Citat:
Ska man inte ge crumbs för att skapa en följarskara? Eller har jag tolkat Q fel?
Rudy Giuliani hävdar att han agerat efter direkta order från State Department (dvs Utrikesdepartementet i USA) och därför fört samtal med Volodymyr Zelensky, Ukrainas president, för att undvika att själv framstå som korrupt. Därefter verkar State Department ha beordrats (indirekt från Trump) att skapa spår för att få det att se om som att de hade bett Giuliani att ta kontakt med Zelensky.
Enhet 29155 är en referens till den påstådda elitenheten inom GRU med uttalat uppdrag att söndra väst, vilka bland annat har varit inblandade i det amerikanske valet 2016, mordet på f.d. KGD-agenten Sergej Skripal i England, kuppförsöket i Montenegro 2016, osv. Enhet 29155 har som mål att stärka söndrande, dvs i någon mån nationalistiska, krafter, där bland annat Team Trump platsar ganska bra.
Dvs, på Enhet 29155's agenda finns att tillsätta krafter som motarbetar samarbeten länder emellan, eftersom Ryssland har att tjäna på detta som ett av länderna med god tillgång till bland annat befolkning och naturresurser som kan förädlas inom landets gränser.
Både Kina och Iran har säkert liknande enheter, men jag tror att Rysslands större sofistikering i dessa frågor gör dem till huvudmisstänkta. På liknande sätt som jag tror, om det är något annat än bara brist på bildning som står bakom, att Ryssland snarare än någon annan kan tänkas ligga bakom "anti-vaxx" rörelsen i väst. Med det sagt försöker jag inte säga att det oproblematiskt att det är företag som kan ha annat för ögonen än folks bästa som ligger bakom majoriteten av vårat vaccin, men jag tror definitivt att det är värre att ha en icke vaccinerad befolkning, om säg Ryssland släpper lös lite biologisk krigsföring.