Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 19:34
  #1
Medlem
Jag var dum och startade en tråd där jag skämtade om att jag höll på att bli rekryterad av IS... vilket jag förstår helt och hållet då det bara var trams ifrån min sida. Men jag reagerade på att den skrotades helt och bara efter 2-3 minuter.
Har man blivit rapporterad till SÄPO nu eller vad händer? Vet att det var jättedumt såklart och skäms nu i efterhand.
Citera
2017-11-10, 20:06
  #2
Medlem
Nej, man blir inte anmäld till Säpo för det.
Citera
2017-11-10, 20:10
  #3
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ibland går det snabbt när vi får rapporter från användare eller är inne i våra forumdelar alternativt "Nya ämnen" och kikar redan.

Flashback har ingen uttalad ståndpunkt gällande terrorism. Faktum är att vi inte har det gällande de flesta områdena utan det är upp till användarna att ha åsikter, forumet är bara en plattform för det. Självklart har ingen rapporterat dig till SÄPO från vårat håll. Tråden bedömdes som trams (vilket var precis vad det var enligt vad du skriver själv).
Citera
2017-11-10, 20:10
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nej flashback har inte kontaktat säpo.
Citera
2017-11-10, 20:25
  #5
Medlem
TorvallaForevers avatar
Nejdå. Du kan vara lugn
Citera
2017-11-10, 20:28
  #6
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi
Jag var dum och startade en tråd där jag skämtade om att jag höll på att bli rekryterad av IS... vilket jag förstår helt och hållet då det bara var trams ifrån min sida. Men jag reagerade på att den skrotades helt och bara efter 2-3 minuter.
Har man blivit rapporterad till SÄPO nu eller vad händer? Vet att det var jättedumt såklart och skäms nu i efterhand.

Nej, Flashback lämnar inte ut uppgifter vare sig till media, polisen, SÄPO eller annan utomstående. Jag förstår dock inte vad tidsintervallet mellan trådstrat och papperskorgning skulle ha med saken att göra? Eftersom den korgades snabbt så blev du rädd att Flashback kontaktat SÄPO ? Hur ser logiken ut bakom det resonemanget. Värdelösa och/eller regelbrytande trådar kastas så fort en moderator får syn på dom och det kan ta allt mellan 10 sekunder till flera dagar beroende på inloggningsfrekvens hos moderatorn och om den rp:aas eller inte.

För övrigt så ser jag inte att du har någon papperskorgad tråd om IS överhuvudtaget.
Citera
2017-11-10, 20:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, Flashback lämnar inte ut uppgifter vare sig till media, polisen, SÄPO eller annan utomstående. Jag förstår dock inte vad tidsintervallet mellan trådstrat och papperskorgning skulle ha med saken att göra? Eftersom den korgades snabbt så blev du rädd att Flashback kontaktat SÄPO ? Hur ser logiken ut bakom det resonemanget. Värdelösa och/eller regelbrytande trådar kastas så fort en moderator får syn på dom och det kan ta allt mellan 10 sekunder till flera dagar beroende på inloggningsfrekvens hos moderatorn och om den rp:aas eller inte.

För övrigt så ser jag inte att du har någon papperskorgad tråd om IS överhuvudtaget.
Tänkte om ni kanske hade något filter som reagerar på olika ord/meningar.. eftersom den inte hamnade i pk utan skrotades totalt så blev jag rädd att ni kanske kontaktat säpo med ip-nummer eller nåt
Citera
2017-11-10, 20:56
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, Flashback lämnar inte ut uppgifter vare sig till media, polisen, SÄPO eller annan utomstående. Jag förstår dock inte vad tidsintervallet mellan trådstrat och papperskorgning skulle ha med saken att göra? Eftersom den korgades snabbt så blev du rädd att Flashback kontaktat SÄPO ? Hur ser logiken ut bakom det resonemanget. Värdelösa och/eller regelbrytande trådar kastas så fort en moderator får syn på dom och det kan ta allt mellan 10 sekunder till flera dagar beroende på inloggningsfrekvens hos moderatorn och om den rp:aas eller inte.

För övrigt så ser jag inte att du har någon papperskorgad tråd om IS överhuvudtaget.
Det var jag som åtgärdade tråden. Trodde att jag kastade den i Papperskorgen men jag hade visst raderat den istället. Det var ju inte meningen. Nu ligger den i Papperskorgen.

Till TS: nej, SÄPO är inte inblandat.
Citera
2017-11-10, 21:34
  #9
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi
Tänkte om ni kanske hade något filter som reagerar på olika ord/meningar.. eftersom den inte hamnade i pk utan skrotades totalt så blev jag rädd att ni kanske kontaktat säpo med ip-nummer eller nåt

Nej, vi har inga filter som reagerar på ord...

Däremot så raderas ju trådstarter regelbundet om de innehåller tex regelbrott av 1.xx-typen, så att en tråd raderas är inte konstigt i sig. Men blomvattnare har ju förklarat nu och återställt den (tillpapperskorgen).

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det var jag som åtgärdade tråden. Trodde att jag kastade den i Papperskorgen men jag hade visst raderat den istället. Det var ju inte meningen. Nu ligger den i Papperskorgen.

Till TS: nej, SÄPO är inte inblandat.

Aha, därför jag inte hittade den.
Citera
2017-11-11, 14:43
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
Om nån hotar med bombdåd eller skolmassaker tror jag nog polisen blir intresserade. Sen hur seriöst hotet är varierar ju, men det är mycket dumt att skämta med sånt här på Flashback och på andra ställen!

Minns en som tramsade i Terrorism, med frasen "Vi spränger en Hötorgskrapa om en timme!" (taget ur en Martin Beck-film). Det tror jag sågs som mindre seriöst, men det är ändå onödigt att slösa polisresurser på sånt trams!
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2017-11-11 kl. 14:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback