2019-10-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Du skriver i koder. Uttryck dig lite tydligare om man ska förstå...

Ska man inte ge crumbs för att skapa en följarskara? Eller har jag tolkat Q fel?

Rudy Giuliani hävdar att han agerat efter direkta order från State Department (dvs Utrikesdepartementet i USA) och därför fört samtal med Volodymyr Zelensky, Ukrainas president, för att undvika att själv framstå som korrupt. Därefter verkar State Department ha beordrats (indirekt från Trump) att skapa spår för att få det att se om som att de hade bett Giuliani att ta kontakt med Zelensky.

Enhet 29155 är en referens till den påstådda elitenheten inom GRU med uttalat uppdrag att söndra väst, vilka bland annat har varit inblandade i det amerikanske valet 2016, mordet på f.d. KGD-agenten Sergej Skripal i England, kuppförsöket i Montenegro 2016, osv. Enhet 29155 har som mål att stärka söndrande, dvs i någon mån nationalistiska, krafter, där bland annat Team Trump platsar ganska bra.

Dvs, på Enhet 29155's agenda finns att tillsätta krafter som motarbetar samarbeten länder emellan, eftersom Ryssland har att tjäna på detta som ett av länderna med god tillgång till bland annat befolkning och naturresurser som kan förädlas inom landets gränser.

Både Kina och Iran har säkert liknande enheter, men jag tror att Rysslands större sofistikering i dessa frågor gör dem till huvudmisstänkta. På liknande sätt som jag tror, om det är något annat än bara brist på bildning som står bakom, att Ryssland snarare än någon annan kan tänkas ligga bakom "anti-vaxx" rörelsen i väst. Med det sagt försöker jag inte säga att det oproblematiskt att det är företag som kan ha annat för ögonen än folks bästa som ligger bakom majoriteten av vårat vaccin, men jag tror definitivt att det är värre att ha en icke vaccinerad befolkning, om säg Ryssland släpper lös lite biologisk krigsföring.
Citera
2019-10-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Det du säger ovan innebär att all amerikansk inrikespolitik passar i den här tråden. Really?

Det har lite varit den här trådens problem, Q har "pratat" om allt, hur ska tråden kunna begränsas då? För om Q ska genomlysas och diskuteras så måste allt som sagt få vändas och vridas på, även på en ganska detaljerad nivå (om inte tråden ska vara en ganska begränsad semantisk analys av det som Q har och inte har sagt).
Citera
2019-10-09, 11:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det har lite varit den här trådens problem, Q har "pratat" om allt, hur ska tråden kunna begränsas då? För om Q ska genomlysas och diskuteras så måste allt som sagt få vändas och vridas på, även på en ganska detaljerad nivå (om inte tråden ska vara en ganska begränsad semantisk analys av det som Q har och inte har sagt).

Fast topic är Q och inte politiken som Trump för som inte stämmer överens med nareativet.

Det är som att börja prata om månlandningens äkthet i en tråd som ska handla om huruvida jorden är platt eller inte, det blir utanför topic och vill man diskutera Trumpadministrationens politik så finns det en jätte bra forumsdel som rör exakt det inom utrikespolitiska forumets underforum som heter just USA.

Dock så ser åtminstone inte jag några problem om politiska beslut som berör Q eller som Q har eller inte har pratat om absolut hör hemma här.

Men saker som arbetslöshet och handelsavtal hör väl knappast hemma här?
Citera
2019-10-09, 12:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Det har allt att göra med Q. Q har redan skrivit att - USA är inte till salu längre. Det inkluderar även dåliga handelsavtal/avtal som tidigare administrationer tecknat som nu avslutats, eller avtal på förhandlingsbordet (TPP, Paris-avtalet) som också avslutats. USA ställer om från en tidigare globalist agenda till nuvarande - Amerika first agenda. Det är de Q också informerat om...

Så därför hyr man ut amerikanska trupper till Saudiarabien, samma land som ger vapen och pengar till Daesh och al-Qaida, samt majoriteten av de som kapade planen för 18 år sedan även kom därifrån?

Nej, USA är ännu mera till salu idag än för 14 år sedan
Citera
2019-10-09, 12:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ondahamstern, jag brukar kolla på en av sidorna som samlar, eller samlade q's posts.
Ibland varit tvungen att kontrollera där, om det som Qanon's skrivit om Q's skriverier verkligen stämt.

Är det bara lathet, eller tröttnade Q på att vara Q?

Troligen lathet eller att man inte vet vart man kan vända sig, det är inte allt för många forum som tillåter vad som helst
Citera
2019-10-09, 12:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
8chan snart på tillbaka med namnet 8kun.
I en tweet ber 8chan tidigare board owners att höra av sig för att kunna migrera till 8kun. Många av kommentarerna på tweeten refererar även till Q.

https://twitter.com/infinitechan/status/1181796277392011265?s=19
Citera
2019-10-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men saker som arbetslöshet och handelsavtal hör väl knappast hemma här?

Håller helt med dig där, men Q har uttalat sig om dessa saker då och då, så inom rimliga ramar måste de får diskuteras. Men inte som generella "Orange Man Good" profetior (eller "Orange Man Good for Russia" dito).

Sen är det ju alltid spännande om Q kommer tillbaka på "nya" 8chan.
Citera
2019-10-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
I en tweet ber 8chan tidigare board owners att höra av sig för att kunna migrera till 8kun. Många av kommentarerna på tweeten refererar även till Q.

Så Q kanske kommer tillbaka, så denne kan underhålla oss med sina teorier, fantasier, konspirationer, gamla nyheter och kanske till och med något nytt?
"November, see the Cold coming to your enemies bodies"
Citera
2019-10-09, 17:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Jag såg bara en Q relaterad kommentar resten var pepe men det kan vara för att det är fler med peppe kommentarer som har kommenterat sedan du tittade sist, oavsett vad så ska det bli spännande och se vad Q har att säga när/om denne kommer tillbaka.
Citera
2019-10-09, 17:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Håller helt med dig där, men Q har uttalat sig om dessa saker då och då, så inom rimliga ramar måste de får diskuteras. Men inte som generella "Orange Man Good" profetior (eller "Orange Man Good for Russia" dito).

Sen är det ju alltid spännande om Q kommer tillbaka på "nya" 8chan.

Vill man baka in sådana saker så bör det göras med en motivering och inte bara "Trump gör detta, titta vad bra han är" sådana saker hör till 100% hemma i utrikespolitiska underforumet USA.
Citera
2019-10-09, 17:48
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag såg bara en Q relaterad kommentar resten var pepe men det kan vara för att det är fler med peppe kommentarer som har kommenterat sedan du tittade sist, oavsett vad så ska det bli spännande och se vad Q har att säga när/om denne kommer tillbaka.
Över hälften verkar vara Q och Trump-relaterat. Det kan stå saker som WWG1WGA eller Great awakening. De flesta pepe-kommentarerna verkar även vara Q/Trump relaterat. Det är bara att gå in på varje enskild användares profil så ser du att i stort sätt alla är Q/Trump-fans.
Citera
2019-10-09, 17:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Över hälften verkar vara Q och Trump-relaterat. Det kan stå saker som WWG1WGA eller Great awakening. De flesta pepe-kommentarerna verkar även vara Q/Trump relaterat. Det är bara att gå in på varje enskild användares profil så ser du att i stort sätt alla är Q/Trump-fans.

Jag tänker inte gå in på varje användares profil för att kolla vad de anser är relevant utan jag utgick enbart efter kommentarerna och de var peppe och inte Q fokuserade.

Men som sagt, det kan skilja sig från när du var inne och när jag var inne ovanpå att det kan skilja sig genom att du kanske tittar och kommenterar mer Q relaterade saker på twitter vilket precis som google leder till att man får ett partiskt sökresultat då deras algoritm (twitter och googles) går på att visa mer av det som faller inom din smak än att ge ett opartiskt sådant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in