2021-01-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Ja stormen är definitivt över.

Stormen var ju uppenbarligen ”stormningen” av kapitolium den 6:e Januari. En massa Qtards ledda av Antifa, snacka om praktfiasko

Aha, så det var Antifa som stormade kapitolium? Och du tycker inte det ens räknas som en stormning, fastän 5 personer inklusive en polis dog? Jag vill hävda att dom var ledda av Trump, han upppmanade ju folk att gå dit o protestera.

EDIT: Ni som trodde på QAnon och Trump bevisar bara vilken djup okunskap även "bildade" människor besitter när det gäller politik och samhället. Ni söker en tro på något högre och hade det varit ett hundra år tidigare hade ni sökt er till sekteristiska kristna sekter eller liknande. Ni vägrar tro på fakta, data, vetenskap och avfärdar alla meningsmotståndare med arrogant, aggressiv retorik helt utan poänger.
Senast redigerad av Massalov 2021-01-21 kl. 12:54.
Citera
2021-01-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det kan man undra.

Ja eller vadsomhelst som skulle ge ett bra avslut på trollningen

Är det någon som följer Q tjattret rent allmänt?
Jag följde bara Q drops, vad är det som sägs?
Citera
2021-01-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Intressant att folk fortfarande är besatt av Q. Vem är han/dem? Vad vill han? Varför har han inte postat på länge? Varför har han uppmanat till våld även fastän han inte postat?

Intressanta frågor som en s.k svensk säkerhetsexpert söker svar på:

Vilken tur då att Washington DC är belägrat med 25000 från National gardet. Annars hade Q anhängarna stormat installationen och återinsatt Trump, säkert.

Och Bidens 81 miljoner väljare stannade också hemma. Syntes inte till i Washington DC överhuvud taget. Nu hade väl Biden iofs mest virtuella väljare med tanke på allt det valfusk som förekom..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sakerhetsanalytikern-om-hotbilden-i-washington-det-har-ar-bara-startskottet

Hoppas du kör på, du och Pressombudsmannen har varit en bra balans i tråden och det är kul att läsa.
Citera
2021-01-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Aha, så det var Antifa som stormade kapitolium? Och du tycker inte det ens räknas som en stormning, fastän 5 personer inklusive en polis dog? Jag vill hävda att dom var ledda av Trump, han upppmanade ju folk att gå dit o protestera.
Han uppmanade folk att gå och protestera utanför parlamentet, det är väl precis rätt ställe att ha sina protester på? Utanför maktens korridorer. Jämför med BLM som protesterade genom att bränna och plundra tusentals oskyldiga butiksägare, med mera.

Klart att Trump själv spelade en roll i det hela men att han på något sätt skulle ha varit i kontroll över dem som bröt sig in är ju ganska långsökt. Hävdar man det får man presentera bevis för det också.
Citera
2021-01-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Någon koppling finns det. Tippy top grejjen är inte förklarad t. ex vad mig anbelangar. Tror det är någon i hans närhet vid det tillfället som bara pitchade "säg tippy top, dina följare kommer att älska det!" ungefär som hur "drain the swamp" kom till. Som Trump själv förklarat på film, inför sina väljare, var det ju bara något han slängde ur sig och folk gillade att höra det men att det inte låg något mer bakom det. Det bara "spelade väl".

WH hade 600 anställda, nån av dom läckte information till Q för det har varit ett par som har varit svåra att förklara på annat sätt.

Syftet tror jag var en gräsrotskampanj för Trump till valet, få soffpotatisarna att masa sig iväg att rösta.
Han fick ju 75 miljoner röster vilket signalerar att man mobiliserade i breda lager.

Jag tror Q var en grupp, 3-4, och sedan hade dom distributionskedjan från Youtube och twitter, Lizzy och allt vad dom hette.

Trump kan ju läsa och kände ju till detta och spelade lite på det. Hans tre sista tal hade väldigt lite Q referenser, även det den 6 Januari vilket för mig räcker att slå fast att han inte VAR Q.

Någon har betalat Q gruppen, förmodligen har dom jobb i någon SUPERPAC eller lobbyorganisation, ni fattar vad jag menar, och dom var mellan 20 - 30 år gamla och amerikaner.

Det enda som inte passar in är General Flynn, har någon en bra förklaring på honom mottages den tacksamt.

Om man följer Q narrative så vann träsket. När en president är insvuren och allt är klart är tillfället försvunnet för den stora massan finner sig i situationen och går tillbaka till sina liv.

Nu får vi se vad Antifa hittar på för dom verkar på inget sätt ha fattat att deras sida vunnit
Citera
2021-01-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Han uppmanade folk att gå och protestera utanför parlamentet, det är väl precis rätt ställe att ha sina protester på? Utanför maktens korridorer. Jämför med BLM som protesterade genom att bränna och plundra tusentals oskyldiga butiksägare, med mera.

Klart att Trump själv spelade en roll i det hela men att han på något sätt skulle ha varit i kontroll över dem som bröt sig in är ju ganska långsökt. Hävdar man det får man presentera bevis för det också.

Alla som kallar det uppvigling borde se Trumps tal.

Kuppförsök var det inte heller, dom strosade snarare in och sen ut.

Däremot var det inte så smart av Triump, vinnarna skriver historien och detta gav dom chansen att prata om Republikaner som "domestic terrorists" och flytta fram positionerna.
Citera
2021-01-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov

EDIT: Ni som trodde på QAnon och Trump bevisar bara vilken djup okunskap även "bildade" människor besitter när det gäller politik och samhället. Ni söker en tro på något högre och hade det varit ett hundra år tidigare hade ni sökt er till sekteristiska kristna sekter eller liknande. Ni vägrar tro på fakta, data, vetenskap och avfärdar alla meningsmotståndare med arrogant, aggressiv retorik helt utan poänger.

Det här är en ganska intressant tråd, fortsätter ni hoppa på Q follower och Pressombudsmannen kanske dom tröttnar och lämnar och det skulle vara tråkigt.

Det du triumferande skriver har ju postats 50ggr sedan valet i den här tråden.
Citera
2021-01-21, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Alla som kallar det uppvigling borde se Trumps tal.

Kuppförsök var det inte heller, dom strosade snarare in och sen ut.

Däremot var det inte så smart av Triump, vinnarna skriver historien och detta gav dom chansen att prata om Republikaner som "domestic terrorists" och flytta fram positionerna.

Jag har sett Trumps tal och det var definitivt indirekt uppvigling, precis som han brukar göra. Han slår sig alltid fri i efterhand genom att aldrig säga något rakt ut. Ordet "fight" användes typ 50 gånger i hans tal. Exempelvis "But I said something is wrong here, something is really wrong, can’t have happened, and we fight. We fight like hell, and if you don’t fight like hell you’re not going to have a country anymore". Det är indirekta uppmanaden. Sedan undrar jag om du sett Mo Brooks tal? Det är något som i stil med Hitler, han triggar upp massorna som in i helvete.

https://www.al.com/news/2021/01/mo-brooks-on-kick-ass-speech-i-make-no-apology-for-inspiring-patriotic-americans.html

Kolla in det.
Citera
2021-01-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Jag har sett Trumps tal och det var definitivt indirekt uppvigling, precis som han brukar göra. Han slår sig alltid fri i efterhand genom att aldrig säga något rakt ut. Ordet "fight" användes typ 50 gånger i hans tal. Exempelvis "But I said something is wrong here, something is really wrong, can’t have happened, and we fight. We fight like hell, and if you don’t fight like hell you’re not going to have a country anymore". Det är indirekta uppmanaden. Sedan undrar jag om du sett Mo Brooks tal? Det är något som i stil med Hitler, han triggar upp massorna som in i helvete.

https://www.al.com/news/2021/01/mo-brooks-on-kick-ass-speech-i-make-no-apology-for-inspiring-patriotic-americans.html

Kolla in det.

Får titta på Mo Brooks och kan bara konstatera att vi såg det talet med olika glasögon på.
"vi skall fredligt gå ned till capitolium och heja på våra senatorer" kände jag inte var indirekt uppvigling.
Citera
2021-01-21, 14:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Stormen är redan över. Har du inte lagt märke till att Washington Dc installerat en illegitim president? Övervakat av 25000 från NG..

Men stormen utropades ju aldrig så hur kan den vara över?
Citera
2021-01-21, 14:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Får titta på Mo Brooks och kan bara konstatera att vi såg det talet med olika glasögon på.
"vi skall fredligt gå ned till capitolium och heja på våra senatorer" kände jag inte var indirekt uppvigling.

Dina glasögon måste vara "hyfsat" selektiva om du också tycker att mobben bara "strosade in och sen ut".
Kanske läge för en ny vända till optikern?
Citera
2021-01-21, 15:17
Avslutad
Citat:

Well, vi är alla olika som sagt. Men följande citat tycker jag säger allt:

" Our American ancestors sacrificed their blood and “sometimes their lives” to create the “greatest nation in world history. So I have a question for you,” Brooks continued. “Are you willing to do the same?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in