då det var ganska krångligt innan...
Citera
2018-04-14, 08:21
Medlem
Citat:
Det är därför dom jobbar på att förbättra sig, att ta in moms är ett exempel t.ex. så slipper varje importör att bekymra sig om det då det var ganska krångligt innan...
Tror inte de som saknar sina paket gläds med dig över att moms betalas från första kronan. Folk är mest förbannade över importhandelns haveri, vilket PostNord försöker blidka genom att försöka gjuta olja på vågorna med ett landsomfattande PR-jippo.
Senast redigerad av gold-teeth 2018-04-14 kl. 08:26.
Citera
2018-04-14, 08:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Tror inte de som saknar sina paket gläds med dig över att moms betalas från första kronan. Folk är mest förbannade över importhandelns haveri, vilket PostNord försöker blidka genom att försöka gjuta olja på vågorna med ett landsomfattande PR-jippo.
Paketen kommer nästa vecka då har dom jobbat ikapp i Örebro, sedan flyter det på som en oljad blixt...
Citera
2018-04-14, 08:40
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Hur avgör du om säljaren skickar från EU eller ej, har sett att flera kinasäljare påstår de skickar från Tyskland, men läst i recensioner att de skickat från Kina i verkligheten...

ställ in item location europe i ebay.. går också att göra i aliexpress för vissa varor, om du söker efter headphones kan du välja ship from t.ex france.
Citera
2018-04-14, 09:37
Medlem
Citat:
Paketen kommer nästa vecka då har dom jobbat ikapp i Örebro, sedan flyter det på som en oljad blixt...
Önskar jag hade en likadan kristallkula som du har.
Citera
2018-04-14, 09:41
Medlem
Citat:

Mina paket har suttit fast i 6 veckor nu i det svarta hålet örebro. Är det din defintion på oljad blixt.
Citera
2018-04-14, 09:48
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Önskar jag hade en likadan kristallkula som du har.
Den kommer på posten (mot en avgift), när du har över 1000 inlägg i den här tråden.
Sedan tror jag att det finns ett krav om att i vart fall några av inläggen måste kalla människor för "white trash".
Mitt råd är att du sparar de inläggen till de människor som verkar mest uppgivna över avgiften, jag tror att det är de svaren som genererar mest njutning både för kimdah2002 och postnords supportavdelning.
Citera
2018-04-14, 12:25
Medlem
Hidetoshis avatar
Citat:

Det skrev du i mars också när första containern till Kina skulle gå tillbaka, det skulle flyta på så bra sen... Har endast blivit värre sen dess enligt egna erfarenheter och från vad folk skriver.

Jag antar att så många har fått paket utan avgift senaste tiden är att de har så fullt och kaos att de måste släppa igenom paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in