2019-02-07, 10:19
Medlem
Citat:
JUST IN: House Intel Chair Adam Schiff Announces Massive Investigation Into President Trump’s Finances and Russia

https://www.thegatewaypundit.com/2019/02/just-in-house-intel-chair-adam-schiff-announces-massive-investigation-into-president-trumps-finances -and-russia/

Citat:
House Intel Chairman Adam Schiff (D-CA) announced a sweeping investigation into President Trump’s finances and Russia on Wednesday.

Ja varför inte starta ytterligare en utredning om ev. samarbeten mellan Trump och Ryssland/Putin inför valet 2016.

Q vet var den verkliga konspirationen finns:

Citat:
Dec 5 2018

RUSSIA = THE REAL CONSPIRACY.
Define 'PROJECTION'.
What happens when they lose control and the TRUTH is exposed?
What happens when PEOPLE no longer believe or listen to the FAKE NEWS CONTROLLED MEDIA, CONTROLLED HOLLYWOOD, CONTROLLED BLUE CHECKMARK TWIT SHILLS, ETC ETC???
THE GREAT AWAKENING.
SHEEP NO MORE.
WE, THE PEOPLE.
FOR GOD & COUNTRY - WE FIGHT!
Q
Citera
2019-02-07, 10:21
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ja precis, angående Q. Om du tar och läser vilken tråd du skriver i så är det just Q den handlar om.

Självklart förekommer det konspirationer, varför skulle det inte göra det? Om du är mer nyfiken på mina tankar kring andra konspirationsteorier i världen får du gärna skicka PM.

Om du dessutom vill bidra lite så hade det varit intressant att höra varför du slutade att tro på Q. Hade kunnat ge en ny nyans till tråden.
Jag tror det var hela storyn on JFK Jr och att han skulle överlevt flygkrashen som skulle varit ett mordförsök, sedan hållt sig gömd hos Donald Trump och startat planen att ta tillbaka amerika. Lät lite för mycket som en random actionrulle.

Hade vi sett lite mer action i form av arresterade pedofiler i Washington eller liknande hade jag definitivt fortfarande varit på Q tåget. Men nu känns det väldigt dött.

Däremot är det märkligt att qanon censurerats så hårt på YouTube och Google om det enbart är en tom konspirationsteori.
Citera
2019-02-07, 10:35
Medlem
Citat:
Another Prosecutor Leaves Robert Mueller’s Team Amid Reports Witch Hunt is Winding Down

https://www.thegatewaypundit.com/2019/02/another-prosecutor-leaves-robert-muellers-team-amid-reports-witch-hunt-is-winding-down/

Citat:
Another prosecutor has left Mueller’s team and returned to the DOJ as the special counsel investigation reportedly enters its final stages.

Ett tydligt tecken att Mueller-utredningen håller på att avslutas. Utredningen är snart klar att redovisas.
Citera
2019-02-07, 20:15
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Min erfarenhet är att gör man vad som är bäst för projektet (eller landet, eller sin roll, sitt jobb...) så är man hyfsat untouchable.
Din arbetslivserfarenhet speglar tyvärr inte verkligheten när det gäller exempelvis länder. Den här tråden hade inte existerat om ditt påstående vore sant.
Citera
2019-02-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Din arbetslivserfarenhet speglar tyvärr inte verkligheten när det gäller exempelvis länder. Den här tråden hade inte existerat om ditt påstående vore sant.

Du vet hur det ligger till utan att ha sett hur verkligheten fungerar eller har du insyn?

Det fungerar ju på precis samma sätt ju högre upp i trädet du klättrar.
Ofta så går det i en riktning, det börjar bli korrupt, killarna klarar sig, det blir mer korrupt, vi har...
Nigeria.

Folk är hyggligt ärliga, lögn, lathet och korruption ses det ned på och vips vi har...
Island (enda landet som lagförde korrupta bankirer efter 2008 kraschen).

Man brukar också flytta målstolparna i en sluten grupp, jag tar engelska MPs som ett exempel och deras fuskande med utgifter (expenses). När locket till den ormgropen öppnades tog det hus i helsike och i stort sett alla sa att dom bara gjorde som alla andra och vad andra sagt att dom skulle göra.
Dom trodde på allvar att det var ett giltigt argument för frikort för att gruppen accepterat det och dom inte insåg hur djupt dom sjunkit.

EDIT: en sägen är ju att CIA aldrig godkänner helt ärliga domare och personer till högre positioner för då har dom ingen leverage att ta till när det behövs, sant eller inte men smart om det vore sant
Citera
2019-02-07, 21:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Rep. Dan Crenshaw, kanske?
Japp, du verkar ha väldigt "offentliga" källor.

Africanized har rätt om dränkningar.
https://thehill.com/homenews/house/425858-house-rejects-gop-measure-to-pay-workers-but-not-open-government
Citat:
The House rejected a GOP measure to pay furloughed workers but keep the government closed in a 222-195 vote.
Six Democrats voted for the GOP measure, offered as an alternative to a Democratic bill to reopen the government.
Citera
2019-02-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Kom igen, sno inte Q-followers minimala street cred
Q-follower är en av de som bäst håller sig inom ämnesområdet.

Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Citat:
JUST IN: House Intel Chair Adam Schiff Announces Massive Investigation Into President Trump’s Finances and Russia
https://www.thegatewaypundit.com/2019/02/just-in-house-intel-chair-adam-schiff-announces-massive-investigation-into-president-trumps-finances -and-russia/
Citat:
House Intel Chairman Adam Schiff (D-CA) announced a sweeping investigation into President Trump’s finances and Russia on Wednesday.
Ja varför inte starta ytterligare en utredning om ev. samarbeten mellan Trump och Ryssland/Putin inför valet 2016.

Trump's kopplingar till Ryssland, en del, som är ganska lätta att se, avklarade jag här:
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Liten sammanfattning:
The Heritage Foundation -> Betsy DeVos -> Erik Prince -> Blackwater
Erik Prince -> Rebekah Mercer -> Cambridge Analytica
Rebekah Mercer -> Breitbart News
Robert Mercer -> Renaissance Technologies -> Deutsche Bank

Jag har inte lagt till sista länkarna i kedjan med avsikt.

Och som jag skrivit tidigare, så är Betsy DeVos och Erik Prince syskon.
Inte gifta, som Q skrivit.
Citera
2019-02-08, 08:36
Medlem
Pussykings avatar
Jag är lite förvånad att ingen skrivit om militärövningen i centrala Los Angeles. Helikoptrar kom flygande mellan höghusen, landade och hämtade någon eller något.

Jag har inte studerat videorna i detalj och är ingen expert på militärhelikoptrar eller hur vanligt detta är. Här kan ni se filmerna. https://theaviationist.com/2019/02/06/watch-these-videos-of-160th-soars-helicopters-zipping-low-between-buildings-in-downtown-los-angeles/

I den här tråden diskuteras hur vanligt detta är. https://voat.co/v/QRV/3022857

OM det inte var en övning, Så blir det väldigt spännande; vem har man plockat, vem eller vad fanns i bodybagen? Är det ett biohot man desarmerat?
Citera
2019-02-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Q-follower är en av de som bäst håller sig inom ämnesområdet.

Trump's kopplingar till Ryssland, en del, som är ganska lätta att se, avklarade jag här:
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Liten sammanfattning:
The Heritage Foundation -> Betsy DeVos -> Erik Prince -> Blackwater
Erik Prince -> Rebekah Mercer -> Cambridge Analytica
Rebekah Mercer -> Breitbart News
Robert Mercer -> Renaissance Technologies -> Deutsche Bank

Jag har inte lagt till sista länkarna i kedjan med avsikt.

Och som jag skrivit tidigare, så är Betsy DeVos och Erik Prince syskon.
Inte gifta, som Q skrivit.

Q post #223

Citat:
Q !ITPb.qbhqo ID: /cDHrhas No.150686780

Nov 23 2017 23:12:46 (EST)
Who is Betsy D?
Why is she relevant?
Expand your thinking.
Q

...alltså ingenting om Erik Prince, eller vilket förhållande till Betsy DeVos.

För övrigt vad du ville säga med inlägget vet jag inte..
Citera
2019-02-08, 10:54
Medlem
Citat:
FINALLY! Senate Intel Chairman Admits, ‘We Don’t Have Anything’ to Prove Trump-Russia Collusion

https://www.thegatewaypundit.com/2019/02/senate-intel-chairman-burr-we-dont-have-anything-to-prove-trump-russia-collusion/

Citat:
After two years of investigating, Senate Intel Chairman Richard Burr (R-NC) told CBS on Thursday that “based on evidence” his committee has seen there is nothing to suggest Trump’s campaign colluded with the Russians during the 2016 election.

Ordförande för senaten's underrättelse kommittee' Richard Burr, säger att det inte finns minsta spår av koppling/samarbete mellan Trump och Ryssland/Putin inför valet 2016. Ganska klart och tydligt, med andra ord.
Citera
2019-02-08, 11:06
Medlem
Citat:
Here We Go… Democrats Launch Investigation Into President Trump’s Tax Returns

https://www.thegatewaypundit.com/2019/02/here-we-go-democrats-launch-investigation-into-president-trumps-tax-returns/

Citat:
The House Democrats launched an investigation into President Trump’s tax returns on Thursday.
Currently there is no law requiring a presidential candidate release their tax returns, but the Democrats don’t care about laws — they want to harass President Trump.

Men talman Nancy Pelosi säger, allmänheten kräver att Trump's deklarationer redovisas offentligt.
Citat:
House Speaker Pelosi says Americans “overwhelmingly” want to see President Trump’s tax returns.

Citat:
We still have not seen Barack Obama’s records — perhaps President Trump should unseal all of Obama’s records so the American people can know the truth.
Citera
2019-02-08, 11:17
Medlem
Citat:
MORE PROOF: The DNC Was Not Hacked by Russians in 2016 – It Was an Inside Job And the Deep State Knows It!

https://www.thegatewaypundit.com/2019/02/more-proof-the-dnc-was-not-hacked-by-russians-in-2016-it-was-an-inside-job/

Citat:
In 2016, numerous private emails from the Democrat Party (DNC) were released to the public by WikiLeaks. The emails unveiled activities of wrong doing by the Democrat and the Hillary camp and so the mainstream media (MSM) mostly ignored them. Soon after, the Democrats claimed that they were hacked by Russians.
New evidence shows that these emails most likely were never hacked at all, let alone by Russians.

...och Mueller-utredningen var inte intresserad att undersöka DNC servrarna.

Citat:
Russians never hacked the DNC. Mueller and the FBI never investigated the DNC servers. A witchhunt was created from this mess and the US has now incurred over two years and millions of dollars discovering that it was all a lie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in